Gå til innhold

hva irriterer deg ved din eller dine kollegaer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega som hele tiden går rundt å fjerter ut lydløse fjerter. Så det lukter nesten konstant fjert/rævlukt av han

Anonymous poster hash: 254e7...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pratsomme kollegaer. Vi MÅ ikke prate hele tiden selvom det er lite å gjøre.

De som blir superstresset, irriterte og rett og slett sinte når det er mye å gjøre.

Sjefen som aldri kan holde en avtale, komme til rett tid eller gi beskjed på forhånd. Om jeg har fri ringer han gjerne en halvtime før før jobb og spør om jeg kan komme. Gjerne fordi han skal kjøre kona til legen eller MÅ handle varer idag. Om jeg ikke kan, gir han meg dårlig samvittighet, og om jeg sier ja kommer han gjerne tre timer senere enn avtalt. Dette er ting han visste om på forhånd så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan planlegge litt bedre. Spesielt når det skjer gang på gang.

Han er også den som blir mest stresset og sur når det er mye å gjøre, og gjør alltid ting mer komplisert og mindre effektivt enn det trenger å være.

Fjo! Så fint å få det ut:-) God natt KG:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende! Har en kollega på sykehjemmet som passer til beskrivelsen. Den stressa holdningen hennes smitter over på både kollegaer og pasienter.

Anonymous poster hash: e788b...748

Må svare på denne. Jeg jobber på et slags sykehjem nå i sommer og flere av kollegene mine er temmelig late, de ser ikke hva som må gjøres, jobber tregt og bruker evigheter på relativt enkle oppgaver, og da blir jeg stresset, for det er faktis jeg som gjør mesteparten av jobben. Det er enkelt for de som ikke gjør like mye, å klage på at andre (som faktisk gjør mer) stresser. Latinger.

Anonymous poster hash: fb17e...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som napper loffen på jobb. Eler det er hvertfall det vi andre tror. Hvorfor ellers tar han dopauser på 45 min + hver dag? Og kommer ut av toalettet rød i ansiktet og svett? En annen kollega har også sett han med buksene nede, og da var han helt stressa... Irriterende at han alltid gjør det når det er mest å gjøre.



Anonymous poster hash: ea1d7...06f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som napper loffen på jobb. Eler det er hvertfall det vi andre tror. Hvorfor ellers tar han dopauser på 45 min + hver dag? Og kommer ut av toalettet rød i ansiktet og svett? En annen kollega har også sett han med buksene nede, og da var han helt stressa... Irriterende at han alltid gjør det når det er mest å gjøre.

Anonymous poster hash: ea1d7...06f

Hvorfor tror dere det?? Det er andre, mer logiske grunner til at man sitter på dass i 45 min og blir rød og svett enn å nappe i loffen da! Er man plaget med stressmage/irritabel tarm kan det være akkurat i de mest stressede/hektiske periodene en får problemer....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer og irriterer meg over at enkelte (klart mindretall, men likevel) omtrent ALDRI er på jobb utover obligatoriske møter og undervisning.

Jeg er på samme team som en av disse lærerne (altså underviser de samme elevgruppene) og ofte er det jo beskjeder som må gis enten fra andre lærere eller elevene og når hun aldri er til stede utover når hun er opptatt i klasserommet eller på et møte så faller mye ekstraarbeid på meg og de andre lærerne. Det blir også mye unødvendig rot og kommunikasjonssvikt.

Vi har fine arbeidsrom, så det er ikke det det står på heller.



Anonymous poster hash: 41d5e...5df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke kommer å tar kasse uansett hvor mange ganger man ringer tror jeg var et av mine største irritasjonsmomenter når jeg jobbet med det, MER enn urimelige kunder:P Gikk tilfeldigvis innom jobben en gang jeg hadde fri, og der fant jeg kollegaen min som var helt fersk, jobbe så fort han kunne med den lange lunsj-køen. Rimelig fra seg fortalte han at ingen kom å tok kasse uansett hvor mye han ringte. Jeg gikk for å se etter folk, på begge lagrene, tellerommet, toalettet og pauserommet. Gudsforlatt. Måtte bare gå bak kassen, beklage til kundene og ringte sjefen. Visstnok var alle, jeg mener alle, ute å tok seg en røyk. Uerfaren kollega var den eneste i hele butikken. Folk ble antakelig halet inn på teppet, for jeg ble populær etter det gitt...



Anonymous poster hash: 07f79...3b7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hjemmesykepleien og irriterer meg over at det ALLTID er en som er syk.... :P



Anonymous poster hash: 8bedb...2f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg litt over en kollega som er så utrolig lat, var på jobb sammen i går

Kollega: Jeg kjeder meg, det er ingenting å gjøre...

Meg: Det kom varer i dag, så der masse tørrvarer du kan ta fra lageret :)

Kollega: Det er så kjedelig, orker ikke det i dag...

Meg: Kan du ta kassen da? Så kan jeg begynne på varene :)

Kollega: Er så kjedelig i kassen, men jeg må ringe mamma nå..

Og så gikk hun og ringte..., DA ble jeg iritert..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg av å få relativt ubegrunnet kjeft av folk med autoritetsproblemer.

Ikke av den typen neden i fra og opp, men den ovenfra og ned.

Noe av det første jeg gjorde som ny i praksis var alle drittjobbene, men som må gjøres.

Gjerne ting de ansatte vanligvis ville være to om å gjøre, f.eks. å rydde opp frokosten etter alle barna, fylle og tømme oppvaskmaskin, tømme søppel, skifte bleier, osv. eller følge opp de ungene personalet likte minst. Og jeg gjorde jo selvsagt alt med et smil.

Allerede fra dag én kom jeg og veilederen dårlig overens. Jeg opplevde det som at hun direkte mobbet en del av barna og bidro til å opprettholde eller eskalere mobbesituasjoner. Hun var vanskelig å forholde seg til både faglig og personlig.

Hun kunne skjelle meg ut for å være tankeløs, da jeg hentet eller da jeg satt med VARM kaffe på bordet med barna ved frokosten. Mens dette var noe absolutt alle de andre ansatte (og hun selv) gjorde.

Og jeg fikk selvfølgelig lov til å være den som hentet kaffe til henne.

Om jeg spurte om jeg kunne gå fem minutter tidligere dagen etter, for så å ta det igjen en annen dag, på grunn av at jeg skulle til legen eller i et møte eller annet, kunne hun gjøre alt hun kunne for at jeg ikke rakk det, men tvert om, måtte være der over tiden, enda jeg hadde sagt i fra på forhånd.



Anonymous poster hash: de809...cde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde også mye av den samme holdningen blant ansatte i div. omsorgsinstitusjoner.

Vi var tre voksne på jobb med to brukere, hvor av den ene brukeren sov. De to andre ansatte sto på kjøkkenet og pratet om hvem de datet, hvem de hadde datet, hvem de ikke datet, men bare hadde sex med, hvem de hadde sex med og gjerne skulle ha datet og hvordan alle disse var i senga.

Jeg ble litt utilpass både av samtaleemnet og av at dette ble gjort foran brukeren, så jeg tilbød meg å enten ta det som gjensto av gulvvask, eller ta ansvar for nattmat, stell og legging av sisteman, som jo ville ta resten av skiftet.

Jeg fikk selvsagt lov til å bruke resten av skiftet mitt på å lage mat, stelle og legge den siste brukeren.

En av de andre ansatte tok gulvvasken, som tok under 10 minutter,

inkludert et par sex-historier og trakting av kaffe til nattskiftet.

Dagen etterpå arbeidet de samme to sammen b.la sjefen

Da jeg gikk på kveldsskiftet, ble jeg øyeblikkelig kalt inn på teppet, av sjefen.

Hun hadde blitt fortalt av "flere ansatte" at jeg unndro meg arbeidsoppgaver, som vasking av gulv...

Jeg prøvde å forklare situasjonen etter beste evne, men ble da satt på plass om at dette var ansatte med flere års erfaring, som hadde arbeidet der mye lenger enn meg og at jeg værsågod bare hadde å bidra.

I ettertid prøvde hun ene av de å stjele vaktene mine,

ga meg mye ukorrekt informasjon,

kunne invitere alle ansatte med på felles festeligheter både i mitt nærvær og fravær

men uten å invitere meg osv.

Er du ny havner du nederst på rangstigen og du skal faen ikke tro at du er noe.



Anonymous poster hash: de809...cde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hovedsjefen forteller meg i detaljer ting jeg burde forbedre meg på, når jeg kun en sjelden gang ser han på fellesmøter. Har altså ikke egentlig noe å gjøre med vedkommende i det daglige, da jeg har en annen sjef som er under han som ikke gir meg slike tilbakemeldinger. Hvordan skal man reagere i slike situasjoner egentlig?

Ikke kollega direkte, men.

Anonymous poster hash: 8a205...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Arbeidet sammen med ei dame som klagde over alt mulig, særlig sin egen helse. Hun hadde en spesiell, (nesten imponerende) evne til å gjøre alle små gleder om til noe negativt. Eksempel: "I dag er det kjempefint vær. Gleder meg til å dra på hytta!". - "Det blir helt sikkert stygt vær. Jeg hadde aldri orket det, men så har jeg jo kronisk migrene, pollenallergi osv osv". Hun var borte fra jobb for den minste ting flere ganger i måneden. Dersom hun ikke var syk, så var dattera det. En gang klagde hun over influensaen som hun hadde blitt smittet av. Litt rart at hun var så syk som hun beskrev ettersom jeg så henne ute på restaurant sammen med venner/familie samme dag.

Hun var veldig spesiell.. Ikke gjorde hun jobben sin skikkelig heller. Knaksje hun var deprimert? Ikke vet jeg..

Anonymous poster hash: e788b...748

Sikker på at det ikke var Wenche fra Kongsvik? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke kommer å tar kasse uansett hvor mange ganger man ringer tror jeg var et av mine største irritasjonsmomenter når jeg jobbet med det, MER enn urimelige kunder:P Gikk tilfeldigvis innom jobben en gang jeg hadde fri, og der fant jeg kollegaen min som var helt fersk, jobbe så fort han kunne med den lange lunsj-køen. Rimelig fra seg fortalte han at ingen kom å tok kasse uansett hvor mye han ringte. Jeg gikk for å se etter folk, på begge lagrene, tellerommet, toalettet og pauserommet. Gudsforlatt. Måtte bare gå bak kassen, beklage til kundene og ringte sjefen. Visstnok var alle, jeg mener alle, ute å tok seg en røyk. Uerfaren kollega var den eneste i hele butikken. Folk ble antakelig halet inn på teppet, for jeg ble populær etter det gitt...

Anonymous poster hash: 07f79...3b7

Isj...Den der er så suur.

Husker enda ett skift..

Jeg var ny og jeg ble sittende i kassa 10 timer i strekk! det som egentlig bare skulle være 7 timer..INGEN pause.Husker jeg ringte etter 5 timer om jeg kunne ta pause, fordi jeg begynte å få lavt blodsukker og trengte mat. Men da var det så mye å gjøre at jeg måtte vente litt til..Greit nok.

1 time senere fikk jeg samme svar "Nei det er såå mye å gjøre nå"

De skulle være 3 stykker på gulvet, men så INGEN.

Når skiftet mitt var over og dette var da rundt 16.00 (midt i rushet)

Så ringte jeg, ingen kom, ringte på nytt, og køa begynte å hope seg opp, jeg hadde kunder som forlot butikken. Det var kunder i post og tipping og kunder som skjelte meg ut..

Etter en stund forteller en kunde meg at jeg ikke ser så bra ut, da hadde jeg fått føling, svetten rann, kritthvit i ansiktet og jeg skalv..Jeg sa bare at det går bra, gjorde meg ferdig med kunden og reiste meg opp for å ta posten. Også ble det svart.

Da hadde jeg gått rett i gulvet.

Ett par kunder hadde gått bak butikken og funnet 6 ansatte som sto og skravlet og røyket!!

Så sjefen ble ikke så særlig glad når hun fikk vite at en av hennes ansatte hadde blitt plukket opp av ambulansen :fnise:

(Når jeg ble ansatt så visste sjefen at jeg hadde diabetes og det var null problem for henne og de andre fikk seg en ordentlig støkk etter det lot de meg få gå på pause når jeg trengte det..Ellers var jeg den eneste ansatte som fikk lov til å drikke juice eller ha en energi bar i lomma ved kassa :fnise: Men jeg krevde absolutt ikke noen spesial behandling fra hverken sjefen eller de andre ansatte.. Men den episoden skremte både meg og de andre til en viss grad )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Hun ene kollegaen på jobb gjør ingenting med mindre noen ber henne om å gjøre noe. Jeg må alltid spørre henne "Du kan jo vaske gulvet, fylle på brus osv"? Da sier hun såklart ja. Når oppgaven er gjort så går hun tilbake til den samme "ståplassen" sin og venter på at jeg skal finne noe annet hun kan gjøre. Jeg er kun en ansatt, på lik linje med henne, og hun er til og med tre år eldre enn meg. Merkelig oppførsel :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg av å få relativt ubegrunnet kjeft av folk med autoritetsproblemer.

Ikke av den typen neden i fra og opp, men den ovenfra og ned.

Noe av det første jeg gjorde som ny i praksis var alle drittjobbene, men som må gjøres.

*snipp*

Anonymous poster hash: de809...cde

Hadde du en intern veileder på skolen? Skulle du jo bare tatt kontakt med han/hun. Eller enhetsleder(altså sjefen til sjefen på selve praksisen din). Skal jo ikke være sånn:\

I min praksis så prøve en ansatt å legge skylden på meg for at h*n hadde tatt av pengene til en bruker når h*n var blakk. Prøvde å få meg til å skrive under på uttaket i regnskapet "for at jeg skulle få dreisen på det." :dry:

Anonymous poster hash: 07f79...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet i en kiosk ala Mix, på et bittelite sted, hvor dagens største omsetning skjedde dersom en av de ansatte spiste på jobb. Ei jente ble utplassert der igjennom et eller annet NAV-tiltak. Et par år eldre enn meg, men slet allikevel veldig med å få seg jobb.

Hun sto veldig på, gikk på alle NAV-kurs og var EKSTREMT motivert for å FÅ jobb. Men hun var ikke spesielt flink til å jobbe. :ball: En dag hun jobbet var det både lavsessong og regnvær, så stedet var jo tomt for folk. Så hun var litt kreativ da vettu og inviterte like så gjerne kjæresten sin, som også gikk på NAV, til prøvesmaking. :vin:

På menyen sto gormétmat som:

Japp, Mars, Bounty, Hobby, Troika, Stratos og Snickers

På vin- og drikkekartet sto eksklusiviteter som:

Cola, Cola light, Cola Zero, Fanta, Fanta Zero, Sprite, Sprite Zero, Mozelle, Mozelle Light, Urge, Kuli Eple og Kuli Appelsin

Så de prøvesmakte like gjerne på minst én av hver sort.

Sånn for sikkerhetsskyld, da vettu :jolie:

Siden hun allerede samme uke hadde klart å matforgifte en hel familie :sjokkert:(den éne betalende familien den uken, ja) og ikke ville betale for varene de prøvesmakte på, måtte sjefen dessverre la henne gå. :trist:

Hun og kjæresten har i ettertid vært til utplassering ved absolutt alle bedrifter og firmaer i fylket som har utplassering igjennom NAV. Nille, Europris, KID, Notabene, barnehager, barneskoler, SFO, kiosker, pølsebuer, alle matvarekjeder og alle andre plasser.

Ingen av de har klart å fullføre én eneste prøvetid, klart å få seg jobb eller klart å skjønne hvorfor de ikke klarer å få seg jobb. :vetikke:



Anonymous poster hash: de809...cde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i en kiosk ala Mix, på et bittelite sted, hvor dagens største omsetning skjedde dersom en av de ansatte spiste på jobb. Ei jente ble utplassert der igjennom et eller annet NAV-tiltak. Et par år eldre enn meg, men slet allikevel veldig med å få seg jobb.

Hun sto veldig på, gikk på alle NAV-kurs og var EKSTREMT motivert for å FÅ jobb. Men hun var ikke spesielt flink til å jobbe. :ball: En dag hun jobbet var det både lavsessong og regnvær, så stedet var jo tomt for folk. Så hun var litt kreativ da vettu og inviterte like så gjerne kjæresten sin, som også gikk på NAV, til prøvesmaking. :vin:

På menyen sto gormétmat som:

Japp, Mars, Bounty, Hobby, Troika, Stratos og Snickers

På vin- og drikkekartet sto eksklusiviteter som:

Cola, Cola light, Cola Zero, Fanta, Fanta Zero, Sprite, Sprite Zero, Mozelle, Mozelle Light, Urge, Kuli Eple og Kuli Appelsin

Så de prøvesmakte like gjerne på minst én av hver sort.

Sånn for sikkerhetsskyld, da vettu :jolie:

Siden hun allerede samme uke hadde klart å matforgifte en hel familie :sjokkert:(den éne betalende familien den uken, ja) og ikke ville betale for varene de prøvesmakte på, måtte sjefen dessverre la henne gå. :trist:

Hun og kjæresten har i ettertid vært til utplassering ved absolutt alle bedrifter og firmaer i fylket som har utplassering igjennom NAV. Nille, Europris, KID, Notabene, barnehager, barneskoler, SFO, kiosker, pølsebuer, alle matvarekjeder og alle andre plasser.

Ingen av de har klart å fullføre én eneste prøvetid, klart å få seg jobb eller klart å skjønne hvorfor de ikke klarer å få seg jobb. :vetikke:

Anonymous poster hash: de809...cde

:fnise:

Er de fra Mars og Venus mon tro? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress!! Min nærmeste kollega er svært stressa, hele tiden, og det synes og høres på hele henne. Vi jobber med barn som er spesielt sensitive når det gjelder stress og bråk, kombinasjonen er verst. Selv suger det ut all energi av meg når folk er superstressa hele tiden, og akkurat denne kollegaen får heller ikke gjort arbeidsoppgavene sine. I stedet snakker hun kjempehøyt, krisemaksimerer og klager på hvor mye hun har å gjøre og hvor stressa hun er for det.

Puh. Anonymous poster hash: 652a0...49f

Høres ut som kollegaen min da jeg jobbet i barnehage. Hun var alltid stressa, uansett. Var ofte slik at når jeg og ei til følte det var en rolig dag og ungene lekte fint, så gikk hun rundt og uffet og akket seg om hvor bråkete ungene var, hvor mye det var å gjøre som gjorde at jeg og hun andre gjorde det meste med ungene slik at hun heller kunne gjøre de mer praktiske tingene alene siden det var det hun foretrakk. Hun hadde og slik "skal bare" mentalitet og kom fort i prat med andre som kunne vare leeenge. Var flere ganger vi skulle ha aktiviteter med barna og hun presterte å komme i prat med andre kollegaer når vi skulle gjøre klart til en aktivitet, og var ferdig først når vi var ferdig.

Anonymous poster hash: cbd93...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er typiske "kulturmennesker" som aldri mener de får nok penger av fellesskapet. Bortsett fra det er de greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...