Gå til innhold

hva irriterer deg ved din eller dine kollegaer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godt poeng. Men det er ikke mye leder kan gjøre enn å ta et møte med vedkommende, si ifra, etc. Latskap er dessverre ingen oppsigelsesgrunn.

Men nå sklir tråden ut :fnise:

Latskap som går utover jobben er selvfølgelig oppsigelsesgrunn. Formelt kan man få sparken for det direkte, men siden man må sies opp på et legitimt grunnlag så må man kunne bevise det, og det er derfor det er vanlig med flere advarsler før man til syvende og sist sies opp.

At ansatte ikke får advarsler for det er jo ganske tamt av sjefen syntes jeg. Man skal opptre korrekt som sjef, men man må tørre å lede og faktisk gi ansatte en advarsler når de overhodet ikke gjør jobben sin og slapper av.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i en barnehage. De fleste er flinke, men ei dame i 40-årene ser ikke ut til å trives med barn i det hele tatt. Hun kommer på jobb, og setter seg umiddelbart i sofaen med en kopp kaffe. Hun ignorerer ungene, gidder ikke leke med dem, og gidder knapt å prate med dem. Dette er barn med litt spesielle behov, og de krever ekstra oppmerksomhet og omsorg. Flere av barna kan ikke gå eller krype (selv om de fleste er over 2 år). Hun legger dem ofte ned på en matte på gulvet (uten noen leker å leke med) og lar de ligge der i evigheter og stirre i taket eller gråte. Jeg har prøvd å snakke med henne...

Anonymous poster hash: 4ab73...33f

UFF, stakkars barn! Hun burde finne seg en annen jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress!! Min nærmeste kollega er svært stressa, hele tiden, og det synes og høres på hele henne. Vi jobber med barn som er spesielt sensitive når det gjelder stress og bråk, kombinasjonen er verst. Selv suger det ut all energi av meg når folk er superstressa hele tiden, og akkurat denne kollegaen får heller ikke gjort arbeidsoppgavene sine. I stedet snakker hun kjempehøyt, krisemaksimerer og klager på hvor mye hun har å gjøre og hvor stressa hun er for det.

Puh.

Anonymous poster hash: 652a0...49f

Det er irriterende! Har en kollega på sykehjemmet som passer til beskrivelsen. Den stressa holdningen hennes smitter over på både kollegaer og pasienter.

Anonymous poster hash: e788b...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende! Har en kollega på sykehjemmet som passer til beskrivelsen. Den stressa holdningen hennes smitter over på både kollegaer og pasienter.

Anonymous poster hash: e788b...748

Nå er det jo en del som er stressa fordi de har større arbeidsbyrde enn sine kolleger mange steder.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne?? Deler kontor med tre andre. Hun første er helt gal. Hun er så alternativ man kommer, så nå er kontoret vårt fyllt med ulike planter og krystaller for å rense luften for farlige kjemikalier fra gardiner og vegger… I tillegg kan hun null om datamaskiner, men innser det ikke selv. Sender fra seg excelfiler og worddokumenter uten noen form for redigering (overskrifter, avsnitt, fargekoder, endre størrelse på rader/kolonner osv) til både interne og eksterne. Prøver å prakke på oss andre disse krystallene som skal gi oss positiv energi og bruker halve arbeidstiden på dette. Veldig fint når hun drar på ferie og sjefen gir meg ansvar for å fullføre oppgavene hun selvsagt ikke ble ferdig med før hun dro.

Nr 2 på kontoret er notorisk dårlig med tekniske ting som kopimaskinen. Nesten hver eneste gang jeg skal skrive ut noe har den hengt seg (evt nr 1 har slått den av grunnet farlig stråling). Så er det å fikse opphengt papir eller bytte toner før det kommer ut 20-30 ark som tilhører person 2. Merket hun ikke det før hun gikk hjem dagen før? Nei, hun skrev nemlig ut det samme på en annen skriver og lot den nærmeste være… Tok henne ca to år før hun skjønte at hun kunne bruke e-postprogrammet på maskinen og ikke bare webversjonen.

Nr 3 er heldigvis fantastisk! Alltid en fornøyelse når hun er på kontoret fordi hun ikke lager noe tull :) Dessverre jobber hun ikke 100%.

Har heldigvis mange andre gode kollegaer jeg ser i lunchen og på møter.



Anonymous poster hash: 5ef6a...549
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass deg for at sjef og kolleger evt. begynner å ta det for gitt at det er DU (og bare du) som gjør disse oppgavene. Det er min smertelige erfaring, når man tar på seg litt ekstra så blir det etterhvert en foventet del av ens arbeidsgoppgaver og det vanker kjeft om man en dag ikke har tid til å gjøre det - selv om andre står og henger.

Det er synd å si det, men i dag er det bare spisse albuer som gjelder i arbeidslivet.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

Heldigvis har vi egentlig ikke noen sjef for øyeblikket :P

Vi holder på å vente på ny franchise taker, så er ikke sikkert jeg blir der så lenge x)

Men HELT ærlig...

Er litt ille at sist gang jeg vasket reolene og hyllene så var det ett støvlag på minst 1cm, kan tenke deg hvordan resten av butikken ser ut..Om noen av de ansatte søler noe inne på kjøla, så legger de bare papir over...

Som f.eks når jeg startet så hadde det gått hull i en pose med slush-sirupen, og det lå ett lag med størknet og klissete sirup på gulvet, ingen hadde giddet å vaske det opp...

Når jeg startet der så måtte jeg vise "sjefen" hvordan man slo inn svinn på på Pos'en..For det hadde han aaaaldri gjort, de hadde bare kastet varene uten å gjøre noe mer med det -.-

Og når vi aldri fikk de varene som kommer så svarte jo sjefen med "ja men de kommer automatisk, når systemet ser at vi har solgt så og så mye, så får vi det automatisk"

Jeg spør da: "Scanner du det i pos'en også da eller?" sjef:"Hæææ...neiii.."

Når vi får nye maler f.eks fra cola eller tine, da er det heller ingen som gjør det. "Nei vi liker at det står slik som det står..." Ikke tenker de på at Cola har kjøpt den plassen for at varene skal stå akkurat der...

Jeg jobber med en haug inkompetente tullinger!

Altså hadde jeg hatt en mill, så hadde jeg søkt på jobben som franshise taker, men så mye penger har jeg ikke i baklomma :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis har vi egentlig ikke noen sjef for øyeblikket :P

Vi holder på å vente på ny franchise taker, så er ikke sikkert jeg blir der så lenge x)

Men HELT ærlig...

Er litt ille at sist gang jeg vasket reolene og hyllene så var det ett støvlag på minst 1cm, kan tenke deg hvordan resten av butikken ser ut..Om noen av de ansatte søler noe inne på kjøla, så legger de bare papir over...

Som f.eks når jeg startet så hadde det gått hull i en pose med slush-sirupen, og det lå ett lag med størknet og klissete sirup på gulvet, ingen hadde giddet å vaske det opp...

Når jeg startet der så måtte jeg vise "sjefen" hvordan man slo inn svinn på på Pos'en..For det hadde han aaaaldri gjort, de hadde bare kastet varene uten å gjøre noe mer med det -.-

Og når vi aldri fikk de varene som kommer så svarte jo sjefen med "ja men de kommer automatisk, når systemet ser at vi har solgt så og så mye, så får vi det automatisk"

Jeg spør da: "Scanner du det i pos'en også da eller?" sjef:"Hæææ...neiii.."

Når vi får nye maler f.eks fra cola eller tine, da er det heller ingen som gjør det. "Nei vi liker at det står slik som det står..." Ikke tenker de på at Cola har kjøpt den plassen for at varene skal stå akkurat der...

Jeg jobber med en haug inkompetente tullinger!

Altså hadde jeg hatt en mill, så hadde jeg søkt på jobben som franshise taker, men så mye penger har jeg ikke i baklomma :(

Hadde sluttet, orker ikke å jobbe med evneveike folk som helst burde jobbet i en vernet bedrift.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sluttet, orker ikke å jobbe med evneveike folk som helst burde jobbet i en vernet bedrift.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

Men jeg trenger pengene...

Er en liten plass, ikke mange butikker og slikt, ikke mange muligheter..

Jeg har ikke bil heller, trenger jo penger til det, trenger penger til å leve, kan ikke flytte til en ny plass før jeg har penger til å flytte :)

Så da får man irritere seg over alle andre xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trenger pengene...

Er en liten plass, ikke mange butikker og slikt, ikke mange muligheter..

Jeg har ikke bil heller, trenger jo penger til det, trenger penger til å leve, kan ikke flytte til en ny plass før jeg har penger til å flytte :)

Så da får man irritere seg over alle andre xD

Forstår jo det, men et eller annet alternativt sted må jo finnes? Lager, annen butikk, kommunen, helsevesenet etc.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo det, men et eller annet alternativt sted må jo finnes? Lager, annen butikk, kommunen, helsevesenet etc.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

På virkelig små steder er det slett ikke siklert at det finnes noen særlige alternativer. Tro meg.

Anonymous poster hash: 6961a...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo det, men et eller annet alternativt sted må jo finnes? Lager, annen butikk, kommunen, helsevesenet etc.

Anonymous poster hash: 3bd77...b62

På virkelig små steder er det slett ikke siklert at det finnes noen særlige alternativer. Tro meg.

Anonymous poster hash: 6961a...765

Det er sant det :)

Der jeg bor er nærmeste eldrehjem 1time unna med bil, så du trenger bil her oppe, bussen går 2 ganger daglig (4 når det er skole) Og hadde jeg tatt buss så måtte jeg tatt første bussen 06.30 og kommer meg ikke hjem igjen før 23.00 i feriene altså.. Og den er veeeldig kjip :fnis:

Er bare ett par butikker her oppe 1 bensinstasjon ett par klesbutikker, men problemet er jo at de andre plassene har 20 andre ringevikarer, fordi det er veldig lite jobber og altfor mange som er arbeidsledig :)

og de jobbene som er ledig har jeg ikke kompentanse eller nok erfaring til, f.eks franchise taker eller ett eller annet innenfor forsvaret =/

så er veeeldig lite å velge mellom :/

Men nå bor jeg jo gratis, så de pengene jeg sparer der jeg jobber kommer godt med nå til høsten :) Og lappen! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på jobb som sladrer til sjefen om alt, later som om hun er vennen din og prøver å sette deg opp mot andre. Vet alt om alt og alle, later som hun er helt uskyldig ( holder kjeft når det er diskusjoner, ingen støtte) men når hun er alene med deg preiker hun dritt om alle.

Fikk nok, tok litt avstand, hun merket det og begynte å marker det ved heftigere sint kroppspråk, da jeg ikke reagerte på det fikk hun nesten hysterisk utbrudd og tok til tårene fordi jeg virket så avisende..

Veldig slitsomt.



Anonymous poster hash: 34609...ebe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rutineliste på jobb som vi såklart må følge helt til vi er ferdig på jobb.

Kollega: "jeg kjeder meg…"
Meg: "følg rutinelista. Vi har mye å gjøre."
Kollega: "Jeg hater den lista! Jeg gidder ikke ass."


… ÅJA. Hvorfor er du ansatt her da din idiot?!!? :frustrert::sinna:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har rutineliste på jobb som vi såklart må følge helt til vi er ferdig på jobb.

Kollega: "jeg kjeder meg"

Meg: "følg rutinelista. Vi har mye å gjøre."

Kollega: "Jeg hater den lista! Jeg gidder ikke ass."

ÅJA. Hvorfor er du ansatt her da din idiot?!!? :frustrert::sinna:

Jeg liker brukernavnet ditt. Det passet så fint inn :-)

Anonymous poster hash: 6961a...765

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega hater at jeg er stressa og ber meg roe meg ned når vi snakker sammen. Men jeg blir veldig stresset fordi hun er veldig treg i oppfattelsen og iblant lurer jeg på om hun får med seg det jeg sier til henne?

Dessuten sier hun "HEI!!! Kan jeg hjelpe deg med noe??" i det sekundet en kunde kommer inn i butikken. Ser på enkelte kunder at de ikke liker å bli spurt så kjapt, så blir litt småstressa av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg sinnsykt over en kollega. Hun sier mye stygt til oss som er ekstrahjelper. Jeg har fått høre at jeg stiller så dumme spørsmål. En annen som spurte om noe fikk til svar at det var det dummeste hun hadde hørt noen spørre om.

Hun gjør ingenting på sin egen avdeling og den ser ikke ut. Så prøver hun å sette oss til å rydde den.

Det som irriterer meg mest ved henne er at hun skriver lapper til oss som er ekstrahjelper. Helt ok om det er en konkret beskjed, men det er det ikke. Lappene hennes ser slik ut:

Rydde

Sette frem varer

Ekspedere kunder

Fylle på fra lager

Altså, vi skjønner jo det uten at hun trenger å skrive en lapp til oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg deler kontor med en kollega som har et fjell at papirer og rask, typ gammelt sjokoladepapir og 6 brukte papp kaffekopper) på pulten sin, så fullt at det noen ganger renner over, men hun rydder det aldri



Anonymous poster hash: 52b22...785
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en kollega som slengte ordet "mobbing" rundt som om det er noe fullstendig trivielt.

Vi hadde f.eks to handicap-parkeringsplasser på utsiden. En dag fikk vi besøk som trengte en av plassene. Begge var tatt av fullstendig friske mennesker, inkludert kollegaen min. Sjefeb sendte ut en mail der det stod: "Kan vedkommende som har parkert på handicapplassen vennligst flytte bilen sin omgående". Registreringsnummer, type bil osv ble ikke nevnt. Likevel følte hun seg visst mobbet og "hengt ut".

Hun tok ny kaffekopp hver gang hun skulle ha kaffe. Den tomme koppen ble satt på en tom pult ved siden av henne. Til slutt hadde hun 30 kopper der, og det var tomt i skapet. Sjefen går bort til henne og ber henne om å ta de med seg til oppvaskmaskinen, siden ingen andre får kaffe nå fordi det er tomt for kopper. Det var også mobbing mente hun. Dama tålte virkelig ikke at noen påpekte NOE som helst ved ting hun gjorde.

Anonymous poster hash: 6961a...765

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på jobben min som velger å ta private telefonsamtaler bak kassa på jobb. Hun forstår heller ikke at en butikkjobb innebærer mer enn å stå bak kassa. Så mens hun står der rett opp og ned og venter på kunder i rolige perioder hvor vi kanskje ikke har en kunde innom på 30min, vasker jeg gulvet, kaster søppel, rydder og sorterer klesstativer og gjør butikken klar til nestemann kommer på jobb dagen etterpå. Så står hun der og sier ting som "er det vm i gulvvask i dag eller, HEHEHE", og "jeg skal bare innom h&m og kjøpe en parkdress til ungen min før det stenger her"... Og hun har jobba der i typ 5 mnd, via nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...