Gå til innhold

Imogens nye


Imogen

Anbefalte innlegg

Foreløpig er det ganske fint også. :) I går lagde jeg en diger porsjon potetmos og hakket massevis av grønnsaker til det som er planlagte middager de neste dagene (har tenkt tanken før, og ble minnet på idéen på Pinterest. Kanskje kan det gjøre stemningen litt mindre grumpy i de kristiske minutten mellom trening og middag, hvor begge burde ha spist for en stund siden, og maten ikke kan bli ferdig fort nok. :fnise: ) I tillegg laget jeg 40 fiskekaker og bakte brød, så prosjekt Fryserfastfood er i gang. :)

WOW! Ska sei! Du har jo vært superflink. :pls:

Fryserfastfood er så lurt, jeg ønsker meg større fryser slik at jeg faktisk har plass til det jeg lager (det har jeg ikke nå). Smart å forberede det man kan til maten mellom trening og middag også, den tror jeg at jeg skal adoptere. Stemninga blir sjelden god på det tidspunktet. :fnise:

Imponert over at du lager fiskekaker, det gir veldig mange husmorpoeng i min bok. Siden jeg er som mannen din, fikk jeg bittelitt lyst til å be om oppskriften også, men tror jeg kommer til å vente med å lage til jeg har, eh. Tilvennet meg fisk litt mer, selv om det prosjektet går skikkelig seint fremover...

Takk for kyllingtips! Avventer rapport og innser at jeg må prøve på nytt i løpet av høsten... Jeg er forresten litt høstlykkelig i dag, kanskje litt tidlig, men det er en anelse skarpere luft, og jeg gleder meg som en liten unge til klar luft, fine farger, rødvin og gode høstgryter. :strix:

Det kan nemlig hende jeg får nok timer på kjøkkenet før jeg kommer så langt i dag, og det gjelder å gi seg i tide. Før jeg blir lei og ikke orker tanken på å rydde opp etter meg, og så rekker å bli litt grinete før jeg er ferdig. :fnise:

Haha, ser den.

Jeg rakk akkurat å lese om studier, men ikke å kommentere før boka var borte. Så spennende! Er du gira og klar? Sånn bortsett fra den trange hjelmen mener jeg. :ler: Jeg har faktisk tenkt tanken selv i det siste. Men det er litt typisk meg å savne studiestart rundt disse tider, det er nok noen år før det er aktuelt på ordentlig. Du er hvertfall alltid velkommen til å låne min bok om du trenger å skrive fra deg, den har uansett ikke vondt av litt mer aktivitet. ;)

Tusen takk, det kan hende jeg benytter meg av. :fnise:

Jeg er ganske entusiastisk til studiene, men det går litt opp og ned ettersom når man spør. :fnise: Akkurat i dag er jeg kanskje ikke såå gira (host), men jeg må bare sette meg ned og komme igang. Nå, faktisk. Svosj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også Jamies oppskrift på helstekt kylling, og synes den med bacon på blir ekstra god! Jeg tror aldri den ikke har blitt vellykket.

Takk for kyllingtips! Avventer rapport og innser at jeg må prøve på nytt i løpet av høsten... Jeg er forresten litt høstlykkelig i dag, kanskje litt tidlig, men det er en anelse skarpere luft, og jeg gleder meg som en liten unge til klar luft, fine farger, rødvin og gode høstgryter. :strix:

Haha, nå var jeg litt kjapt ute med kyllingstekeskryting. Det vil si, jeg stekte kylling i går, to stykker tilogmed, men de ble jaggu litt tørre... :sur: Jeg var oppmerksom, syntes jeg selv, og sjekket dem før tida, og da så de perfekte ut. Innen de hadde hvilt seg og sausen var ferdig, så var den tørr. Det er jo bare litt nedtur når maten ikke blir så god som man har tenkt. Særlig når man har laget det mange ganger før og det alltid har blitt bra. Men jeg har ny ovn siden sist jeg stekte kylling, jeg får tilpasse tida litt neste gang. Herlig at jeg har enda en tørr fugl i kjøleskapet hjemme da... Jeg har planer om å plukke av kjøttet til et par supper, så da blir det vel greit likevel. :fnise:

Og høstlykken er på vei her også. Endelig, det blir veldig bra! :)

Angående redusering av kraft, så pleier jeg ikke å redusere veldig mye. Det som er viktig når man reduserer (og forsåvidt når man lager selve kraften også) er at man bare lar kraften syde, og ikke la den fosskoke. Da blir kraften klarest. Men den smaker så klart godt selv om den ikke blir klar også. :)

Tusen takk for kloke ord! Nå ble jeg jo litt lei hele greia med disse tørre fuglene mine i går, så vi får se om det blir kraftkoking i kveld eller om jeg fryser dem til jeg gidder. Men råd er notert! :)

WOW! Ska sei! Du har jo vært superflink. :pls:

Fryserfastfood er så lurt, jeg ønsker meg større fryser slik at jeg faktisk har plass til det jeg lager (det har jeg ikke nå). Smart å forberede det man kan til maten mellom trening og middag også, den tror jeg at jeg skal adoptere. Stemninga blir sjelden god på det tidspunktet. :fnise:

Godt å høre det ikke bare er her. ;) Jeg tror definitivt det kan hjelpe å ha mer klart. Hvor ofte man gidder å forberede på den måten er jo en annen sak, men jeg skal definitivt prøve iblant om vi slipper å knurre denne uka. :ler:

Imponert over at du lager fiskekaker, det gir veldig mange husmorpoeng i min bok. Siden jeg er som mannen din, fikk jeg bittelitt lyst til å be om oppskriften også, men tror jeg kommer til å vente med å lage til jeg har, eh. Tilvennet meg fisk litt mer, selv om det prosjektet går skikkelig seint fremover...

Oppskrift kan du gjerne få, skal finne den i kveld, jeg. Det var overraskende enkelt også, så det er jo bare å sette igang. For hvordan skal du komme videre med tilvenningen uten å smake hadde du tenkt? :fnise:

Jeg er ganske entusiastisk til studiene, men det går litt opp og ned ettersom når man spør. :fnise: Akkurat i dag er jeg kanskje ikke såå gira (host), men jeg må bare sette meg ned og komme igang. Nå, faktisk. Svosj.

Variasjon etter dagsform ser jeg som helt normalt, særlig på søndager. :) Imponert over studier ved siden av full jobb, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvordan skal du komme videre med tilvenningen uten å smake hadde du tenkt?

Tenkte å smake veeeeeeldig sjelden, istedet for aldri... :fnise: Ikke si at planen min er dårlig! :snurt:

Så kjipt med tørr føggel, Men til suppe funker det jo, som du sier, og det er jo så mange gode supper. Har dilla.

Imponert over studier ved siden av full jobb, altså!

Som jeg sier til de andre som sier det er godt jobba; jeg har faktisk bare såvidt begynt, så det er ingenting imponerende med det å planlegge full jobb og studier. Det kan liksom hvem som helst gjøre. :fnise: ( :haar: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har hvertfall en plan. :ler: Og om du får det for deg, så kommer oppskriften under. ;)

Og sier de ikke at planlegginga er halve jobben? Det blir uansett stjerne i min bok. :)

Fiskekaker (fra et eller annet blad jeg leste i sommer)

400 g torsk/sei, gjerne frossen

1 ss olivenolje

1 egg

3 ss persille, finhakket

2 store sjalottløk, finhakket

2 ss majones

2 ss dijonsennep

8-10 ss knust kavring

3 dråper tabasco (jeg doblet, minst, lag en smakekake underveis)

saften fra 1 sitron (4 ss fra flaska med økologisk sitronsaft funket bra)

Havsalt og grovkvernet pepper

I tillegg hadde jeg i 1 pk bacon, stekt og delt i små biter, for at mannen skulle bli litt mer entusiastisk, og det ble godt.

Sett ovnen på 200 grader, legg fisken utover i en ildfast form hell olivenoljen over og stek fisken til gjennomstekt (ca 15min). Avkjøl fisken og la all væske renne av. Del fisken i flak med gaffel.

Visp egg og bland inn alle de andre ingrediensene. Ha i fisken til slutt, bruk gjerne hendene for å blande den ordentlig inn. Massen skal være ganske fast.

Form kaker i passe størrelse og stek med smør i panne til de er gylne, ca 2 min på hver side. Blir veldig godt, jeg lover, nesten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...