Gå til innhold

Imogens nye


Imogen

Anbefalte innlegg

Gjest Marla Singer

Hvordan går det med malinga? Jeg har ikke gjort en dritt i dag, og nå belønner jeg meg med en øl. :ler:

Åh, heldiggriser! Så gøy! Vi var og kikket på det for en stund siden, og det er det definitivt fineste bordet. Men det blir nok for stort her, desverre... Har kikket på en annen type fra BoConcept som kan trekkes ut når man er flere til bords, så nå er det bare å spare. :)

Ja, det er innmari stort. Hvilket bord har dere valgt? De har mange fine. :hjerte:

Nå skal jeg opp og male en slags olivengrønn vegg på gjesterommet. Vi spiste nemlig lunsj et sted med den fargen på veggene i forrige uke, og på vei hjem kjøpte vi maling. Det var verdensrekord her i huset for rask avgjørelse. :ler:

Så kult! Det var jo sprekt gjort, og hørtes veldig fint ut. Ble det bra?

Og ja, det er helt klart for mye å velge i. Jeg brukte MYE tid på å se på ulike nyanser og hva de het og hvor hvite de var i forhold til andre hvitnyanser - også kom jeg i malebutikken og fikk en boks med "hvit maling". Rema1000.

Man blir jo ærlig talt litt tussete når man holder på sånn. Når ellers går man og vurderer grundig om fargen på veggene er jevn nok, lissom? :fnise: Skal nok ganske mye til før man legger merke til små ujevnheter i et møblert rom. Man får legge vekk perfeksjonisten i seg tror jeg. Sånne prosjekter gir god trening i sånt har det vist seg, og jeg har helt sikkert ikke vondt av det.

Nei, samme her. Og spesielt Mannen. :fnise: Han er superperfeksjonist på slikt, og det var litt morsomt å følge med i prosessen fra Perfeksjonist til Fort&Gæli på gaaaanske kort tid. :ler:

Men det er virkelig sant, altså. Nå legger vi ikke merke til noe som helst.

Jeg er i gang med å overbevise mannen som er skeptisk til å feste noe inne i vinduskarmen. Vi får se hva det blir til. Det drøyer sikkert enda noen måneder før vi klarer å bestemme oss.

Vi endte opp med lameller i stua. Jeg var helt sikker på at det kom til å bli stygt, men vi er faktisk veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg sletta den, siden jeg er i ikke-eksisterende dagboksdrifthumør. :briller:

*kremt* Det er det visst flere som egentlig burde gjort. :fnise:

Nå er det virkelig sommer. :hjerte: Vi har hatt dører og vinduer åpne på alle kanter av huset i dag, og det er så deilig. Virkelig noe annet enn den mørke leiligheten vi har tilbragt de siste somrene i, hvor det føltes som om lufta stod stille. Uteplassen var bare en sørgelig og humpete flekk hvor stoler aldri kunne stå stødig, og sola forsvant ved middagstider. Nå har vi sol hele kvelden, og uteplassen blir fantastisk. Det vil si, den har potensiale til å bli det, det gjenstår mer jobb enn jeg orker å tenke på, men det blir bra. Vi har foreløpig kun jevnet ut jorda og lagt grus hvor det etterhvert skal bli plass for utemøbler, men allerede er det bedre enn den forrige plassen så vi nyter likevel.

Vi hadde planlagt å jobbe ute i helga, rydde litt stein og etterhvert så plen på områdene som gravemaskiner har ødelagt underveis i byggingen. Jeg klarte imidlertid å glemme solkremen da jeg var ute i går. Ikke lurt. Jeg har blitt mørkerosa. Så, mannen har jobbet alene ute stakkars. Vel, det er igrunn stakkars meg også, jeg hadde nesten glemt hvor vondt det er å bli ordentlig solbrent. Og jeg som pleier være flink til å smøre meg, nettopp fordi jeg blir så lett brent. Nå sitter jeg og venter på at det jeg har smurt inn de stakkars armene mine med skal trekke nok inn til at jeg kan legge meg. :sjenert: Det blir definitivt innedag på meg i morgen også, og innkjøp av ny, høy faktor på mandag. Husk solkrem folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Huff! Det hørtes ikke godt ut.

Men ja, sommer! :hjerte:

Det er så fint! Vi koser oss også glugg ihjel på nytt sted, både i leiligheten og i ny by. Vi har også kveldssol nå, og det er virkelig gull verdt! Lange kvelder med vin i varmen. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med malinga? Jeg har ikke gjort en dritt i dag, og nå belønner jeg meg med en øl. :ler:

Jeg liker innstillingen din! :ler:

Ja, det er innmari stort. Hvilket bord har dere valgt? De har mange fine. :hjerte:

Vi har egentlig ikke helt bestemt oss enda, men jeg har sett på et hvitt som er litt smalere enn deres og kan trekkes ut til å bli ganske langt. Men det er ikke heltre, så jeg er usikker på hvordan det kan fikses om man skulle få hakk eller noe i det. Så jeg kikker litt enda, mens lommeboka får hvile litt. ;)

Så kult! Det var jo sprekt gjort, og hørtes veldig fint ut. Ble det bra?

Det ble veldig bra. :) Nå er det bare siste runde med akryl i spikerhull i lister osv igjen, så er rommet faktisk ferdig. Pirkejobb med andre ord, som passer bra når man ikke kan være ute og nyte sola. Ja, også litt lamper og stikkontakter og sånt da, som uansett ikke er min jobb.

Og ja, det er helt klart for mye å velge i. Jeg brukte MYE tid på å se på ulike nyanser og hva de het og hvor hvite de var i forhold til andre hvitnyanser - også kom jeg i malebutikken og fikk en boks med "hvit maling". Rema1000.

:ler: Nemlig. Her også. Ikkeno fancy navn, nei, bare hvitt. Men det ble fint. Hadde aldri giddi å male over for en annen nyanse heller. :ler:

Nei, samme her. Og spesielt Mannen. :fnise: Han er superperfeksjonist på slikt, og det var litt morsomt å følge med i prosessen fra Perfeksjonist til Fort&Gæli på gaaaanske kort tid. :ler:

Men det er virkelig sant, altså. Nå legger vi ikke merke til noe som helst.

Godt å høre. :fnise: Jeg driver som nevnt med akryl i spikerhull, og man kan jo se seg tussete på de små prikkene. Kommer antagelig aldri til å se noen av dem når rommet er møblert. Når har jeg vært hos andre og tenkt "jøss, her har de slurva" lissom?

Vi endte opp med lameller i stua. Jeg var helt sikker på at det kom til å bli stygt, men vi er faktisk veldig fornøyde.

Haha, sporty å ta dem med hjem om du trodde det ble stygt. Ble det hvite eller glimta du til med farger? Jeg vet ikke helt hva vi gjør her enda, men de siste par dagene har det hvertfall blitt veldig tydelig at vi trenger noe som kan holde litt av varmen ute. Og sola, om jeg gud forby vil sitte inne og se på tv når det er sol og alle burde være ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Du hadde ramlet ut av Mine innlegg :) Her var du, ja! :vinke:

Så nydelig med eget hus da. Just in time for sommersesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss! :vinke: Ja det er utrolig deilig med eget hus. :)

Vel, akkurat nå må jeg forresten innrømme jeg er litt nervøs for det fine huset mitt. Det er en håndverker her fra husleverandøren som skal fikse diverse, og han som har vært her før for å fikse ting har stort sett gjort en slett jobb. Nå driver han med noe som potensielt kan gjøre litt skade på ting om han ikke er veeeeldig nøye og forsiktig, og jeg orker ikke se på. :fnise: At han "er litt spent" fordi han aldri har gjort det før, og at "noen ganger er det bedre å godta småfeil fordi det er nesten umulig å få det til å bli pent etter man har fikset det", hjelper jo ikke akkurat. Men, han forrige har visst slutta i firmaet, så jeg håper det var fordi noen kanskje innså at han var ubrukelig, og at han jeg har her nå er mye flinkere. ^:krysserfingre: Men sånn ellers, absolutt fantastisk med hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marla Singer

Hvordan gikk det med håndverkeren? :ler:

Jeg driver som nevnt med akryl i spikerhull, og man kan jo se seg tussete på de små prikkene. Kommer antagelig aldri til å se noen av dem når rommet er møblert. Når har jeg vært hos andre og tenkt "jøss, her har de slurva" lissom?

Hehe, nemlig. Og heldigvis!

Haha, sporty å ta dem med hjem om du trodde det ble stygt. Ble det hvite eller glimta du til med farger? Jeg vet ikke helt hva vi gjør her enda, men de siste par dagene har det hvertfall blitt veldig tydelig at vi trenger noe som kan holde litt av varmen ute. Og sola, om jeg gud forby vil sitte inne og se på tv når det er sol og alle burde være ute.

Det var vel enten fordi jeg hadde fått viljen min på noe annet - eller fordi jeg ikke gadd å diskutere det mer (vi kan være stae som eldgamle esler begge to, når vi diskuterer med hverandre, spesielt om ganske ubetydelige bagateller sånn i det store og hele :ler:). Og ja - han har meninger om gardintyper! Vi valgte en farge som het Grå, men som jeg synes er mer en blanding av brun og grå kanskje - noe som ikke høres særlig fint ut, men det ser heldigvis fint ut. Synes vi. :)

Nå begynner vi forresten å bli ferdige her - siste rom er malt, og i dag var vi på ganske særriøs møbel-/interiørshoppingrunde. Herlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverkeren var flinkere enn han forrige, heldigvis. :fnise:

Syns brungrått høres fint ut, jeg. Og heller en mann som har meninger om gardiner, enn en som ikke har det. Han her har også det, og jeg syns det er helt ok å slippe å ta alle avgjørelser alene, selv om det definitivt blir både diskusjoner og kompromiss ut av det. Ikke minst syns jeg det er fint om man kan se på interiøret at det bor en mann der. Når jeg svinser rundt i bloggverdenen på jakt etter inspirasjon synes jeg det er veldig mange hjem som er bemerkelsesverdig lite maskuline. Det er vanskelig å se for seg barske mannfolk blant pasteller, blonder og storblomstrete tekstiler. Iblant ser det ut til at det aldri noensinne har vært et mannebein innenfor døra. Men det er kanskje mange som ikke bryr seg, eller som bare lar damene styre på med sitt. :klo:

Høres veldig deilig ut å bli ferdig. Og interiør og møbler høres mye morsommere ut enn listemaling! Fortell, fortell! :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Marla Singer

:goodbye:

Jeg har hatt kg-pause, men er litt tilbake (sjekk signatur, selv om det ikke har skjedd stort der enda!). Er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så godt at du er tilbake! Jeg er også, tror jeg. :) Har vært lite på nett i sommer og det har egentlig vært nydelig. Nå kjenner jeg likevel at jeg er litt innstilt på høst, selv om vi har noen få feriedager igjen. Høst og nye blanke ark og alt som hører med. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Har du det fint i ferien? Gjort noe å skrive hematt om (det har ikke jeg, så jeg lever på andres fancy ferieminner :ler:)?

Høst og blanke ark høres bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jo bygd hus, vi, så det vi måtte hatt av feriebudsjett har forsvunnet i det store dragsuget kan du si. Så jeg liker også å høre om andres opplegg, og misunne dem. :ler: Men vi har fått noen dager ved vannet med sol, bading, grilling og lettleste bøker. Og vi har sitti ute med gode venner til langt på natt, drukket vin, besøkt andre gode venner med strandtomt og hatt overnatting på gjesterommet opptil flere ganger, så jeg klager ikke. :)

Du da, har du hatt noe ferie eller er det jobbesommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Ja, det burde jeg jo igrunnen gjetta. Men det er jammen verdt det, da! Hvordan trives dere i nyhuset? :)

Kvelder med gode venner og vin er jo uansett det fineste. :hjerte:

Jeg har hatt fire ukers ferie, så jeg kan heller ikke klage. Det er jo godt med pause fra jobb, selv om jeg er en av de patetiske klagerne som er misfornøyd med været. Været, liksom. Men det er sant, jeg får ikke nok sommerfølelse før kulda setter inn, og da blir jeg sur. :ler: Planlegger en liten helgetur til en storby i løpet av høsten da, så det blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde jeg jo igrunnen gjetta. Men det er jammen verdt det, da! Hvordan trives dere i nyhuset? :)

Ja, det er absolutt verdt det. Vi trives kjempegodt, det er utrolig deilig å ha litt mer plass. Det ser jo fortsatt litt ut som et visningshus her, veldig lite krimskrams og ingenting på veggene, men det er faktisk litt deilig. Så får ting komme på plass litt etter litt. Dere da, er dere ferdige med alt som skal gjøres i nye leiligheten?

Jeg har hatt fire ukers ferie, så jeg kan heller ikke klage. Det er jo godt med pause fra jobb, selv om jeg er en av de patetiske klagerne som er misfornøyd med været. Været, liksom. Men det er sant, jeg får ikke nok sommerfølelse før kulda setter inn, og da blir jeg sur. :ler: Planlegger en liten helgetur til en storby i løpet av høsten da, så det blir nok bra!

Haha, blir du en sånn gæmlis som fører værdagbok og måler mm nedbør? Jeg liker jo faktisk regn, men når det først er sommer kan vi godt ha lange, varme dager synes jeg. Man må rett og slett på lagret litt varme i kroppen. Sånn at man har litt å gå på når man må grave fram bilen fra snøfonner om morran. Nei, sånt orker vi ikke tenke på enda. Men en regnværsdag i ny og ne med film og pledd og en fin mann er igrunn helt greit, selv om det er august i dag. Det er hvertfall planen. Må bare få rumpa opp av sofaen og trene litt først, så alt kan nytes med god samvittighet. :)

Storbyhelg håper jeg vi får høre mer om etterhvert. Er det booka og bestemt allerede?

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Note to self; følelsen etter en bra styrkeøkt er nesten uslåelig. Og gjør hvilken som helst grå dag mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer
Note to self; følelsen etter en bra styrkeøkt er nesten uslåelig. Og gjør hvilken som helst grå dag mye bedre. :)

Så digg. Du er flink! Og, *trommevirvel*, har dere fått eget treningsrom i huset? Jeg er veldig nysgjerrig på det. Og blir veldig misunnelig om dere har det! :ler:

[Ja, det er absolutt verdt det. Vi trives kjempegodt, det er utrolig deilig å ha litt mer plass. Det ser jo fortsatt litt ut som et visningshus her, veldig lite krimskrams og ingenting på veggene, men det er faktisk litt deilig. Så får ting komme på plass litt etter litt. Dere da, er dere ferdige med alt som skal gjøres i nye leiligheten?

Så bra at dere trives! Det blir jo slik at det er litt tomt på vegger og sånt en stund, men samtidig er det jo fint å bruke tid til å finne noe man virkelig vil ha, og som passer godt inn. Vi er ferdig med all oppussing, og det er ny-hydelig. Vi har det også tomt på veggene enda (har funnet ett bilde å henge opp), men det er helt ok. Får ta det etterhvert vi også. Da vi fikk på plass tepper og lamper hjalp det mye på "hjemmefølelsen", litt mer lunt.

Haha, blir du en sånn gæmlis som fører værdagbok og måler mm nedbør?

Hahaha, nå lo jeg faktisk høyt, så Mannen så på meg og rista litt på hodet. Fnis. Ja, jeg er stygt redd for det!

Når det gjelder storbyhelg så er det ikke helt klart, men jeg tenker litt på Roma. Har du vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg. Du er flink! Og, *trommevirvel*, har dere fått eget treningsrom i huset? Jeg er veldig nysgjerrig på det. Og blir veldig misunnelig om dere har det! :ler:

Takktakk, følte meg flink selv også i dag. Hadde ikke lyst til å trene, men løfta mer enn jeg trodde jeg klarte. Noen ganger holder det nemlig at mannen har trua. :ler:

Men ja, vi har fått til treningsrom :hoppe: og det er fantastisk digg. Utrolig mye lavere terskel for å få ting gjort når man ikke trenger å gå ut av huset, og en økt og alt som hører med tar jo mye mindre tid. Keg kan jo prøve å forklare hva vi har fått inn der. :)

Så deilig å være ferdig med oppussing, gleder meg til vi kan si det samme. Vi har riktignok ikke mye av selve bygginga igjen, det gjenstår et bad (som vi ikke skal gjøre stort av selv), og en langlang liste med småtteri. Men vi ser slutten. Og jeg kan begynne å tenke tepper og bilder og sånne morsomme ting.

Jeg tror også det bare er bra å bruke tid på hvor man skal lage hull i veggen. Mistenker at det er et og annet bilde som hang oppe av gammel vane i forrige stedet, som ikke kommer opp her.

Aldri vært i Roma, men har foreslått det for mannen, for det er mange som skryter av byen. Må jo være perfekt når det er høst her, og fortsatt litt varmere der!

Innen vi er gæmliser er det digitale værdagbøker vettu, kan bli moro. :ler:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer
Men ja, vi har fått til treningsrom :hoppe: og det er fantastisk digg. Utrolig mye lavere terskel for å få ting gjort når man ikke trenger å gå ut av huset, og en økt og alt som hører med tar jo mye mindre tid. Keg kan jo prøve å forklare hva vi har fått inn der.

Veldig gjerne! Høres helt supert ut. :)

Aldri vært i Roma, men har foreslått det for mannen, for det er mange som skryter av byen. Må jo være perfekt når det er høst her, og fortsatt litt varmere der!

Ja, ser for meg at det blir fint. Nå er vi riktignok så trege med å bestille at det er mulig det blir i overkant dyrt - da får vi enten vente, eller dra til en annen by. Har du noen forslag? Amsterdam, kanskje?

Innen vi er gæmliser er det digitale værdagbøker vettu, kan bli moro. :ler:

Perfekt! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...