Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk-takk, alle sammen :klemmer:

Nå er det bare å se fram til morgendagen...... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld alle sammen :goodbye:

UL gikk veldig bra! Vi fikk se en fin liten sprellende krabat med 5 fingre og tær og et hjerte som slo helt perfekt :rodmer: H*n var såååå fiiiin :hjerter:

Også er jeg lenger på vei enn vi trodde! Jeg ble satt frem nesten 1 uke, til 13+1 :hakeslepp: men det er jo bare herlig :biggrin:

Var helt merkelig å se hvordan den reagerte på dult og kommuniserte allerede.... Den lå på sin venstre side og kava med armene leeenge, men jordmor ville ha h*n til å snu seg, så hun fikk tatt de målene hun skulle. Så hun pressa den UL-kolben ganske hardt inn i magen på meg og rista. Da slår lille gompen ut med armene, kniper fingrene gjentatte ganger sammen og ruller seg lydig rundt :klappe::rodmer: Så var det litt komisk, for jeg lå med bena krysset da jeg lå der på benken og betraktet vidunderet - så sier jordmor "se! den ligger med bena i kors, akkurat som morra si" :ler:

Også var det morro og se barnefar sitt ansikt da det dukket opp en liten krabat på skjermen - han satt med store øyne og så på skjermen med et lite smil om munnen, som om det skulle være en spennende film han ikke kunne ta øya fra :ler::rodmer: (og jeg så sikkert akkurat likens ut :fnise: var vel først da det gikk opp for oss begge at det faktisk var noe der inne :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så deilig å høre at alt stod bra til med det lille vidunderet! :rodmer: Og du ble satt frem en uke?! Deilig! Ble satt tilbake 6 dager, men det er ingenting egentlig. Lengre tid å bli kjent med jenta på (og halsbrannen). :fnise:

Det er veldig sjarmerende å se mannfolkene når de for første gang ser eller høre det lille livet de har vært med å skape. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggjeleg å høyre at alt gjekk bra :) Det er veeeeeldig fint å få sjå at babyen har det bra der inne :) Kor tid har du ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær UL blir vel i uke 21, ettersom jeg ble flyttet frem en uke nå. Leeeenge å vente.. :sjenert: men har vel med ferietid og gjøre at det blir så sent sikkert. Men det blir litt lettere å vente nå, som vi har fått sett gullet en gang, og vet at alt hittil er i skjønneste orden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg.. :trist: ramlet nettop over og leste en blogg der moren akkurat mistet sin lille datter ved 40 uker. Gikk bare å ventet på fødsel, kjente spark og alt dagen før kontrollen - og da var hjertelyden borte.... Trur jeg skriker meg ihjæl, noe så trist :cry3: Kan ikke forestille meg hvordan det må være. Heldigvis er dette skjelden, men det skjer - og det skremmer meg :( men aller mest tenker jeg på hvor forferdelig den moren og faren må ha det akkurat nå... noe så blodig urettferdig og fælt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til en av kollegene mine i dag, og hun ble ikke det spor overrasket. Hun hadde sett det på meg i maaaange uker :overrasket: Vet det vel de andre på jobben og da sikkert, bak min rygg, hvis det er såå tydelig på meg :gjeiper: Men 14 uker i dag, så da går det vel ann å begynne å slippe nyheten :)

I dag kjente jeg livmora mi for første gang, sånn skikkelig! Hadde ligget å sovet og våkna tissetrengt, kjente på magen, og livmora bulte ganske langt oppe på magen, litt på venstre side. Jeg tissa, og kjente etter etterpå, den var knallhard og fortsatt tydelig å kjenne :) den hadde antageligvis blitt presset opp litt av urinblæren og var ekstra tydelig :vetikke: nå er den litt lengre ned og inn, men kjenner den tydelig enda, nå som jeg vet hva jeg skal kjenne etter :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Magen spretter sikkert ut hvert øyeblikk ^^ Har du begynt å kjenne "leamus" i magen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjent noe "leamus", "bobbler" eller "fiskehale som slår" enda nei, selv om jeg kjenner etter for harde livet :fnise: Jeg lurer forøvrig på om det er noe slags kynnere innimellom, da livmoren blir hard og tydelig noen ganger og andre ganger myk og ligger lengre inn.. Jeg leste at noen kunne oppleve kynnere så og si gjennom hele svangerskapet, men at dette ikke var noe farlig. Var det derimot veldig ofte og forbundet med smerte, skulle man si fra.. Finnes ikke vondt i det heletatt, kjenner bare at magen strammer seg og blir hardere.

Jeg har forresten fått innkalling til 2 ordinære UL :klo: fra 2 forskjellige sykehus. Hverken legekontoret eller sykehuset kunne svare på hvorfor.. så nå har jeg en i uke 19 og en i uke 21 og fikk beskjed om å velge meg 1 av de. Lurer på om jeg skal ta den i uke 19. Det er på det sykehuset jeg antageligvis har sett for meg å føde, så er nok greiest. Nå har jeg ikke bestemt meg for fødeplass enda, har heller ikke fått noe sp.mål og info..men føler det er tryggest å velge det sykehuset som er størst? :klo: begge sykehusene er holdt for å være greie fødeplasser, men har hørt om tilfelller der den fødende har blitt sendt over til dette andre sykehuset ved "dramatiske fødsler", for de har sikkert mer spesialister/ekspertise her eller noe da.. Og hvis ting ikke skulle gå helt "etter boken", er det jo greiest og allerede ligge der ekspertisen befinner jeg, enn å bli sendt i bæ-bu bil over til dette sykehuset... :sjenert: selv om det ikke er så langt imellom og de samarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppendeglad: hoppe litt for 15 uker :hoppendeglad: Og oppdaterer herved listen fra babyverden, ut ifra UL :)

Du er nå 15 uker på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 15. mars 2011

Hjertet begynner å slå: 9. april 2011

Embryoet beveger seg: 3. mai 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 10. mai 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 10. mai 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 24. mai 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 31. mai 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. juni 2011

Fosteret svelger og tisser: 21. juni 2011

Tid for ultralyd: 28. juni 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. juli 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. juli 2011

Fosteret begynner å høre: 9. august 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 6. september 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. oktober 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 17. november 2011

Antatt termindato: 8. desember 2011

...skulle ønske jeg begynte å se/føle/kjenne litt mer av graviditeten snart :sjenert: *utolmodig.no* :fnise: kjente leamus i magen i går noen ganger, men jeg tror faktisk det var leamus også og ikke gompen som sprella.... :lete: var liksom for lange "kramper" til at det kunne være lille tror jeg. Var kanskje 6-7 raske "dirringer/kramper" som varte i ett strekk (kanskje 5 sek), og ser for meg at det hadde vært litt saktere og mer urytmisk om det var spark... I dag har jeg ikke kjent en ting heller, så må vel vente litt til på livstegn :sukk: 15 uker er jo litt vel tidlig å kjenne noe.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hoff...må nesten fortelle den rare drømmen jeg hadde i natt :fnise: helt på viddene vettu, men det er vel normalt å drømme rart når man er gravid har jeg hørt :gjeiper:

Jeg hadde da altså født. Ikke vet jeg hvordan det gikk til, men ungen var kommet ut og det var på et sykehjem faktisk (blandt mange eldre senile og andre nyfødte, var helt normalt det). Men det var ikke sånn at man fikk være der og ikke fikk man med ungen hjem heller. Så vi reiste hjem og tenkte ikke noe mer på ungen egentlig... etter et par uker spurte moren min "skal dere ikke snart få hjem ungen, si meg?". Jooo...det var sant..vi hadde jo en unge på sykehjemmet vi ikke hadde fått henta enda.. Men de hadde jo ikke ringt og sagt at han var klar for henting heller da, så.... Men jeg ble plutselig utolmodig og skjønte ikke hvordan i VERDEN jeg hadde klart å gå hjemme i 2 uker uten å tenke på å hente ungen - så vi dro ivei og jeg var ganske bestemt da vi dukka opp i døra og jeg sa "er den ungen snart ferdig til å hentes eller?? Her har vi gått å venta i 2 uker, men dere ringer ikke eller noe! Hvor er han? Nå skal han hjem! :kjefte: ". En søster i hvit frakk pekte på en halvstor guttunge (3-4 mnd størrelse) og sa "det er han". Jeg røska han med meg og gikk mens barnefar stod og gråt over å ha sett sin sønn for første gang :gjeiper:

Og for 2 netter siden var jeg i skudd-drama i mitt eget hus, så hu hei hvor det går...... :sjenert::fnise:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 15 veker! (Og 17 veker for meg, vi har same vekedag :) ) :danse:

Det KAN hende det var babyen du kjende - det skal jo visstnok vere litt sånn fiskehale som slår-aktig, hehe :) Eg har litt sånn leamus no og då, og tenker at det kaaaaanskje er babyen..det er jo kosligast å tenke det da, i staden for å tenke at det er tarmen som beveger seg eller liknande, hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...