Gå til innhold

Hudtonetråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant bare gamle tråder om dette...

Uansett. Noen som er flinke som kan hjelpe meg med å finne ut av det? Med årstider og slikt, om man kun dømmer ut ifra varm og kald faller jeg i midten...

Jeg har naturlig brunt hår og grønne øyne. Øynene er verken utpreget lyse eller mørke, men i dagslys heller de mer mot lyse. Klar farge og med slikt "gnistrende" skinn i seg, altså er de ikke matte og blasse. Klarer ikke å finne ut om de er varme eller kalde. Håret er mellombrunt, lysner om sommeren, har ikke et spesifikt skjær i seg... I sollys fikk det gyllen "aura" tror jeg, men det er jeg ikke helt sikker på. Iallefall ikke blått. Jeg har farget håret en del og ser blass ut når håret blir blondt og rødt. Eller, sistnevnte kan gå bra, men dere vet slik en del utlendinger ser ut når de farger håret rødt? Det ser kunstig ut og huden blir mer gul/grønn. Jeg er norsk og hvit, så det blir ikke helt samme greia, men det er litt det. Jeg kler altså ikke det særlig godt. Nå har jeg farget håret mørkebrunt, nesten svart, og det kler jeg veldig fint! Kan verken ha for varm (rødlig) hårfarge eller for kald.

Jeg går til både gull og sølv, svart og brun. Er ikke så sikker på svart, det kan henge litt igjen etter favorisering av svart under en noe forsinket fjortistid... Men det ser iallefall ikke horribelt ut. Jeg vaskes ikke helt ut, men jeg ser enda bedre ut i mørkebrun eller svart med brune/varme undertoner, om dere skjønner?

Blodåretesten skjønner jeg ikke helt, skal man se på blodårene oppetter armen eller de ved håndleddet? Ved håndleddet har jeg så tynn hud at de er blå/turkise, mens resten er grønne. Jeg har både gule og rosa aspekter av undertonen generelt, i overskyet dagslys (som jeg har hørt man skal bruke).

Jeg tror jeg heller mest mot varm, men jeg er ikke utpreget varm heller... Min mor er veldig varm, hun har rødbrunt hår og grønne øyne og veldig varm hud, og jeg er ikke like varm som henne. Men jeg er ikke kald heller.

I sola brenner jeg om jeg er lenge ute i sterk sol uten solkrem, det gjør jo alle nordmenn omtrent, men ikke slik som f.eks mange rødhårete gjør. Jeg blir brun også, ganske fort og en fin brunfarge.

Hm, dette ble masse skriving om min egen hudtone... Uansett, noen som er flinke med årstider og slikt? På sånne tester på nettet må man dømme kontrast (og joda, jeg har jo kontrast mellom hud og hår, men øynene er jo forholdsvis lyse?) og varm eller kald, og det kommer jeg meg ingen vei med.



Anonymous poster hash: 822d3...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Litt avhengig av hvilken fargeanalyseteori man benytter, høres det ut for meg som om du er nøytral, alternativt varm og klar/klar vår (Clear spring). I den 12-grupperte fargeanalysen er hver "årstid" (vinter, vår, sommer og høst) delt videre inn i kategorier: http://www.thechicfashionista.com/seasonal-color-analysis.html, og tar hensyn til at du kan ha egenskaper fra ulike "årstider". I denne analysen er således "Clear spring" (klar og varm) nærmeste nabo til "Clear Winter" (klar og kald), og kler sannsynligvis farger fra begge kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...