Gå til innhold

Hvor "stygg" hud er det akseptert å ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje en dårlig tittel, men pyttpytt... Det jeg lurer på er, dere kvinner, hvor kvisete og "dårlig" hud er det greit å gå med uten å sminke over? Er jente selv... Hvor går grensen til at dere tenker "Åh hjelpes hun der...." ?



Anonymous poster hash: 57cae...133
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine ti beste venninner tror jeg ikke jeg hadde klart å rangere korrekt fra renest til mest uren hud. Så lite legger jeg merke til hud.

Det skal svææære byller til for at jeg tenker noe spesielt. Og da er det isåfall tanker av medlidenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til huden kun om den er veldig pen eller veldig ille. Registrerer det og tenker ikke mer over det liksom. Bryr meg veldig lite om utseende til folk, og ville aldri dømt noen på grunn av uren hud og syns heller ikke det er nødvendig å sminke over.

Men jeg husker ei på ungdomsskolen som hadde veldig uren hud og slet med betennelser og infeksjoner, og hun brukte MYE sminke. Jeg tenkte at huden sikkert hadde blitt bedre om den fikk puste litt.



Anonymous poster hash: e459c...378
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser noen med kviser som sees, både med og uten sminke, så føler jeg medlidenhet med de. Jeg har hatt min runde med det helvetet det er å ha betent hud, så vet hvor "gøy" det er.

Utover det tenker jeg ikke at hvis jeg ser litt uren hud, at de bør dekke over. Så jeg svarer at jeg ikke har en slik grense du nevner, og liker at det er jenter som ikke MÅ sparkle hver minste ujevnhet eller kvise i ansiktet før de kan vise seg offentlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man har litt store porer og hudormer i ansiktet?

Anonymous poster hash: afe10...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av min egen hud og ser derfor mye på andres. Kviser legger jeg meg ikke særlig mye oppi. De aller fleste har hatt minst én kvise en eller annen gang i livet, og man kan egentlig ikke så mye for det. Går noen med kvisete hud uten sminke ser jeg på det som noe positivt, egentlig. For det betyr jo at den personen lar være å stenge porene med mange lag av foundation og concealer, sant?

Det jeg legger meg oppi er rynker og solskade. Dette er noe jeg mener man har litt mer styring over. Jeg ser så mange på min alder med en helt grusom, rynkete hud. Det får meg virkelig til å grøsse. Så pleier jeg alltid å fundere over hvordan den personen kommer til å se ut om en 10-20 år. Arr etter kviser forsvinner jo etterhvert, men rynker forblir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange arr i ansiktet. Fikk en helt sinnsyk runde med vannkopper, så noe er fra det. Har også en del arr fra jeg seilte på trynet ned en grusbakke som barn. Har også en del arr etter.. ikke kviser, men sånne bittesmå røde nupper? Så har jeg akkurat som "underhudiske" røde prikker og noen som er nesten blålilla og noe som er fregneaktig farge. Aner ikke hva det er for noe. Ser egentlig i kort sammentrekk helt jævlig ut. Ser jo selv at det ikke er pent, men orker jo ikke å sparkle trynet for å gå fjelltur med hunden eller trene liksom selvom...



Anonymous poster hash: e01e6...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av min egen hud og ser derfor mye på andres. Kviser legger jeg meg ikke særlig mye oppi. De aller fleste har hatt minst én kvise en eller annen gang i livet, og man kan egentlig ikke så mye for det. Går noen med kvisete hud uten sminke ser jeg på det som noe positivt, egentlig. For det betyr jo at den personen lar være å stenge porene med mange lag av foundation og concealer, sant?

Det jeg legger meg oppi er rynker og solskade. Dette er noe jeg mener man har litt mer styring over. Jeg ser så mange på min alder med en helt grusom, rynkete hud. Det får meg virkelig til å grøsse. Så pleier jeg alltid å fundere over hvordan den personen kommer til å se ut om en 10-20 år. Arr etter kviser forsvinner jo etterhvert, men rynker forblir.

Og når ble det krise å få rynker?

Det er liksom livets gang :)

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, jeg er 39år.

Selv så bruker jeg kremer med spf, renser huden osv morgen og kveld, maske to ganger i uka osv, selv har jeg ikke mye rynker, men jeg VET at rynker det kommer enten man vil eller ikke, man kan bare prøve å utsette litt ved å gi den masse fuktighet.

Også er jeg kanskje litt rar, men jeg syntes folk med hud som man ser har opplevd litt liv i friluft osv er bedre enn porselenshud (innehud).

Jeg er kanskje litt for "avslappet" når det gjelder rynker osv, det finnes så mye mer viktig her i verden enn rynker, og rynker gjør da ikke mennesket til er verre menneske?

Kunne aldri i hele mitt liv vært så overfladisk at jeg dømte noen etter hvor mye rynker de har, hva vet du om personen sitt liv?

Kanskje personen har vært mye syk eller har opplevd mye fælt/sorg som gjør at rynker kommer fortere, også skal du komme å dømme dette mennesket for rynkene de har??

Nei, finn deg andre ting å bruke tiden på enn å dømme folk etter huden ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Akseptert å ha?

Hvem skal nekte deg å gå slik du selv ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når ble det krise å få rynker?

Det er liksom livets gang :)

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, jeg er 39år.

Selv så bruker jeg kremer med spf, renser huden osv morgen og kveld, maske to ganger i uka osv, selv har jeg ikke mye rynker, men jeg VET at rynker det kommer enten man vil eller ikke, man kan bare prøve å utsette litt ved å gi den masse fuktighet.

Også er jeg kanskje litt rar, men jeg syntes folk med hud som man ser har opplevd litt liv i friluft osv er bedre enn porselenshud (innehud).

Jeg er kanskje litt for "avslappet" når det gjelder rynker osv, det finnes så mye mer viktig her i verden enn rynker, og rynker gjør da ikke mennesket til er verre menneske?

Kunne aldri i hele mitt liv vært så overfladisk at jeg dømte noen etter hvor mye rynker de har, hva vet du om personen sitt liv?

Kanskje personen har vært mye syk eller har opplevd mye fælt/sorg som gjør at rynker kommer fortere, også skal du komme å dømme dette mennesket for rynkene de har??

Nei, finn deg andre ting å bruke tiden på enn å dømme folk etter huden ;)

Nå må jeg si du satte det jeg sa litt vel på spissen. Jeg dømmer da ikke mennesker jeg møte basert på tilstanden til huden deres. Rynker er noe jeg legger godt merke til, spesielt når det er mennesker på min alder (jeg er 18) som har det. Da blir jeg veldig sjokkert og lurer på hva vedkommende har gjort for å ha en så dårlig hud i ung alder. Jeg vet at rynker er noe de fleste har og kommer til å få en eller annen gang, så det er ikke noe jeg dømmer andre etter, det er noe jeg legger merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidvis en god del kviser og generelt sett ganske dårlig hud, men jeg dekker aldri over det. Det slutta jeg med i tenårene. Nå er jeg over 30.

De eneste gangene jeg tenker "Å hjelpes, hun der..." er når jeg ser noen som har trynt nedi sparkelbøtta i et svært mislykket forsøk på å dekke over uren hud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg rett og slett ikke om huden til andre, så sant de ikke spør meg til råds.

Jeg er faktisk mer opptatt av hvordan personen er enn hvordan de ser ut.

Men vi er ett samfunn som fort "dømmer" andre utfra utseendet, dessverre,

og det syns jeg er trist. Så derfor er det fullt akseptabelt å ha dårlig hud og ikke

sminke over det, dårlig hud har godt av å ikke ha sminke på seg, så ergo er det

bedre om de ikke sminker over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, det gir meg litt mer mot til å gå sminkeløs



Anonymous poster hash: 5bb58...253
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen, det gir meg litt mer mot til å gå sminkeløs

Anonymous poster hash: 5bb58...253

Så bra :) Det som er, er at de fleste er mest opptatt av seg selv bokstavlig talt :P Skulle du merke at noen rynker på nesen eller bedømmer deg utifra sminke eller ei...det sier mer om dem enn deg. Ærlig talt så høres det i overkant overfladisk ut, skulle du spørre meg :lol:

Jeg føler meg selv freshere uten sminke hver dag, prøver å ta vare på huden slik at jeg kan gå med så lite sminke som mulig, selv om jeg noen dager liker "å jåle" meg litt ekstra :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke så godt merke til det hvis de dekker det fint med sminke. Men skjønner ikke de som har masse kviser og som ikke bruker concealer/dekkstift/dekkende foundation. Det finnes jo så utrolig mange produkter med god dekkevne.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke så godt merke til det hvis de dekker det fint med sminke. Men skjønner ikke de som har masse kviser og som ikke bruker concealer/dekkstift/dekkende foundation. Det finnes jo så utrolig mange produkter med god dekkevne.......

Hvorfor skal man? Det blir vel ikke bedre av å dekke det til. Hud trenger luft.

Anonymous poster hash: e01e6...9ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg legger bare merke til dårlig hud dersom den hadde vært lett å gjøre noe med. Tørr hud som kunne fått peeling, kviser som kunne vært klemt etc.



Anonymous poster hash: 05c2f...0d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når ble det krise å få rynker?

Det er liksom livets gang :)

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, jeg er 39år.

Selv så bruker jeg kremer med spf, renser huden osv morgen og kveld, maske to ganger i uka osv, selv har jeg ikke mye rynker, men jeg VET at rynker det kommer enten man vil eller ikke, man kan bare prøve å utsette litt ved å gi den masse fuktighet.

Også er jeg kanskje litt rar, men jeg syntes folk med hud som man ser har opplevd litt liv i friluft osv er bedre enn porselenshud (innehud).

Jeg er kanskje litt for "avslappet" når det gjelder rynker osv, det finnes så mye mer viktig her i verden enn rynker, og rynker gjør da ikke mennesket til er verre menneske?

Kunne aldri i hele mitt liv vært så overfladisk at jeg dømte noen etter hvor mye rynker de har, hva vet du om personen sitt liv?

Kanskje personen har vært mye syk eller har opplevd mye fælt/sorg som gjør at rynker kommer fortere, også skal du komme å dømme dette mennesket for rynkene de har??

Nei, finn deg andre ting å bruke tiden på enn å dømme folk etter huden ;)

Wow. Jeg tror du skal lese innlegget til Cottonera en gang til. Nå fikk hun mye ufortjent pes.

Anonymous poster hash: 3dd8f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man? Det blir vel ikke bedre av å dekke det til. Hud trenger luft.

Anonymous poster hash: e01e6...9ee

Man må ikke. Det finnes mange dekkende produkter puster på huden og som tom. kan pleie aknehud. Men de som ikke dekker aknehuden sin bryr jeg vel heller ikke om hvordan de ser ut så da er det jo greit for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er ren og pen i tøyet, og ser ordentlig ut, så tenker jeg ikke noe spesielt over det. Det er helhetsinntrykket som er det viktigste, og dårlig hud er ikke noe man kan noe for.



Anonymous poster hash: e9cb0...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...