Gå til innhold

Hvor mye parfyme og hvor ofte bruker dere parfyme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker parfyme sikkert sånn fem-seks ganger i året i snitt. Reagerer mer og mer på parfyme, og nå er det kun en parfyme jeg har funnet som jeg ikke reagerer på. Jeg bruker den sjelden, av to grunner: av omtanke for andre med parfymeallergi, og pga at det blir for mye for meg med parfymert deodorant, shampo/balsam og parfyme. De få gangene jeg bruker parfyme pleier jeg å bruke uparfymert hårpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker parfyme nesten hver dag. holder med en eller to spray. veksler mellom 4-5 parfymer, men har ingen problemer med å bruke de opp. parfyme kan jo være ganske dyrt så synes det er bra at de varer lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en bok om parisiske kvinners stil skal man ta en sprut på hver ankel, bak hvert kne og på innsiden av hver albue. Jeg gjør dette, og det lukter langt mindre enn hvis man bare tar en sprut i halsgropen eller håndledd. Og jeg er allergisk, men merker ingenting. Det lukter bare mild parfyme.

Anonymous poster hash: b9d95...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...altså en sprut på de varme stedene der blodet pulserer.

Anonymous poster hash: b9d95...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en bok om parisiske kvinners stil skal man ta en sprut på hver ankel, bak hvert kne og på innsiden av hver albue. Jeg gjør dette, og det lukter langt mindre enn hvis man bare tar en sprut i halsgropen eller håndledd. Og jeg er allergisk, men merker ingenting. Det lukter bare mild parfyme.

Anonymous poster hash: b9d95...698

Mitt lille triks er å ta en sprut i korsryggen. Det gjør noe med meg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hvis man tar parfyme på ankler og bak knær lukter det jo ikke noe hvis man tar på seg bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker parfyme hver dag. 2 sprut. I nakken og mellom puppene.

Har mange, mange flasker (og enda flere er gitt bort når jeg har gått lei eller bare rett og slett ikke hatt plass) som jeg varierer mellom.

Bruker ikke sånne som lukter kraftig -da får jeg bare migrene. Så jeg tror ikke jeg går rundt som en vandrende wunderbaum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker parfyme daglig, 2-3 dusjer om morgenen og litt påfyll hvis jeg skal ut igjen på kvelden. Liker lette, friske dufter.

Men jeg kjøper likevel parfyme raskere enn jeg rekker å bruke den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk. Bruker 1-2 spruter daglig ca :) Går gjerne 1 - 1 1/2 år før disse blir oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke parfyme. Får hodepine av det..

Skulle ønske folk tok litt mer hensyn når det kom til parfymerte produkter ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hver dag, om morgenen.

En liten dusj mellom puppene og en liten dusj på innersiden av albuen.

Det skal ikke ligge en sky av parfymeduft rundt meg, det skal bare svakt anes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag, om morgenen.

En liten dusj mellom puppene og en liten dusj på innersiden av albuen.

Det skal ikke ligge en sky av parfymeduft rundt meg, det skal bare svakt anes.

enig i den! Parfyme skal anes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del hver eneste dag, men har samme "problemet" som trådstarter - at jeg aldri blir ferdig med parfymen min. Og da kjøper jeg heller ikke ny. Er det vanlig for dere å kjøpe 30ml, 50ml eller 100 ml?

Tror jeg faktisk hver eneste gang har kjøpt 50ml og aldri klart å bruke det. Nå har jeg den meningen om at parfyme er veldig viktig for meg som person da det gir en ganske ny dimensjon av meg. I hvert fall merker jeg lukten veldig godt når jeg møter et nytt menneske, vet ikke om det er sånn for alle. :fnise:

Og jeg bruker "Cloud method" (som du kan lese om her) til å påføre parfymen, og da bruker jeg jo to eller tre sprut hver eneste gang...



Anonymous poster hash: 6aa7c...01d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del hver eneste dag, men har samme "problemet" som trådstarter - at jeg aldri blir ferdig med parfymen min. Og da kjøper jeg heller ikke ny. Er det vanlig for dere å kjøpe 30ml, 50ml eller 100 ml?

Tror jeg faktisk hver eneste gang har kjøpt 50ml og aldri klart å bruke det. Nå har jeg den meningen om at parfyme er veldig viktig for meg som person da det gir en ganske ny dimensjon av meg. I hvert fall merker jeg lukten veldig godt når jeg møter et nytt menneske, vet ikke om det er sånn for alle. :fnise:

Og jeg bruker "Cloud method" (som du kan lese om her) til å påføre parfymen, og da bruker jeg jo to eller tre sprut hver eneste gang...



Anonymous poster hash: 6aa7c...01d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker stort sett bare når jeg vil føle meg ekstra fin, bruker body spray eller body butter med gode lukter ellers. De gangene jeg bruker så er det som regel 2-3 sprut, liker ikke at det oser. Bruker minimum et år på en flaske. De blir stort sett dårlige før jeg er ferdig med dem.



Anonymous poster hash: e3d66...4e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker parfyme hver dag, men har noen forskjellige etter forskjellige tider.. Til hverdags, og spesielt nå om sommeren så liker jeg litt lettere, søtere og friskere lukter, varierer mellon D&G nr 3 L'Imperatrice, Escada Taj Sunset og Laura Rose. Om kvelden, når jeg skal på fest eller spise middag ute bruker jeg littegran tyngre lukter, men ikke kvalmende tunge. Bruker Miss dior eau de parfum eller Chanel Chance :)

Bruker ikke så mye av luktene, vil ikke at folk skal lukte meg på lang avstand og at de liksom kan vite hvilken parfyme jeg har bare jeg går forbi liksom. Bruker et sprut bak hvert øre, mellom puppene og på håndleddene. Er spesielt nøye med Dior og Chanel, det skal ikke mye til før det blir for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nå er det ganske stor forskjell på parfyme og Eau de Parfume eller Eau de Toilette.

Parfymene mine kommer i små flasker uten dusjhode, og det holder med et par, små dråper.... og det holder hele dagen.

Eau de Toilette eller Eau De Parfume blir som nevnt et par, små dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker parfyme hver dag. Alle andre produkter er så uparfymerte som jeg bare kan få dem, men vanlig parfyme "unner" jeg meg. Bruker normalt 1 dusj om dagen - i overgangen mellom hals og bryst. Vil jo ikke dunste lang vei heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...