Gå til innhold

Jenter klipper håret kort - blir kjerringaktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor?

Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet.

Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff.

Her er gode grelle eksempler:

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg

http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg

Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt.

Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger..

Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Hvis du er gift med ei dame som nettopp har passert 30, dere har to unger og hun plutselig dukker opp med kort hår en ettermiddag da er veien kort til meklingskontoret og utfylling av skilsmissepapirer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kvinner som kler kort hår. Det finnes de som ser helt teite ut med langt hår også. Men ja, når kvinner blir eldre så får de, som oss menn, tynnere hår så da klippet de det kort for at det skal se tykkere ut. Men de ser som regel eldre ut etter knoppen, ja.

Men alle skal få ha det håret de vil :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg synes mange kler kortere hår bedre enn langt hår, jeg. Synes absolutt ikke man automatisk blir mindre kvinnelig selv om håret er kort. Mange får nesten et "ansiktsløft" av å klippe seg. Det er ikke alle som kler langt hår like godt, og som ser mye mer "kjerringaktige" ut med langt hår enn kort.

Tukthus og tvangsklipping blir litt på siden, føler jeg :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange kvinner kler kort hår. Men jeg har sett nok av de som er 40+, med kort musebrunt/kommuneblondt hår og med briller. De ser akkurat likedan ut, ikke noe særpreg, de forsvinner i mengden. Mange av disse kunne med fordel gjort noe annet med håret sitt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at du foretrekker langt hår på kvinner, men å dra inn tvangsklipping og straff er vel litt drøyt.

Jeg er kvinne da, men ellers uenig med deg. Mange kvinner med kort hår ser ytterst feminine og nydelige ut. Noen liker også å se litt mer gutteaktig tøffe ut, og det må de da også få lov til. Kvinneligheten sitter ikke i verken håret eller i andre fysiske attributter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Du har sluttet å bry deg om din kvinnelighet.. Mer praktisk anlagt. Selvfølgelig er det jobb med langt hår! Men beauty kommer ikke gratis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 år og hadde brunt hår ned til magen, men jeg har krøller så jeg brukte 3 timer på å glatte det. Nå har jeg bob ned til der halsen starter og bruker 30 min på å glatte det. Jeg synes det er fint jeg!

Anonym poster: c1835e68855e3673d295cd06096d568a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Jeg er 45 og har langt hår selv. For meg er det mye mer jobb å ha kort hår. Ettersom jeg har endel krøller, må kort hår styles hver dag, ettersom det står til alle kanter hver morgen (har prøvd for mange år siden).

Som det er nå, så dusjer jeg, håret får lufttørke, og dermed er det fint og ferdig, og holder seg sånn til neste vask. Ingen styling hver morgen. Mye mer lettvindt for meg enn kort hår.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du har sluttet å bry deg om din kvinnelighet.. Mer praktisk anlagt. Selvfølgelig er det jobb med langt hår! Men beauty kommer ikke gratis.

Om man er feminin eller ikke ligger ikke i hvor langt hår man har. Ville heller hatt kort, fint hår enn langt og slitt hår.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Du har sluttet å bry deg om din kvinnelighet.. Mer praktisk anlagt. Selvfølgelig er det jobb med langt hår! Men beauty kommer ikke gratis.

Beauty kommer definitivt ikke automatisk med langt hår og upraktiske frisyrer heller :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maneater

En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor?

Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet.

Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff.

Her er gode grelle eksempler:

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg

http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg

Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt.

Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger..

Anonym poster: 6cbf2d0d9b0d43ea550cf5166b2a4d4d

Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig.

Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover.

De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen.

Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener.

Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sluttet å bry deg om din kvinnelighet.. Mer praktisk anlagt. Selvfølgelig er det jobb med langt hår! Men beauty kommer ikke gratis.

Det får heller stå sin prøve, jeg kommer aldri til å ha langt hår bare fordi det enkelte mener at det er mer kvinnelig. Jeg har den hårsveisen jeg har lyst på, som jeg trives med uavhengig av hva andre mener. Om jeg så vil ha lilla hanekam så har jeg det hvis det er det jeg har lyst til, eller om jeg vil barbere bort alt så gjør jeg det. Det ER bare hår, hår vokser ut igjen.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Høres ordrett ut som nevøen min da han var 16.....

Just samme argumentasjonen.

Men... hvorfor plager det deg at kvinner over 30 klipper seg kort ? :klo:

De er vel ikke i din målgruppe uansett vil jeg tro (?)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maruwan

En ting jeg aldri har skjønt. Er så mange jenter som klipper håret sitt kort når de når 30-årene. Hvorfor?

Håret skal jo være kvinnens pryd og fremhever definitivt femininitet. I motsetning til menn som kan bli skallet og likefullt opprettholde sin mandighet.

Skal ikke mange tiårene tilbake da kvinner ble tvangklippet i tukthus. Etter krigen ble til og med tyskertøser skamklipt som straff.

Her er gode grelle eksempler:

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00930/Mariann_Thomassen2_930272i.jpg

http://www.mote.no/attachments/jentemote/har-og-styling/2d1149682964-kort-har-pa-jenter-berry.jpg?stc=1http://www.mediabistro.com/fishbowldc/files/2011/04/winona_ryder.jpg

Spesielt det første eksempelet. Guud hun hadde sett nydelig ut om hun lot lokkene gro og kanskje farget det mørkt.

Hva sier dere? Er det bare jeg som synes kvinner bør ha langt hår, ellers ser de ikke mye kvinnelig ut lenger..

Ganske enig. Har aldri skjønt hvorfor damer på død og liv skal gå for manneklippen med en gang de når overgangsalderen.

Noen ganske få ser riktignok bra ut med kort hår. Halle Berry er en av dem (men så ser jo hun bra ut i hva som helst).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor mye jobb det er å ha langt hår? det er bestandig i veien, detter ned i øynene, tar en evighet å tørke +++++++++

Nei, jeg skal aldri ha langt hår igjen, trives mye bedre med kort hår :) Det kler meg mye bedre også.

Anonym poster: 0ac0769cc4ec02d2bd3936c6be3edb9c

Jeg er helt motsatt. Syns det er mye mer jobb med kort hår. Det må alltid fønes, det må klippes minimum hver 6. uke for at det skal holde seg pent, og for meg så trengs det masse hårstæsj for at det skal holde seg.

Jeg tror aldri jeg kommer til å ha kort hår igjen :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kraftig og flott hår så greit nok, men det finnes da vel ikke noe mere kjerringaktig eller heksepreget enn eldre kvinner med langt, tørt, pistrete hår?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig.

Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover.

De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen.

Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener.

Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende.

Glemte du et ironiflagg her eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...