Gå til innhold

Snikande Ullteppes lille rugebok


snikande_ullteppe

Anbefalte innlegg

Ja det vil jeg veldig gjerne! Skal lete deg opp :sol:

Nei jeg var skikkelig utav det etterpå. Ringte til mamma og gråt noen tårer. Har roet meg ned nå, og tenker litt mer rasjonelt. Problemet var aller helst at jeg fikk ingen råderett over min egen kropp. Han bare kjørte sitt løp han, uten å ta meg med på den avgjørelsen. Det er ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da var det jammen meg helg! :juble:

Jeg er så trøtt, så trøtt! Igår gikk jeg rett til sengs rett rundt klokka ni og sov i ett strekk frem til klokka ringte klokka halv sju. Merka ikke engang at mannen kom og la seg. Den er tøff denne første delen av svangerskapet, hadde nesten glemt ut hvor ille det kunne være! Jeg slipper heldigvis unna den verste kvalmen foreløpig, men så var det denne trøttheten da. Foreløpig er dette svangerskapet prikkende likt tiden med Lille Trille i magen. Åsså de der puppa da :sjokkert: Snakka med min mor på Skype i går og hun bare lo. Snakk om pupper på størrelse med Himalaya gitt! Jaja, jeg er nå glad for at jeg har noen symptomer. Jeg har det egentlig skammelig bra til å være i første trimester :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuh! *kollapse på sofaen* Har nettopp hjulpet en tidligere studievenninne med bursdagsselskapet for hennes 10 år gamle datter. Hadde lille Trille med, og bursdagsselskapet ble holdt på et lokalt bydelshus type ungdomssklubb med et diskotek. Lille Trille storkoste seg med musikk, lys og dansing. Hun hadde skikkelig time of her life! Det var gøy, men gaawd så godt det var å komme hjem igjen. Det er godt det er lenge til vi må til pers.

Nå står pizzaen i ovnen, og lørdagsmodusen senker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de synderne som røyker. Jeg må innrømme at jeg ikke har sluttet tvert.... Ikke noe jeg er noe stolt av, for å si det slik. Jeg ser med beundring i blikket på alle de som klarer å kaste røyken umiddelbart, men jeg er altså ikke en av dem. Jeg er dog fast bestemt på å kutte det ut! Jeg har kutta ned fra 15 til fire, maks fem sigg om dagen, og jeg har gått til innkjøp av nicorette hjelpemidler for å kutte vanen. Jeg får fremdeles nikotin i meg, og det er jo ikke bra for lille Persille, så planen er selvfølgelig å fase ut også bruken av denne. Men nå i starten så er det helt hundre prosent avgjørende for at jeg skal klare å slutte. Noen vil kanskje si "jammen tenk på den lille i magen", og den lille er jo hele grunnen til at jeg vil slutte nå. Dessverre er jeg ikke viljesterk nok til å kutte tvert, men jeg SKAL klare å slutte helt i løpet av kort kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You can do it! :duskedame:

Enn hvis du klarer å slutte helt nå, også blir du kvitt røyken for resten av livet i tillegg, for en bonus! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, panter :) Det hadde vært veldig deilig å vært kvitt den uvanen altså. Spesielt nå når den dårlige samvittigheten gnager. Den opprinnelige planen vår var jo det at jeg skulle slutte å røyke FØR jeg ble gravid, men noen ting har jeg tydeligvis ikke råderett over. Jeg har jo satt så denne endelige datoen da jeg er helt røykfri, så innen denne uka er ferdig så trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet lengre. Det skal bli godt!

Tusen takk Frk. K, og hjertelig velkommen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en kjapp tur før jobb for å si :danse::danse: for 6 uker :D

(jeg har fått mage allerede :sjokkert::gravid::hakeslepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuugh, slitsom dag på jobb idag. Jeg jobber med barn med spesielle behov, og idag kom det frem at et av barna "mine" har kommet under barnevernsundersøkelse, der det har blitt avdekket mye graps hos foreldrene. Jeg kjenner at på sånne dager er det et utrolig slitsomt og vanskelig yrke jeg har valgt meg. Heldigvis har jeg hele arbeidsplassen min i ryggen når jeg selv trenger råd, veiledning eller bare en utblåsning. Jeg elsker og forguder jobben min, men sånne dager som idag er det godt å komme hjem!

Ellers er jeg fremdeles latterlig fri for symptomer på at spira mi henger fast. Med unntak av bekkenløsning og en kort kvalmebølge om morgenen er det lite som tilsier at jeg er gravid. Ja, også fire positive gravitester og ingen mens da selvfølgelig. Jeg har faktisk bestilt time til første svangerskapskontroll idag. I morgen skal jeg til gynekologen igjen for å ta nye blodprøver til hcg-måling, og på fredag venter det en ny ul. Jeg håååååååper jeg får se et bankende hjerte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All pregnancy symptoms of the world- UNITE!!

Idag har jeg virkelig fått kjenne på hvordan det egentlig er å være gravid i første trimester. Kvalme, trøtthet, hormoner og bekkenet gikk sammen i en konspirasjon mot undertegnede. Har vært en interessant dag på jobb idag..

*Kryper opp i sofaen med teppet trukket godt opp over ørene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mer actionfylt dette svangerskapet enn jeg skulle ønske. Startet på fredag når jeg skule på oppfølgingsul hos gyno. Han fant to fostersekker, men uten noe foster i begge to. I tillegg mente han at det var snakk om graviditet utenfor livmoren fordi den ene egglederen min visstnok var opphovnet og full i væske. Javelja, både tvilinggraviditet i livmor OG et svangerskap utenfor livmor SAMTIDIG??! Jeg ble ikke helt klok på dette, men heldigvis ble ikke han det heller. Dermed sendte han meg opp på hastetime på kvinneklinikken på sykehuset. Så der satt jeg på fredagskvelden.

På kvinneklinikken kunne de utelukke svangerskap utenfor livmoren og de var nesten helt sikre på at det ikke var to inni der. De lurte også på om jeg kanskje hadde delt livmor fordi det så ut som at det var en skillevegg inni der. De fant fostersekken med den lille reka mi inni, og alt var fred og fordragelighet i et par sekunder før jeg innså at dte ikke var noe bankende hjerte på skjermen. Siden jeg var 6+3 så antok jeg at jeg ville få se dette nå, men den gang ei. Så nå skal jeg tilbake idag for ny hcgprøve og ny ul. Man kan jo trygt si at dette ikke akkurat har vært en god helg. Jeg har vært så nær panikkangst som jeg noengang har vært, og løpt maraton mellom sofa og toalettet for å sjekke om det har kommet noe blod. Fortsatt har jeg ingen tegn på sa, jeg hadde en god hcgstigning mellom gynobesøkene, og jeg har endelig stiftet bekjentskap med kvalmen. Alt tilsier at jeg har et aktivt svangerskap.

Men så var det det der hjertet da... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Uff, kan ikke forestille meg hvordan du har det nå! Håper inderlig alt er greit med den lille spira. Krysser alt jeg har for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Leopanter :hug:

Det håper jeg også, men kjenner jeg har gitt litt opp det håpet. Alt av helsepersonell jeg har møtt i løpet av den siste uka har gitt meg et inntrykk om at de forventer en spontanabort. Dermed blir jeg også litt sånn "æsj, det betyr ikke noe uansett for jeg kommer ikke i mål med denne graviditeten uansett". Litt sånn følelse av håpløshet. Det blir jo helt feil for jeg har faktisk ingen tegn på at jeg kommer til å miste enda. Så lenge det ikke er dårlige nyheter, så er det fremdeles fint og flott mener jeg. Da er det lite nødvendig å skremme fletta av meg så til de grader, selv om jeg forstår at de vil forberede meg på at det kan gå galt. Det er en hårfin balanse det der...

To og en halv time igjen til ul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, dette var ekkelt Snikende ullteppe! Krysser fingrene for deg og den lille reka :hug: Alt er nok i sin skjønneste orden skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lykke, og hjertelig velkommen :)

Ja jeg håper at alt er slik det skal være, kanskje jeg bare er litt kortere på vei enn først antatt. Jeg håper og håper :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig, veldig gravid, og hjertet til Lille Persille slår som om det aldri har gjort noe annet :grine::rodmer:

Nå skal jeg lene meg tilbake og nyte hver eneste dag framover, til og med de som er fylt til randen med hormoner, bekkenløsning og symptomer. Jeg har virkelig fått kjenne på kroppen nå at det er absolutt ingen selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, nå ble jeg veldig, veldig glad på dine vegner, Ullteppe! :strix: For en god beskjed å få! :jepp:

Fikk du vite noe om hvorfor det ble så mye forvirring tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaa!! :juble:

Nei fikk ingen forklaring dessverre. Var på en annen avdeling enn på fredag, så kanskje det hadde noe å si, både legens kompetanse og ul-apparatet. Det var i hvertfall 150 vakre slag i minuttet! Det ble felt en tåre og ti da ja! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...