Gå til innhold

Snikande Ullteppes lille rugebok


snikande_ullteppe

Anbefalte innlegg

Javel. Da var det skjedd igjen. Jeg fant ut for to dager siden at jeg ruger på en ny verdensborger. Det har ikke helt gått opp for meg enda, og det er fremdeles min lille, store hemmelighet....

Jeg kan jo starte fra begynnelsen.

Jeg er 26 år gammel og bor på Vestlandet et sted sammen med min samboer og lille frøken Trille på 2 1/2 år. Førstemann ble unnfanget under ikke helt planlagte omstendigheter, hvor jeg og min samboer ikke lengre var et par. Vi møttes et par ganger etter bruddet, ting skjedde, og graviditeten var plutselig et faktum. En lang og slitsom historie gjort kort, så fant vi sammen igjen, og dannet en liten, lykkelig familie. Vi har nå bodd sammen i godt og vel halvannet år, og nå er jeg gravid igjen. Jeg fikk satt inn spiral når lille Trille var 4 mnd gammel, så her er det noe som ikke har fungert optimalt.

MEN, når det er sagt er jeg lykkelig gravid. Det har hele tiden vært planen å øke familien når vi har kjøpt oss hus til sommeren, det har bare blitt litt endring i planene her. Første punkt på "to do"- lista var å faktisk ta en graviditetstest, nå må jeg gå videre til punkt to; å fortelle min kjære at han skal bli pappa igjen. Jeg er litt redd for reaksjonen, det skal jeg ærlig innrømme. Det er nok også grunnen til at jeg ikke har sagt noe i to dager (i tillegg til at det ikke føltes riktig å fortelle ham de store nyhetene når han hang over doen med omgangssjuka). Han har gjort det klart tidligere at dersom vi skulle havne i denne situasjonen, så er det hans ønske at jeg tar abort. Jeg på min side har et inderlig ønske om å beholde den lille spira som beit seg fast mot alle odds.

Vi får se hvordan det går når jeg avslører hemmeligheten... Han overrasker meg til støtt og stadig. Kanskje han til og med blir litt glad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten :) Lykke til med å fortelle samboeren. Jeg krysser fingrene for at han blir glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, og :velkommen: ! trivelig å slippe å snakke bare til meg selv :fnise:

Jeg har begynt å strikke! Har aldri vært en typisk strikker før, tålmodigheten min tillater det ikke :rolleyes: Men nå har da altså begynt, så lurer på om jeg skal strikke en babysokk og legge en positiv gravitest inni, gjøre det på en litt søt måte for å ta vekk den verste brodden.

Dagen idag har vært meget travel! Vi har vært på vår første visning, og selv om huset hadde masse potensiale så levde det dessverre ikke opp til forventningene våre. Det gjør forsåvidt ingenting for vi har det ikke travelt sånn sett, med unntak av at vi blir fire i september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waaah, endelig hjemme fra jobb. Middagen er satt på og jeg har kollapset i sofaen. Idag tok jeg enda en gravitest, bare for å sjekke at jeg ikke har drømt de siste dagene. Jeg enda gravid altså :fnise:

¨Jeg tok motet til meg og fortalte den store nyhetene til min mor idag. Kjente det var på tide idag. Jeg har også vært hos legen for å få henvisning til gynekolog. Det kan jo være greit å finne ut hvor i all verden den spiralen har tatt veien ;)

Så nå er det hele to stykker som vet om mine lykkelige omstendigheter. Det var litt snodig å si det høyt, det har vært min hemmelighet til nå. Jeg skal sette meg ned og ta en prat med kjære i kveld tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var hemmeligheten ikke lengre hemmelig! Han tok det utrolig fint, smilte litt og ristet litt på hodet. Jaja, sa han. Da blir det en til da! :rodmer: Jeg er veldig letta nå... Fine, gode mannen min... :rodmer: Nå skal jeg bare holde pusten gjennom de resterende ukene før den magiske grensa, så kan jeg begynne å glede meg på ordentlig! :danse:

Forresten...Siste dag av uke fire idag :biggrin: bare fem dager igjen så skal hjertet ha begynt å slå. Jeg håper at jeg får tidlig ul rett etter dette. Kanskje jeg muligens får se noe inni magen min :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk leopanter! Ja det var en skikkelig befrielse. I tillegg virker det hele så mye mer virkelig, for nå er vi to om det og ikke bare meg som går rundt i ørska :-P Så nå er det på ordentlig. Må bare komme i gang med jakten på den forsvunne spiral nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk leopanter! Ja det var en skikkelig befrielse. I tillegg virker det hele så mye mer virkelig, for nå er vi to om det og ikke bare meg som går rundt i ørska :-P Så nå er det på ordentlig. Må bare komme i gang med jakten på den forsvunne spiral nå ;)

:ler: Lykke til med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Sykesøsteren som tok telefonen å legekontoret ble helt stum idag når jeg sa at jeg var gravid på spiral. "ja, det var jo godt jobbet" fikk jeg til svar :icon_lol: måtte le godt av den replikken, det stemmer jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker :danse:

Jeg syns jammen meg at jeg ser antydning til voksende mage. Det er sikkert bare luft, gudene vet at jeg er oppblåst nok for tiden. Likevel synes jeg at magen stikker mer utover og er spiss, så det ser virkelig ut smom en begynnende mage også. Jeg er relativt slank, så det vises godt når det er noen endringer. I tillegg er jeg jo annengangsgravid så da blir jeg vel "tjukk" fortere enn forrige gang har jeg hørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei HopsiDeisi! Velkommen skal du være! :blomst: hvor langt er du på vei?

Idag har jeg og mannen hatt en rolig kveld foran tven etter at Lille Trille endelig hadde kommet seg (noe motvillig) i seng. Vi følger med på Sherlock, serien med han der Cumberbatch. Geniaaaaaal skuespiller, digger den serien :glise: Plutselig ut av intet begynte mannen å snakke om Lille Persille, hvilket kjønn det er og hvordan vi skal ordne det praktiske framover. Det var tydeligvis bare meg som var redd for at han ikke ville bli så glad. Selvfølgelig skulle vi hatt huset på plass, men nå ble det ikke slik og vi klarer det også. Kjente jeg ble litt forelsket på nytt da :rodmer:

Endret av snikande_ullteppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg bil :danse: Endelig har vi to biler! Jeg er nemlig avhengig av bil i jobben min, og frem til nå har vi fraktet småen med tilbehør i en pitteliten Yaris. Nå har jeg fått meg en stor fin stasjonsvogn som har plass til både meg, Lille Trille og Lille Persille når h*n kommer. Hurra :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett lille Persille :rodmer: Jeg var på tidlig ul idag, og der var den; en piiiiiitteliten spire som gror :hjerte:

Er det noen som vet hvorvidt å ta en celleprøve kan øke risikoen for sa? Den dumme gynekologen tok nemlig en idag og sa til meg ETTERPÅ at det kunne fremprovosere en abort..... Jeg er helt ødelagt her jeg sitter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, sånn gjør man da bare ikke! Verken å informere etterpå, eller å i det hele tatt gjennomføre når det er en risiko. Fyttigrisen. Men det går helst bra, da, Persillen holder seg nok inne, skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ganske fælt kjente jeg. Det er noe med det å ha mulighet til å ta avgjørelser om egen kropp selv. Kjente jeg ble skikkelig sinna i etterkant :frustrert: Nå har det nå sluttet å blø etter prøvetagningen, så satser på at jeg er blodfri resten av tiden. Nå har jeg fått et nyrydda kjøkken og middag av kjære, og har dermed kunnet late meg på sofaen etter at jeg kom hjem. Snille mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker i morgen trur jeg:) har opprettet dagbok om du vil hilse på :fnise:

Så dårlig oppførsel av lege!man gjør da ikke undersøkelser som kan sette fosteret i fare og informerer etterpå,makan! Helt sikkert ingen fare da,men skjønner at det var ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...