Gå til innhold

3 måneder igjen!


Marina30

Anbefalte innlegg

Jeg og lillegutt i magen har termin 8. april. Teller herved ned fra januar 2014 :) Det er nå det begynner. Videregående skole for gravide. Føler meg litt eldre for hver dag som går, mer erfaren og litt tøffere enn de på barneskolen.

Og både møkkalei og fascinert av plager :P

Hva har skjedd de to siste ukene? Jo, mye rart. Nye tider med natterangling og småsnacking. Jeg er spesielt glad i melk, banan og litt sjokolade om natta. Igår ble det dog et deilig ost- og skinkesmørbrød. Viktig å variere. Prøver å få i meg en magnesium-pille og et glass melk før jeg legger meg. Det skal visst gjøre underverker?

Skriver meg bort i mat. Gleder meg allerede til frokost.

Hver natt kjenner jeg på rastløse legger. Fandens oppfinnelse. I natt stod jeg opp, og klokka ble 04.30 før jeg gadd prøve å sove igjen. Endte opp med 3 timers søvn i natt. Helt utrolig at jeg fortsatt er mentalt fungerende. Ikke likt meg å tåle lite søvn. Den gravide kroppen works in mysterious ways.

Ikke minst har jeg begynt å klø på leggene. Hva faen, liksom! Er det ikke nok nå? Nettene er dømt.. Dette skjer såklart på kveldstid, helst i senga. Røde prikker, sår hud, men jeg er flink til ikke å klø. Vel, jeg prøver å takle det med å smøre med det ene og det andre, ha på lett bukse og sokker. I kveld er det so far so good.

Bør bare forte meg å sove før plageåndene våkner før meg.

Kan røpe at jeg stod foran speilet og beundret meg selv i Evas drakt i sted, hihi. Det må være lov. Kunne lett ha sett meg selv på forsiden av et magazine der, ja. Den ballen på magen er ganske fin. Man er ikke mer kvinne enn når man har ball på magen. Nyt det, medsøstre. Jeg kommer til å savne den.

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ramla litt utpå når det gjelder søvnrytmen, ser det ut til at det lønner seg med en 3-timersnatt innimellom. Det må være noe med disse hormonene som tuller med trøtt- og våkensystemet. Holdt det gående til relativt sent i går (utrolig nok). Klokka ble vel 00.30 før jeg lukka øynene, men våknet i dag som et nytt og bedre menneske. Okei, litt groggy, da, men... Man blir jo litt "bakpå" av å surre dag og natt sammen sånn. Jeg blir i alle fall det.

I dag føler jeg meg egentlig ikke så gravid, rart det der. Erkjenner jo at jeg er litt tjukkere på magen enn vanlig, men... Lillegutt turner hardt i blant og minner meg på at han er der. Min nye hobby er å sitte å stirre på magen når han dulter på som verst. Sååå fascinerende.

Jula har fått meg i ferie-modus. Om dagen fantaserer jeg om permisjon og FRI før lillegutt kommer. Jeg elsker å bare surre rundt som jeg vil, så jeg skal unne meg en hel måned permisjon før termin i håp om at jeg får muligheten til å lese, trene, gå turer, se på serier og gjøre akkurat som jeg vil før han kommer. Krysser fingrene for at kroppen er velfungerende da, og at han ikke kommer før bestilt.

Lista over babystæsj som skal handles inn er snart tom (i likhet med kontoen), og det føles meget godt. De største og de minste tingene mangler. Sistnevnte er påfyll av småtterier man plutselig kommer på at kan være fint å ha. Jeg vet at man ikke må ha alt klart, men jeg ønsker det for å gjøre det lettest mulig for oss når vi får en ny leieboer. Da skal det kun gå i mating, kosing og soving, IKKE shopping :)

Det skal sies at øyelokkene begynner å bli tunge nå. Sikkert fordi det mørkner ute. Planen er å få til en kjapp treningsøkt før det blir kvelden og forhåpentligvis fredagspizza i regi av kjæresten <3

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hehe, godt å høre at det er flere som har magekikking som hobby :fnise: Er så fascinerende når den rister, flytter seg og blir helt skeiv.

Jeg har også kommet i skikkelig feriemodus etter jula, gleder meg til å slappe av i noen uker før fødsel. Har akkurat samme planene som deg, minus trening :)

Er du i full jobb ennå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir så babysyk av å lese det du skriver! Det burde ikke være mulig når jeg har en baby på 4 mnd :-P Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Kjente meg igjen i tittelen, så her må jeg legge igjen spor.

Gleder meg til permisjonstid selv, satser på å nyte de ukene før kaoset starter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra dykk :)

Må rapportere om en fantastisk natt så langt. Bortsett fra det faktum at jeg ikke sover, hihi. Ingen kløe, ingen makk i leggene, ingenting. Er det magnesium-magi på gang, mon tro?

Kjæresten purker greit ved siden av meg. Merker at godt brukte ørepropper ikke er like tette lenger :P Jeg har nettopp lest ut en bok jeg begynte på 22. desember. Over 500 siders krim og greier. Elsker at det har skjedd. Klar for neste bok ;)

Han lå inntil magen min og holdt rundt meg før han sovna ganske fort for et par timer siden. Tok et par bilder av han med trynet trykket godt oppover bollemagen. Oppstoppernese, yes. Så utrolig morsomt og søtt ;)

Er så smått i lykkerus over forsvunnede plager at jeg ikke vil sove ;) Måtte det fortsette slik.

Ehm, det ble litt neseblod. Min egen feil. Pirka meg i nesen ;)

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hehe, godt å høre at det er flere som har magekikking som hobby :fnise: Er så fascinerende når den rister, flytter seg og blir helt skeiv.

Jeg har også kommet i skikkelig feriemodus etter jula, gleder meg til å slappe av i noen uker før fødsel. Har akkurat samme planene som deg, minus trening :)

Er du i full jobb ennå eller?

Har prøvd å filme når det står på som verst, med er ikke lett :) Gøy er det uansett. Han snur seg ganske ofte, og jeg synes faktisk det er ubehagelig. Mister nesten litt pusten. Alt stopper litt opp, men går fort over.

Jobber ja, men har egen bizniz og nyter enorm flexi :) Unner alle noe lignende i et svangerskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir så babysyk av å lese det du skriver! Det burde ikke være mulig når jeg har en baby på 4 mnd :-P Masse lykke til :-)

Hehe, du HAR jo en. Da må jeg ha skrevet noe riktig bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg igjen i tittelen, så her må jeg legge igjen spor.

Gleder meg til permisjonstid selv, satser på å nyte de ukene før kaoset starter... :)

Jeg liker veldig godt å ha ting og tang å telle ned til, små mål, se frem til noe nytt, og hele svangerskapet er jo det :) Kommer til å få abstinenser spesielt fra å glede meg til perm. Neida ;) Føler på meg at livet med barn er en evig reise blant små mål og nye oppdagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag. Ingen plager, bortsett fra magen som har stoppet litt opp. Kan ha noe med at jeg har trykt i meg for mye mel siste dagene... Pannekaker, tykke og gode med byggmel er digg... Særlig om man hiver på litt banan og lønnesirup.

Fikk til og med tatt en deilig treningsøkt. Har muligheter til å trene greit og lett hjemme nå, og har forsømt SATS en periode. Bør klare å traske dit om formen fortsetter å være bra. Vurderer dog å fryse medlemsskapet ved termin i 1-2 mnd.

Våknet 11.30, som er litt bortkasta, menmen. Det ble sent i natt. Må prøve å få en rytme nå. Mye skal gjøres. Har kjøpt ny Moleskine for 2014 og proppet neste uke full. Fant også en fin svangerskapsdagbok som jeg "burde" kjøpt for lenge siden. Alle slike fyll inn-bøker kan bli litt tacky, men den ser stort sett bra ut. Man kan skrive litt for hver uke, om forberedelser og tiden etter. Kjekt å ha. Finner ingen fin "boken om meg", så ender opp med en "mitt første år" som er en gave. Stort sett bare fyll inn. Har lyst til å lage en større fotobok ved siden av.

Det er noe jeg har lyst til å gjøre når jeg skal ha FRI - lage fotoalbumer. Har aldri tatt meg tid til sånt. Alle bilder ligger på data, enten redigert eller ikke. Er jo litt stusselig på en måte. Sånn har verden blitt. Øyeblikk blir fanget hele tiden med mobilen og blir nesten tatt for gitt.

I kveld har jeg vært i bokhylla og funnet en ny bok. Vi er typene som elsker å kjøpe bøker, men så glemmer vi å faktisk lese... Hihi. Enklere å ty til blader og aviser. Har sagt opp en haug abb på moteblader, for det hopet seg opp. I bytte bestilte jeg abb på Mamma og Kamille mor&barn :P

Lesetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløe is back. På legger og litt på tomlene. Klør jeg, får jeg prikker som ser ut som loppebitt. Ganske pent... Utrolig plagsomt. Må på apoteket for å få tak i flere ting som kan hjelpe. Veldig spent på leverprøvene jeg tok hos legen.

Er ikke så god på å ha rutiner, men nå må jeg bare huske å ta en liten dusj på beina før jeg legger meg, smøre på Clarins Tonic Body Treatment Oil (egentlig ment for toning og mot strekkmerker), skylle med kaldt vann og lufttørke. Null kløe. Enn så lenge.

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kløe i natt også. Oljen funket, men funksjonen gikk liksom over etter hvert. Var oppe i en times tid i 3-tida og testet A-krem. Følte det funket greit og sovna... Hurra!

Så, ingenting galt med levra, men jeg er lav på jern og B-12, så nå blir det piller og sprøyter i en periode. Hadde visst hatt lavt B-12 i starten også. Det kan jo ha hatt noe å si for allmenntilstanden. Hvem vet... Jernnivået har vært bra helt til nå. Det er nok bebisen som tar mer næring fra meg nå :)

En helt fantastisk slakk dag. Sovnet midt på dagen. Zzzz.. Klar for natta igjen. Er sikkert pumpa etter i går. Tok'n helt ut med masse matlaging og herjing. Det ble litt for mye. Endte opp med verdens strammeste mage hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par søvnige dager og netter har jeg sovet vilt godt i natt. Hele 9 uavbrutte timer ble det! Føles så godt. Håper det varer... Nå må jeg få tatt den sprøyta! Har også en del ting som venter på posten. Bæresele og vippestol. Gøyyy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...