Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Får håpe kroppen fikser opp av seg selv da ja :kose: og godt det føles bedre mtp stingene :)

Hvordan er det å være tobarnsmamma egentlig? Og er mannen din flink til å hjelpe?

Håper du har en fin påske kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe kroppen fikser opp av seg selv da ja :kose: og godt det føles bedre mtp stingene :)

Hvordan er det å være tobarnsmamma egentlig? Og er mannen din flink til å hjelpe?

Håper du har en fin påske kveld :klemmer:

Stingene har blitt mye bedre nå, kjennes ikke 98% av tiden :nigo:

Jeg føler jeg ikke har nok tid og hender som tobarnsmamma. Skulle gjerne gjort så mye mer, særlig for eldstemann :roll: men samtidig smelter hjertet mitt når jeg ser omsorgen M har for J og hvordan J allerede ser på M og snur seg etter stemmen hennes :rodmer:

Den tiden mannen min har vært hjemme har han vært flink til å hjelpe altså :Nikke: Men samtidig har jo jeg prøvd å lette på arbeidet for han ved å ha middagen klar hver dag o.l. Så sånn sett er han mindre hjelpsom enn sist :fnise: Hvordan er det med din mann?

:klem:

Håper du har en fin påskeaften!

Påskeaften ble en trivelig dag sammen med familien min. Pappa hadde bursdag, så ble sårt savnet middag (rømmegrøt og spekemat :sikle:), pakker, kake og kaffe. En litt vel overtrøtt eldstefrøken da vi kom hjem, men men... :rolleyes:

Håper du også hadde en bra påske!

Håper påsken har vært fin, arbeid i huset til tross, og at du og familien har fått kost dere i :sol: !

:klemmer:

Påsken har vel vært av det mer slitsomme slaget, men ikke så verst forholdene tatt i betraktning. Fått pratet mye med svigerfar som har stilt opp som barnepasser i kriser :fnise: Iom at de bor under oss har det vært veldig kjekt å kunne stikke ned til han under amming...

Soldagene nytes med en kjære som er hjemme etter jobb :strix: føles så godt å ha han "hjemme" igjen. Krysser fingrene for en super helg :sol: ! :biggrin: Den skal starte med middag med svoger med samboer og niese i morgen - grillings :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt lite tid her inne i det siste...

Må sove litt ekstra på morgenen/formiddagen, og deretter har det vært endel ryddeprosjekter på gang i skap og skuffer. Vintertøy som skal ut og sommertøy inn. Å finne alt dette i eskene som står rundt omkring er ikke bare bare! :bond: Prøver også å ha middagen klar til kjære og M kommer hjem, så det blir mest mulig tid til kos med M fremfor middagslaging. I tillegg pleier M å være skrubbsulten når hun kommer hjem, så like greit å kunne hive i henne middag fremfor frukt/brødskive :rolleyes:.

Vi har merket en liten forandring hos henne som antageligvis skyldes familieforøkelsen: hun har blitt litt mer sutrete :roll:. Så vi prøver å være ekstra flinke til å rose selvstendig arbeid og lek og passe på at jeg får kost masse med henne så fort jeg har tid, så ikke behovet for oppmerksomhet skal bli så stort at hun sutrer. For grineunge er ikke moro å ha :riste: Kjenner at det er "oppførselen" som virkelig kan gjøre meg gal!

Lillesøster henger lenge i puppen på kveldene og sovner foreløpig kun på puppen eller et varmt bryst. Tidvis vanskelig å få lagt henne videre ned i kurven hennes også, så det blir som regel ikke så mye tid jeg får for meg selv! Men nyter allikevel babykosen i det fulle, for vet at det ikke er lenge til det ikke er sånn lenger! :hjerte: Ellers er hun veldig grei å ha med å gjøre. Lite skrik når hun får nærheten hun vil ha, spiser godt (veier nå 5750g, så lagt på seg godt i påsken!) og er generelt fornøyd i våken tilstand :)

Siste par dagene har hun fått skikkelig hormonutslett, så ser ut som vi har fått den tenåringen i hus (med skikkelig kvisetryne :erter::fnise: )

Så der er dagene våre :) håper dere også har noen fine dager, selv om jeg ikke får lest så mye som før :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hvor gammel er M?

Mulig du har en ticker som sier det, men ser ikke det på tlf :bond:

Skjønner godt hun kanskje prøver å markere seg litt. Er en omveltning for henne å være alenebarn, til plutselig ikke få mammas fulle oppmerksomhet lengre.

Alt er heldigvis en fase man må gjennom :kose:

Høres ellers ut som du koser deg med nurket, og jeg kjenner meg så godt igjen i at man ikke får tid til så mye med en baby hengende på puppen :P

Er jo ett prosjekt å bare få gjort noe annet enn amming og stell av babyen :rolleyes:

Hvordan sover lillesøster i løpet av en dag? Herlig at hun spiser godt og har lagt på seg såpass :hjerte:

Ha en herlig helg Tutta :klemmer: kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Husker fra FB at dere fikk vesle J, men jeg har vært lite innom her siden den gang, så igjen GRATULERER SÅ MYE!!! :rodmer:

Derfor har jeg lest meg opp på din nye hverdag som 2 barnsmor og dem litt større familien. Kjempekoselig :hug:

Fødselshistorien var også kjempefin, og jeg holdt virkelig på og sette kaffen i halsen når jeg leste om prekestolen :skratte: godt med litt selvironi :) Og jammen imponert over størrelsen på J ved fødsel - synes F var stor med sine 4050g jeg.. Du er jo superwoman!

Håper dere fortsetter å nyte dagene! :klem:

Endret av Disco Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er M?

Mulig du har en ticker som sier det, men ser ikke det på tlf :bond:

Skjønner godt hun kanskje prøver å markere seg litt. Er en omveltning for henne å være alenebarn, til plutselig ikke få mammas fulle oppmerksomhet lengre.

Alt er heldigvis en fase man må gjennom :kose:

Høres ellers ut som du koser deg med nurket, og jeg kjenner meg så godt igjen i at man ikke får tid til så mye med en baby hengende på puppen :P

Er jo ett prosjekt å bare få gjort noe annet enn amming og stell av babyen :rolleyes:

Hvordan sover lillesøster i løpet av en dag? Herlig at hun spiser godt og har lagt på seg såpass :hjerte:

Ha en herlig helg Tutta :klemmer: kos dere masse!

Nei, man får jo bare lest på tlf i denne fasen, så skjønner at du ikke får sett tickeren :fnise: men M er 2 år og 3 mnd, snart 4 mnd. Dagene går veldig opp og ned med humøret hennes, men i det siste har det vært overvekt av gode.

Jeg har i tillegg bestemt meg for at vi skulle gå til fastlegen og prøve astmamedisiner på henne, for hun har hatt så lang og fæl hoste, så en astma kan jo ha bidratt til å gjøre henne sliten. Begynte på medisiner for bare 2 dager siden, så litt tidlig å si effekt ennå, men krysser fingrene. Uansett er der nok også bare en del av en fase som du sier :Nikke:

Skal ikke mye til før man har fylt opp dagen helt nei, for det tar tid med alt det essensielle med de små! Hvordan hun sover varierer veldig etter hva jeg skal og må (for da får hun jo ikke noe bryst å sove på), men sånn grovt så har vi følgende dager: Etter vi har stått opp (som varierer fra 7 til 9), så er det en god lur etter mating. Sover da 2-3 timer, også er det stell + mat igjen. Deretter ny lur på ettermiddagen. Igjen kanskje på et par timer (men jeg får selvsagt ikke alle timene fri, for det må jo rapes og koses og legges ned - og det er en utfordring i seg selv). Som regel her har vi da kommet til 3tiden, og da er det ny pupp. Etter dette er det litt varierende om hun har funnet en god sovestilling uten oss. Hvis ikke er hun som regel våken, for da er det middagslaging og spising og lek med M. Blir kanskje tid til noen småpupper og dupper før M legger seg, men det er i såfall ikke lange greiene, for som regel har vi begge hendene fulle med hjem og storesøster.

Men så fra ca 7 halv 8 blir det kveldspupp og byssing før vi vanligvis får lagt henne ned i kurven sin. Det kan være alt fra 20.30 til 22.00 før vi får gjort det. Hun sover jo i dette tidsrommet, men tydeligvis ikke alltid så godt at vi kan legge henne fra oss.

Så i løpet av natten blir det en pupp mellom 2 og 4 en gang, også som regel 2 pupper til før det er morgen igjen. Men må innrømme at jeg ikke får med meg så godt detaljene der, for da ammer jeg liggende i sengen :sjenert: Men jeg tror hun i mellomtiden sover godt. For hun sier i fra når hun ellers er misfornøyd ;)

Så der har du våre "rutiner". Veldig annerledes enn dine?

Håper du også hadde en fin helg! Vi koste oss masse ute i det nydelige været :sol: sammen med familien. Deilig med ekstra hender til kos og lek :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Husker fra FB at dere fikk vesle J, men jeg har vært lite innom her siden den gang, så igjen GRATULERER SÅ MYE!!! :rodmer:

Derfor har jeg lest meg opp på din nye hverdag som 2 barnsmor og dem litt større familien. Kjempekoselig :hug:

Fødselshistorien var også kjempefin, og jeg holdt virkelig på og sette kaffen i halsen når jeg leste om prekestolen :skratte: godt med litt selvironi :) Og jammen imponert over størrelsen på J ved fødsel - synes F var stor med sine 4050g jeg.. Du er jo superwoman!

Håper dere fortsetter å nyte dagene! :klem:

Tusen takk :klemmer: rart å tenke på at hun "bare" er 4 uker gammel. Føles som hun har vært hos oss bestandig :hjerte: Langt i fra noen superwoman da... Bare god på å trøkke. Høhøhø :erter: 4050g et stort nok det altså! Satser mer på noe sånt neste gang ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles som hun har vært hos oss bestandig :hjerte:

Var det ikke du som skrev i min bok for en stund siden at du gleder deg til det føltes sånn? :rodmer:

Hvordan går det med huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har fine dager. Skal si ho sover lenge av gangen. Kan aldri huske at Mini gjorde det, så håper det fortsetter for dere :)

Koselig at du er innom og oppdaterer innimellom :klemmer: Skjønner godt at du ikke alltid får tid til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om hvordan dere har det for tiden :) Rart det der hvordan det føles som at de har vært her bestandig, jeg kan nesten ikke huske hvordan livet har vært UTEN baby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene deres :) Her har vi null rutiner bortsett fra at vi går en tur i tolv-tiden og legger oss i ti-tiden. Og lillemann sover maks en time av gangen på dagen. Jaja, det kommer vel etter hvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å ønske deg en super dag! :klemmer:

Fire uker allerede!? Sier jeg, da :fnise: Jeg også gleder meg til å komme til det punktet hvor man "glemmer" hvordan det var før babyen kom :jepp: Akkurat nå føles det mest skummelt å skulle si farvel til tiden da vi bare var to ;) Hvordan opplevde du overgangen fra to til tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som skrev i min bok for en stund siden at du gleder deg til det føltes sånn? :rodmer:

Hvordan går det med huset?

Jo, det var meg :) Selv om vi har masse å lære om det siste tilskuddet til familien, så er det fascinerende hvor fort man blir godt vant til hverandre...

Det nærmer seg innflytting med stormskritt! Vi er foreløpig blitt forespeilet overtakelse i uke 23, og det er jo få uker til! :bond: Det er et par punkter som bekymrer meg litt, ikke det at det ikke vil bli ferdig eller at det ikke blir bra, men at det vil kunne forsinke ting. Hadde jo vært supert å få flytte inn i juni!! Kjenner vi er klare for å få våre ting rundt oss igjen :)

Høres ut som dere har fine dager. Skal si ho sover lenge av gangen. Kan aldri huske at Mini gjorde det, så håper det fortsetter for dere :)

Koselig at du er innom og oppdaterer innimellom :klemmer: Skjønner godt at du ikke alltid får tid til det :P

Absolutt. Kommer oss ikke så lett så mange steder og føler ikke for å fikse og ordne så mye her vi bor nå :rolleyes: så det blir rolige dager på oss. Du syns hun sover mye ja?! Førstejenta vår skjemte oss helt bort med sitt sovetalent, så vi føler at denne frøkna sover mindre :sjenert: Men er vel mest fordi hun må sove såpass mye oppå oss. Men hun har et godt sovehjerte altså... absolutt.

Er så koselig å komme hit og finne spor fra dere som har vært innom selv om jeg ikke rekker det så ofte :klemmer:

Koselig å lese om hvordan dere har det for tiden :) Rart det der hvordan det føles som at de har vært her bestandig, jeg kan nesten ikke huske hvordan livet har vært UTEN baby :fnise:

Koselig at det er liv i boka mi selv om ikke jeg er innom så ofte :)

Livet uten baby nå virker veldig langt unna :P Jeg kan ikke skjønne hva jeg brukte all tiden min på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene deres :) Her har vi null rutiner bortsett fra at vi går en tur i tolv-tiden og legger oss i ti-tiden. Og lillemann sover maks en time av gangen på dagen. Jaja, det kommer vel etter hvert :jepp:

:klemmer:

Er han mye mer våken om dagen nå eller? Rutiner er jo ikke så viktig ennå akkurat... Så greit å kunne ta en dag av gangen :Nikke:

Jeg ble nesten litt overrasket hvor fort vi fikk inn kveldsrutiner og at det ble en tydelig forskjell på dag/natt, så er kjempeglad for det :nigo:

Bare innom for å ønske deg en super dag! :klemmer:

Fire uker allerede!? Sier jeg, da :fnise: Jeg også gleder meg til å komme til det punktet hvor man "glemmer" hvordan det var før babyen kom :jepp: Akkurat nå føles det mest skummelt å skulle si farvel til tiden da vi bare var to ;) Hvordan opplevde du overgangen fra to til tre?

Takk, det samme til deg :klem:

Jeg skal komme inn i boka di og minne deg på at du sa dette etterhvert, akkurat som Mazzi har gjort her ;)

Jeg synes vel egentlig at overgangen til fire var større enn tre. Selvsagt ble det en helt ny hverdag, plutselig noen som regulerte søvn, mulighet til å være med på aktiviteter, hvor fort man måtte få unnagjort personlig hygiene (:lol:). Men man var to om jobben og kunne sånn sett få fri innimellom. Og det var utrolig da hvor mye man kunne få til hvis man virkelig ville! Må innrømme at jeg synes ting er litt mer komplisert nå.. :rolleyes: Største overgangen er vel at det blir så utrolig tydelig at man setter en annen liten person foran seg selv og alt annet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du faktisk det var en større overgang nå altså? Jeg synes det var mye større overgang å få S, mens R nærmest umerkelig har sklidd inn i familien :fnise:

Spennende med innspurten på huset! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke lenge igjen til overtakelse, om det blir som forespeilet da. Spennende! :jepp: Vil tro det blir godt å få omgi seg med egne ting igjen, komme på plass i eget hus og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

4050g et stort nok det altså! Satser mer på noe sånt neste gang ;)

Jeg må si det er imponerende at du tenker på neste gang allerede!! :daane::ler:

Lykke til med siste innspurt i huset, jeg håper dere kommer i hus akkurat som dere ønsker det! :jepp::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...