Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma


Pentu

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

Jeg ser at vi har termin med bare noen dagers mellomrom. Jeg(og min kjære) venter ei jente den 20.mai.
En spennende tid vi har foran oss nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Jeg ser at vi har termin med bare noen dagers mellomrom. Jeg(og min kjære) venter ei jente den 20.mai.

En spennende tid vi har foran oss nå :jepp:

Så gøy! :laugh: Er plutselig ikke lenge igjen. Er dette deres første og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :laugh: Er plutselig ikke lenge igjen. Er dette deres første og?

Vår første, ja :) Det blir spennende å tre inn i en helt ny verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første, ja :) Det blir spennende å tre inn i en helt ny verden.

Ja, vi gleder oss veldig. Ting har vært klare lenge, soverommet malte vi rett over nyttår :fnise: .

Har dere kontroll på alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der begynner denne jenta å bli syk. Jeg som har landeveiskjøring i morgen. Potte tett, hodet suser og kroppen er helt slapp. Det skal bli en kjekk dag i morgen 😜.

Lille har hatt en rolig dag i dag. Dyttet meg litt i ribbena, men det kommer vel nå etter middag. Jeg gleder meg sånn til å treffe henne ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på vekstkontroll, jeg gleder meg mest, men samtidig er jeg veldig nervøs. I følge jordmor, så er det ingenting å bekymre seg for, men jeg klarer ikke å slappe helt av. De målte en liten forskjell på magen og hodet sist jeg var på sykehuset, så jeg er jo veldig spent. Lurer på om jeg får sove noe i natt. :P

Lille i magen er ellers lik seg selv, hun er foreløbig veldig snill med mammaen sin. Har hørt at sparkene etterhvert skal gjøre vondt, men foreløbig har ikke jenta gitt meg noe problemer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 uker i dag, og vekstkontroll på sykehuset. Alt var perfekt! :laugh:

Nå som hun er blitt så stor, så er ikke ultralyden like "gøy", men fikk sett ansiktet hennes, hun lå der inne og "pustet". Hun var 2 kg, i følge tickeren min skal hun være 2,4. Legen sa at 2 kg var helt perfekt og forskjellen i målene var ikke til stede lenger. Hun målte perfekt.

Skal på kontroll igjen om 4 uker. Hun sa at det ikke var nødvendig, men at hun heller ville se meg en gang for mye enn for lite.

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Plutselig har det gått over 2 mnd siden jeg skrev her inne sist. Store ting har skjedd. Det største i verden vil jeg si. Jeg har nemlig blitt mamma. Til en nydelig jente. Vi nyter dagene i en nyforelsket tilstand. Vi kan rett og slett ikke få nok av henne.

Jeg er en typisk føstegangsmamma som er litt små bekymret for alt. Heldigvis fins google. Hvordan klarte folk seg før google? Som når bæsjen hennes plutselig ble mer oransje enn gul. Da var jeg glad for at noen hadde tenkt det samme som meg om at det lå en oversikt over greie farger vs grunn-til-å-dra-til-legen-farger på forskjellige sider. Oransje er helt supert.

Hun sover greit. I egen krybbe ved siden av sengen vår. Jeg har prøvd å ha henne i sengen med meg. Spesielt om morgenen, men da går jeg ikke sove. Og som jm sier: en zombiemamma er ikke til særlig nytte for et spedbarn. Denne mammaen trenger søvn. Heldigvis sover hun som en stein i både krybben og Leander vuggen.

Vi er heldigst i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går utrolig fort. Lillemor har et godt sovehjerte, men snakker en del i søvne fra 4 og utover. Så mor er passe redusert. Gjett om jeg ble irritert på mannen når han kom hjem fra jobb og annonserte at han var sliten og dermed måtte sove. Kjenner jeg koker!

Når jeg først lufter litt, så må jeg klage litt over naboen som sendte sin 8 år gamle datter ut i gaten for å selge lodd kl 21.30 helt alene. Når mannen spurte om hun hadde gått lenge, så svarer jenta at hun akkurat har begynt og skal selge den ferdig før hun gir seg. Trodde jeg skulle eksplodere. Er det bare jeg som mener at hun er for liten til og sendes ut på det tidspunktet og at det er rimelig seint å ringe på dørene til folk? Vi legger oss kl 22 (ja, vi er plutselig blitt gamle 😝).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det er altfor sent for loddsalg, spesielt når hun er såpass liten. Og menn som klager over at de er slitne får null sympati herfra. Det kokte greit i topplokket hos meg da mannen var ute med jobben og ikke kom hjem før halv fire, noe som resulterte i at han sov til ca tolv dagen etter. Greit at han gikk ut og koste seg, men han sa han skulle tidlig hjem så da ble jeg litt muggen. Godt å kunne få det ut på KG da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det er altfor sent for loddsalg, spesielt når hun er såpass liten. Og menn som klager over at de er slitne får null sympati herfra. Det kokte greit i topplokket hos meg da mannen var ute med jobben og ikke kom hjem før halv fire, noe som resulterte i at han sov til ca tolv dagen etter. Greit at han gikk ut og koste seg, men han sa han skulle tidlig hjem så da ble jeg litt muggen. Godt å kunne få det ut på KG da :ler:

Nå har jeg sendt han på gjesterommet, med grei beskjed om at han kan glemme å være gretten i morgen. I tillegg så fikk han beskjed om at han måtte komme hjem etter jobb (ikke kveldsjobbe hos familien) for at jeg skulle sove.

Det er så lett for at jeg fikser det. For hun må jo få alt det hun trenger. Men jeg er ikke alenemor. Når han kommer hjem fra jobb så mener jeg at jeg fortjener en liten pause. Det er vel ikke drøyt av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt uten mannen på soverommet er over. Og jeg må si at jeg har helt glemt hvor kaldt det er å sove alene. Har frøse store deler av natten. Såklart var jeg så lat at jeg ikke hentet pledd eller noe å ha på meg. Snuppa våknet 00.30 for et lite måltid og sovnet fort igjen. Så våknet hun igjen kl 5. Da spiste hun i nesten en time. I og med at hun preiker så mye etter det måltidet så plugget jeg ørene mine (våkner med en gang hun våkner altså) og kl 7 var hun klar for mat igjen. Nå sover hun alene nede på soverommet. Jeg, hunden og babycallen spiser nå frokost i stuen. Jeg må snart vekke henne for å gjøre henne klar til dagens gjøremål. Satser på at vi er hjemme igjen til 12 sånn at vi kan lade litt før pappaen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med litt her jeg :vinke:

Dette manne-greiene hørtes kjent ut... I går skulle mannen "bare" ut en rask tur, som resulterte i nesten 4 timer. Og når han kom hjem sovna han på sofaen... :glare: Det skjer ikke så ofte heldigvis, men jeg liker å minne han på hvordan dårlig samvittighet funker etter slike episoder. :danse:

Jeg er helt for en liten mamma-pause, når mannen kommer hjem fra jobb. Såpass må han klare selv om han ikke har pupp. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med litt her jeg :vinke:

Dette manne-greiene hørtes kjent ut... I går skulle mannen "bare" ut en rask tur, som resulterte i nesten 4 timer. Og når han kom hjem sovna han på sofaen... :glare: Det skjer ikke så ofte heldigvis, men jeg liker å minne han på hvordan dårlig samvittighet funker etter slike episoder. :danse:

Jeg er helt for en liten mamma-pause, når mannen kommer hjem fra jobb. Såpass må han klare selv om han ikke har pupp. :opplyser:

Velkommen hit :vinke:

Tror ærlig talt ikke at de skjønner hva vi driver på med når de er på jobb og hvor krevende det er på kroppen når man fungerer som melkeku.

Mammapause er viktig. I dag har lillemor hengt fast i meg føler jeg. Jeg hadde en travel morgen med legetimer (der hun oppførte seg fantastisk, lå i vognen uten å klage mens legen undersøkte meg), men når vi kom hjem så har hun vært veldig på mamma og pupp. Så når mannen ringte og fortalte at han kom seint hjem så rant tårene. Spesielt når han ikke hadde noe valg og han ikke bare kunne drite i det han skulle. Når han ringte for å fortelle at han var ferdig så var jeg så sint (ikke på han, men tullingen som hadde holdt han vekke) at jeg først brølte i tlf før tårene trilte og jeg ikke fikk ut et ord. Det var først da jeg innså hvor utrolig sliten jeg er og hva legene mener når de sier at du skal la deg selv være barselkvinne. Man kan ikke alltid være flink pike. Så i morgen skal jeg bare ligge på sofan med lillemor. Helt til vi må i besøk på kvelden vell og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å være barselkvinne syns jeg er skikkelig vanskelig. Får helt vondt av alt jeg skulle ha gjort. Og når jeg på enkelte dager kun sitter i sofaen med puppen ute, drømmer jeg om å støvsuge å ta klesvasken. Helt absurd.

Mannen bidrar jo selvfølgelig, men blir jo ikke det samme som å ta det selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, jeg kjenner så igjen ønsket om å gjøre noe hjemme men i stedet er man plantet i sofaen. Jeg var overlykjelig første gang jeg satte på en vaskemaskin :ler: Er fortsatt litt sånn siden lillemann bare sover oppå meg på dagen...

Høres lurt ut med en dag på sofaen. Viktig å få hentet seg inn litt :jepp: Heldigvis blir det lettere etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor bestemte at vi skulle være på sofan i hele dag. Heldigvis roer hun seg når hun ligger i babynestet ved siden av meg. Sånn at jeg kan finne meg en skive, drikke og faktisk gå på do når jeg trenger det. De siste timene før mannen kom hjem hentet jeg dynen inn i stuen og la lillemor på brystet mitt mens vi så på orange is the new black. Nyter vært øyeblikk. Er så koselig med en sovende baby på brystkassen.

Hvor mye forventer dere av mannen når han kommer hjem fra jobb? Er litt usikker på denne nye tiværelsen i forhold til han i jobb og jeg hjemme. Huset ser jo ikke ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye forventer dere av mannen når han kommer hjem fra jobb? Er litt usikker på denne nye tiværelsen i forhold til han i jobb og jeg hjemme. Huset ser jo ikke ut!!!

Jeg har såvidt innført her at, enten tar han en time hus-sysling, ellers passer han frøkna så jeg kan gjøre det. Uansett er 1 time helt greit å forvente. Syns jeg. I tillegg til at en av oss må lage middag. Med katter og oss selv i hus, blir det rimelig shabby om ikke noe blir gjort på et par dager. Han er med på den, han sier i hvertfall at det er greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt innført her at, enten tar han en time hus-sysling, ellers passer han frøkna så jeg kan gjøre det. Uansett er 1 time helt greit å forvente. Syns jeg. I tillegg til at en av oss må lage middag. Med katter og oss selv i hus, blir det rimelig shabby om ikke noe blir gjort på et par dager. Han er med på den, han sier i hvertfall at det er greit :Nikke:

Høres kjempe lurt ut. Jeg skulle ønske at jeg var flinkere til å uttrykke hvor sliten jeg egentlig er. Både til mannen og andre rundt meg. Syns egentlig at det bare er mamma som ser det.

Men hva er jeg egentlig så sliten for? Lillejenta er kjempe snill. Hun kan være urolig på formiddagen og ikke helt vite hva hun vil, men utenom det så er hun verdens snilleste.

I går kveld var jeg så utslitt at det fristet å kaste gifteringen etter mannen på vei ut av huset. Og ja, jeg blir sint når jeg blir sliten. Sint og stille. For en tussete kjerring 😜.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...