Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Takk for omtanke, Ninnin:-) ikke så ille at det er smerter, men et lett konstant trykk som gjør at jeg blir litt sliten. Foreløpig så holder jeg ut. Er bare sjeleglad jeg ikke er kvalm!

Bra at det ikke er så sterke smerter, men er ubehagelig alikevel! Så flott at du ikke er kvalm! :) Unner ingen å være det..

Gratulerer med ticker, forresten!! :jepp: Nå blir det lettere å følge med på hvor langt du er på vei :) Snaaaart 7 uker!! Hurra :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+6 i dag, 7 uker i morra, weee!

I dag har jeg kjent meg uggen med litt kvalme, tenkte at dette blir guffent. Men hadde forlovet meg med en sykkeltur i dag, og trengte det virkelig, har ligget rolig på hotellet et par dager fordi mannen er sjuk. Men ble faktisk bedre da jeg syklet! Vi hadde en liten pause underveis, og da kom kvalmen tilbake. Og vips borte da vi var på sykkelen igjen. Merkelig:-D nå er jeg tilbake på hotellet og jeg føler meg bedre.

Sykkel og OL på tv - heia Norge!!!!

Ellers tror jeg at jeg har fått litt lavt blodtrykk, svimler hver gang jeg reiser meg. Ikke noe stort problem, bare å ta hensyn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at det var vanskelig å finne rutinen i begynnelse ift svimmelhet og uggen mage. Men hjelper å spise nå og da. Leste også et sted på nettet at mye vann kan gjøre en kvalm, så jeg har drukket mye saft, faktisk.

HURRA for 7 uker imorgen :strix:

Kos dere videre på ferie, og god bedring!! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker imorra :) så kjedelig at kvalmen er på vei. Jeg var også sånn at jeg var uggen og små kvalm veldig mye. Og helst om kvelden. For meg var redninger cola ispinner ;) sånne billige de har Rema. Var forfriskende og godt når jeg i tilleg hadde veldig dårlig matlyst :)

Kanskje litt vanskelig når du er på ferie, men noe å tenke på om du ønsker tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1. Hurra hurra hurra! Fem uker igjen til den magiske grensa...

Tro det eller ei, men jeg tror faktisk jeg begynner å få litt mage! Er en liten dult, som jeg liksom ikke klarer holde inne. Kan jo være at jeg innbiller meg og at jeg bare er litt oppblåst, men jeg velger å tro det er litt mage jeg;-) hihi. Noen andre som begynte å få litt mage allerede i uke 7?!

Nå er vi kommet hjem fra ferie. Begynner på jobb på onsdag. Er spent på om vi klarer å holde dette hemmelig for venner å familie. Jeg er en ekstremt dårlig skuespiller, så håper virkelig jeg slipper å komme med hvite løgner:-D første prøvelse er vennelag på fredag. Jeg er veldig glad i vin, og det vet alle, så blir vanskelig å komme unna der. Vi skal kjøpe inn alkoholfri vin, så får jeg lure i glasset innimellom.

Har bestilt legetime 13. august. Blir spennende å dra dit, sjekke at alt er bra +++

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den lille dulten, ja :) Jeg var utrolig oppblåst fra uke 6 ca, så jeg hadde allerede mammabukse da.. :P Nå har fysen-magen og gravidmagen begynt å smelte sammen - endelig.

Er vanskelig å holde seg! Vi var bare nød til å fortelle det til noen, slik at vi kunne slappe av i deres selskap :)

Ang vin, så byttet jeg om vin, slik at jeg drakk alkoholfri vin fra vanlig vin-flaske. Da er det ingen som lurer!! ;)

Legetime er gøy! Det blir spennende, Tina! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I løpet av dagen har jeg konkludert med at jeg definitivt har begynt å få en liten mage:-D Mannen er enig!

Veldig godt råd det der med å tømme over i annen flaske. Nevnte det for mannen, men da ble han bekymret for at noen andre skulle drikke av den, hehe. Skader vel ikke at de drikker litt alkoholfritt i løpet av kvelden vel;-)

Driver og flytter, og ryddet gjennom noe stæsj i dag. Det dukket opp en hau med graviditetstester. Klarte ikke å dy meg, og måtte ta en test. To kraftige streker dukket opp nesten før jeg hadde tissa på den - hoho. Ikke noe tvil her i gården;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en liten kul! Nå kommer du sikkert til å stryke over den fremover, men vær forsiktig! Andre kvinner har laaaange øyne! Jeg ble busta iallfall ;)

Ja, var jammen godt testen var positiv :fnise:

Ønsker deg og din mann en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

Haha, har allerede begynt å holde og stryke på magen, Nuttapia, så må passe meg når jeg begynner på jobb i morra;-)

Oh - morgenkvalme!! Trodde jeg skulle slippe unna med litt hodepine og uggenhet, men i dag var jeg skikkelig kvalm... Orket ikke kaffe før kl 14, og det er en sensasjon for ei kaffekjerring som meg.

Ang magen. Tok på meg en bukse som jeg ikke har brukt på lenge, siden jeg har vært på ferie. Jeg måtte utvide den mye i livet, og den var "blitt større" ellers. Så ingen tvil om at jeg har fått en liten dult;-) og jeg måtte la være å ta på meg en trang genser så ingen skal få mistanke ennå, for magen stod rett ut;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har begynt å få kul!! :) Men jeg tipper nok at du ser den bedre enn de andre ;) Jeg syntes jeg så at magen hadde vokst allerede i uke 5, men var ingen andre som så at jeg var gravid før rundt uke 17 :fnise: Men det er lett å se at det er noe der, spesielt hvis man prøver å trekke inn magen! Har du prøvd det? Hos meg ville den liksom ikke helt inn :jepp:

Stryking og kosing hører med!! Det er så koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg ser den nok bedre enn andre, ja :skya:Tror at alle ser på magen min, selvfølgelig, og det kan jo forsåvidt stemme. Ryktene om at jeg er gravid har gått i over ett år allerede... Mannen kommer fra ei bygd, der alle har full oversikt, og vi får spørsmål rett som det er om det er sant at jeg er gravid... Så tipper folk følger med på magen, så best at jeg skjuler den en stund til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4!

Endelig kan jeg lage meg liste :hoppendeglad:

Tilbake til pc-en og litt lettere nå. Så... here we go:

-----------------------

Du er nå 7 uker og 4 dager på vei:

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 19. juli 2012

Du er nå 7 uker og 4 dager på vei: 2. august 2012

Embryoet beveger seg: 12. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 19. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 2. september 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 9. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 30. september 2012

Tid for ultralyd: 7. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 18. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. februar 2013

Antatt termindato: 19. mars 2013

--------------------

Hoho, bare 10 dager til embryoet beveger seg!! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4!

Endelig kan jeg lage meg liste :hoppendeglad:

Tilbake til pc-en og litt lettere nå. Så... here we go:

-----------------------

Du er nå 7 uker og 4 dager på vei:

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 19. juli 2012

Du er nå 7 uker og 4 dager på vei: 2. august 2012

Embryoet beveger seg: 12. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 19. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 2. september 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 9. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 30. september 2012

Tid for ultralyd: 7. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 18. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. februar 2013

Antatt termindato: 19. mars 2013

--------------------

Hoho, bare 10 dager til embryoet beveger seg!! :hoppendeglad:

:hjerte: Ha en fin dag, Tina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Nuttapia! Har faktisk en kjempefin dag, så kanskje det hjalp med en hilsen?! ;-)

Formen har vært bra i går og i dag, og det passer utmerket, for nå har jeg startet på jobb etter ferien. Rart det der faktisk, har vært uggen og trøtt og sliten i nesten to uker, og den dagen jeg begynner på jobb, så er formen på topp! Hurra! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ deilig, Tina! Ingenting er som overflod av energi!! :hoppendeglad:

Startet på jobb igjen idag jeg også, men er trøtt som en dupp :fnise:

Er så "lykkelig" over vannmassene som kommer fra himmelen. Hvem påkalte regnet..? Igjen..!! :klo:

Koser meg med en halv kopp ALTFOR sterk kaffe. Stakkars baby!! :bond: Slem mamma..

Skål, Tina! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Kaffe, ja.... Er bare så glad for at formen er såpass bra at jeg har lyst på kaffe, jeg, hihi. Må jo prøve å holde meg til to kopper kaffe, men vi har deilig koffeinfri Nespresso både på jobb og hjemme. Den annonserte kaffekrisa er avblåst!!

Ikke noe særlig med regn nei.. Er så heldig at vi har bra vær her, fikk en fin fjelltur i går, men har ikke fått utnytta været i dag. Har i stedet vært kjempeflink å jobbe med leiligheta! Just ferdig renovert, men masse småplukk igjen. Er så deilig å se litt fremskritt hver dag - det blir så fiiiiint!! Nå har jeg fått kobla opp TVen og, så nå er det en liten time på sofaen som nettopp er skrudd sammen, før jeg hopper til sengs i den nye fantastiske senga! Weee!

I dag måtte jeg avgårde for å kjøpe ny BH... Og guess what: jeg har blitt en 75D!! Haha, det trodde jeg aldri skulle skje:-D

Edit - hoho, jeg skrev 75B (gammel str), mente jo 75D! Klarer tydeligvis ikke venne meg til den nye bokstaven;-)

Endret av Tina_O
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er med å ordne hjemme. Skulle ønske jeg var like flink :gjeiper:

Du er heldig som kan nyte at puppene blir større :) Mine har gått fra C til D cup, og tanken på at jeg må opp en til skremmer meg. Må jo handle i undertøysforetning.

Sist jeg kjøpte en god BH på HM som satt skikkelig var det med Snoopy på :fnise: hehe..

Så er en del år siden for å si det sånn ;)

Håper du får en fin dag i morra også. Ikke lenge til Ræga di ikke lengre ligner på en Ræge :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med å ordne hjemme. Skulle ønske jeg var like flink :gjeiper:

Du er heldig som kan nyte at puppene blir større :) Mine har gått fra C til D cup, og tanken på at jeg må opp en til skremmer meg. Må jo handle i undertøysforetning.

Sist jeg kjøpte en god BH på HM som satt skikkelig var det med Snoopy på :fnise: hehe..

Så er en del år siden for å si det sånn ;)

Håper du får en fin dag i morra også. Ikke lenge til Ræga di ikke lengre ligner på en Ræge :hoppendeglad:

Hehe, måtte se gjennom innlegget mitt, og registrerte at jeg bomma på størrelsen;-) grøsser litt jeg og med tanken om at de blir enda større...... Da må jeg nok ha hjelp til å holde de oppe!

Ræge ja, de er ikke så veldig nusselige enda nei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med de puppene, altså! Mine poppet opp fra B-cup til D-cup før jeg rakk å få mage! Så jo ut som den "baben" i overkroppen :fnise: Men nå som magen begynner å bli større, er det mer proposjon mellom puppene og resten av kroppen :fnise:

Ikke lenge til du kan juble for 8 uker nå!! :strix:

Ha en superduper helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med de puppene, altså! Mine poppet opp fra B-cup til D-cup før jeg rakk å få mage! Så jo ut som den "baben" i overkroppen :fnise: Men nå som magen begynner å bli større, er det mer proposjon mellom puppene og resten av kroppen :fnise:

Ikke lenge til du kan juble for 8 uker nå!! :strix:

Ha en superduper helg!! :klemmer:

Takk i lige måte!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...