Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Skal krysse fingrene for at du slipper kvalmen... Det er noe skikkeli dritt... :snurt:

Men den er jo også et godt tegn, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaah, lykke. Lørdag :)

I dag sov vi lengre en vi har gjort på lenge, den var vel nærmere elleve før vi kom oss ut av køya. Så lang, deilig dusj med god tid til shaving, skrubb, bodylotion og hele pakka, før varme rundstykker med godt pålegg ble inntatt. Pusler litt hjemme i dag, veldig behagelig, smårydder, vasker klær, skifter på senga, så i kveld blir det ekstra godt å legge seg.

Min kjære har kjøpt laks til i kveld, og dessert blir vaniljeis med bær&sjokolade. Herlige lørdagen :hjerte:

Hadde tidenes "unnamanøvrer" i går, jeg var nemlig på julebord. Jeg vil jo gjerne holde denne graviditeten skjult en stund til, og siden jeg normalt sett absolutt ikke er den som takker nei til en fest, ble jeg nødt til å tenke kreativt. Velkomstdrinken ble helt ut i vasken på toalettet og erstattet med medbragt julebrus fra veska, umulig å se forskjell. Medbragt vin var "lurevin", hadde på forhånd fjernet alkoholfri vin-etiketten og erstattet den med en ordentlig etikett, så på den måten kom jeg med uåpnet alkoholfri vin kamuflert som alkoholholdig Chianti-vin ;) Bilen var plassert på baksiden av bygningen, og jeg hadde med en sekk med varme klær. Da klokka nærmet seg to begynte jeg å bli trøtt, så da var det bare å få på seg varme klær, snike seg ut bakveien, passe på at ingen stod ute og røyket akkurat da, sette seg i bilen og kjøre hjem :fnise: Må si jeg er glad for at det snart er offisielt, det er jo egentlig bare slitsomt å holde på å trikse og lure hele tiden.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et par klare navne-favoritter, både jente og gutt. Begge navnene begynner på S. Jeg er veldig spent på om det er det vi kommer til å ende opp med. Egentlig kunne jeg tenkt meg Håkon dersom det ble en gutt, men det vil absolutt ikke sambo ha, så da får jeg respektere det. Men S-navnene er ikke noe dårlig alternativ. Hmm. Grubler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den unnamanøveren var jo genial da :fnise:

Heldige dere som allerede har funnet to navn begge liker... :) Er glad vi har litt tid på oss, for jentenavn er jaggu ikke enkelt... :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et lite spor her :vinke: Takk for koselig hilsen i boka mi. Du får bli med i terminklubben vår her så vi får fulgt med på deg. Er ikke alle der som har dagbøker heller, men er hvertfall moro å ha flere som er ca like langt på vei. :)

Når har du termin? Synes du må få laget deg en ticker, så vi får fulgt med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den unnamanøveren var jo genial da :fnise:

Heldige dere som allerede har funnet to navn begge liker... :) Er glad vi har litt tid på oss, for jentenavn er jaggu ikke enkelt... :O

Hehe, ja, unnamanøveren funket bra den, men det er ganske slitsomt å måtte lure og skjule det. Så jeg gleder meg til det er offisielt :)

At vi har funnet navn vi liker, betyr ikke at vi har bestemt oss. Jeg synes det er vanskelig med navn, vanskelig å bli sikker på hva vi virkelig vil ha. Men heldigvis har vi jo god tid på oss, både du og jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et lite spor her :vinke: Takk for koselig hilsen i boka mi. Du får bli med i terminklubben vår her så vi får fulgt med på deg. Er ikke alle der som har dagbøker heller, men er hvertfall moro å ha flere som er ca like langt på vei. :)

Når har du termin? Synes du må få laget deg en ticker, så vi får fulgt med :fnise:

Hei flickan :) Så lurt med terminklubb, det ante jeg ikke at eksisterte. Jeg titter nok innom, som du sier er det jo litt morsomt å følge med på folk som er ca like langt som oss selv. Jeg er forresten 8 uker på vei i dag :) Gleder meg til jeg runder tolv uker og ting er litt mer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått bekreftet at det virkelig er noen som kan ha det sjuuuukt mye verre enn meg selv når det gjelder den kvalmen (ikke at jeg har vært så mye plaget av kvalme da, men likevel...) Jeg har besøkt venninna mi på sykehuset, innlagt på grunn av svangerskapskvalme som har gjort at hun ikke klarte/klarer å ta til seg næring i det hele tatt. Hun har mistet ti kilo og er bare skinn og bein. Nå skal hun være på sykehuset en stund for å få næring intravenøst. Jeg setter veldig, veldig pris på at formen min stortsett er grei, litt uggenhet og uvelhet blir jo ingenting i forhold til det hun sliter med. Jeg er takknemlig for at jeg så langt har et fint og relativt problemfritt svangerskap.

Ellers hatt en fin dag i storbyen. Gått tur i parken, spist god lunsj på kafè, bare meg og min kjære. Fine søndagen.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars venninna di... :sukk: Det må jo være helt jævli... Jeg skal ihvertfall aldri klage på min kvalme igjen... Jeg er glad jeg ikke har det værre... Syns virkelig synd på henne :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener VIRKELIG ha graviditeten som en hemmelighet etter den manøveren der altså :fnise:

Jeg pleier også å tenke på de som sliter med savngerskapskvalme de dagene jeg sutrer over div. vondter. Søskenbarnet mitt lå innlagt i sju måneder på sykehuset og alle var sikre på at sønnen forble enebarn. Nå ble han ikke det da, men det tok sju år før neste kom (og da lå hun inne i BARE 4 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, å være konstant kvalm må være et mareritt.

Jeg har fått time til første svangerskapskontroll i dag, den 15. desember :) Er veldig spent. Noen som vet hva som skjer på første kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er kvalm, føler jeg meg som et dass. Kvisene popper ut i øst og vest, jeg har en rødflekket hake og en nese som ser ut som et fyrtårn. Håret har valgt å klappe helt sammen, det blir utrolig fort fett og det er null liv og glans i det lengre. Jeg er bleik, ofte med litt mørke ringer under øynene siden jeg alltid er trøtt. På toppen av det hele føler jeg meg oppblåst og utilpass, noe som gjør at buksene strammer og toppene ikke sitter så fint som før.

Jeg er rett og slett bare helt nydelig for tiden :sprettoy::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en fin artikkel om hva som skjer på første kontroll.

babyverden.no er forøvrig fine sider. Oversikten over svangerskapet fra uke til uke er f eks veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, flickan :) Jeg er inne på babyverdens sider når jeg runder ny uke, det er så koselig å lese litt om hva som skjer inni magen min fra uke til uke :jepp:

I dag er jeg utrolig fornøyd. Har fått finansiering i boks til et stort prosjekt som vi har lyst til å starte opp :duskedame: Nå går det i boks! Har vært ute og feiret med prosjektgruppa, god lunsj og god (alkoholfri) drikke. For en herlig dag! :tommelsmil:

Vel hjemme har vi surfet litt på nettet etter barnevogner. Foreløpig ser det ut som om vi kommer til å ende opp med en OTH Urban Jungle, først og fremst fordi den er lett å transportere, pluss at den oppfyller de fleste kravene vi har til en barnevogn. Så akkurat nå er det den som leder :)

Faktisk utrolig gøy å kikke litt på utstyr, det blir liksom så mye virkeligere og nærmere. Den kommende pappa gleder seg veldig, han kan nesten ikke vente på at sommeren skal komme :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er kvalm, føler jeg meg som et dass. Kvisene popper ut i øst og vest, jeg har en rødflekket hake og en nese som ser ut som et fyrtårn. Håret har valgt å klappe helt sammen, det blir utrolig fort fett og det er null liv og glans i det lengre. Jeg er bleik, ofte med litt mørke ringer under øynene siden jeg alltid er trøtt. På toppen av det hele føler jeg meg oppblåst og utilpass, noe som gjør at buksene strammer og toppene ikke sitter så fint som før.

Jeg er rett og slett bare helt nydelig for tiden :sprettoy::roll:

Jøss, du kunne beskrevet meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kveld akter jeg å deise ned på sofaen med fjernkontrollen i hånden og se Jakten på kjærligheten. Mutt putt alene (nesten...). Koser meg i kveld, jeg :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...