Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Vi har en liten hemmelighet i magen :hjerte: En liten skatt som ser dagens lys en gang tidlig i juli, om alt går som det skal *krysse fingre*

Denne boka kommer fortrinnsvis til å handle om h*n, om opp -og nedturer, glede, spenning og forventning frem til vi får hilst på vårt føste barn.

Jeg er 5+4 dager på vei i dag, og for første gang har jeg vært morgenkvalm.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattulerer masse! :)

Det er jo så spennende, og jeg skal krysse fingrene for at alt går bra :)

Selv venter vi en liten i juni, og dette er virkelig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Jeg ble så glad på deres vegne! :klemmer: Håper kvalmen holder seg litt i sjakk så du slipper spying og denslags, det æ'kke noe gøy.

Likte forresten veldig godt navnet på dagboka di! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsninger og gratulasjoner, Skade og itla :)

Og gratulerer til deg også, Skade. Så dere venter også sommerbarn? Så spennende! :hoppe:

Ja, itla, jeg håper kvalmen holder seg i sjakk. Nå er jeg i helt fin form, så det er tydeligvis morgenen som er verst foreløpig. Jeg har ekstremt lyst på salt mat for tiden, jeg som vanligvis ikke er så glad i salt mat. Håper det retter på seg, har ikke lyst å gå rundt å spise masse salt mat hele tiden heller :sprettoy:

Dessuten bør kvalmen holdes litt i sjakk fordi jeg flyr hjem til foreldrene mine i ettermiddag. Vi har absolutt ingen planer om å avsløre hemmeligheten enda, så derfor håper jeg at jeg slipper avslørende spying ;) Vi tenker å fortelle familien det når vi kommer hjem på juleferie, da er jeg straks i uke 12. Det gjenstår å se om vi klarer å vente så lenge ;):)

Nå må jeg pakke siste rest før jeg retter nesen mot flyplassen. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene for at kvalmen er "usynlig" i helgen. ;) God tur, kos deg! :klemmer:

(Liten advarsel - det ER skikkelig vanskelig å holde på hemmeligheten... :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sommerbarn ja, og det passer ypperlig, for sambo ville absolutt ikke ha et barn som var født veeldig sent på året... :fnise:

Håper kvalmen holder seg borte mens dere er hos foreldrene dine, og dere har en fin tur! :)

Også må jeg si meg enig med itla, det er virkelig vanskelig og holde hemmelig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det endelig litt ledig tid til overs. Den siste uka har gått i ett, så nå kjenner jeg at det er utrolig deilig og tiltrengt med litt rolig tid hjemme.

Koselig at dere har vært innom og hilst på mans jeg var borte, itla og Skade:) Det gikk faktisk forbausende fint å holde på hemmeligheten mens jeg var hjemme. Jeg følte meg ikke klar til å fortelle det, jeg og min kjære har jo knapt hatt tid til å snakke ordentlig om det, det er vel nesten ikke gått helt opp for oss.

Jeg har imidlertid fortalt det til to av mine nærmeste venninner, vi har fulgt hverandre i tykt og tynt, så det falt meg faktisk mer naturlig. Har lyst å være bortimot 12 uker på vei før jeg forteller det til familien og resten av vennene, orker ikke involvere for mange i tilfelle det ikke går som det skal. Der er man vel forskjellig.

Formen var bra mens jeg var hjemme, litt kveldstrøtt (men det er jeg nå uansett), men ellers fin, heldigvis. Koselig å se venner og familie igjen, det er en stund siden sist. Har vært borte i forbindelse med studier denne uka, er akkurat kommet inn døra, og det føles SÅ bra :) :) De siste par dagene har jeg vært skikkelig uggen og utilpass, føler meg nærmest skikkelig fyllesjuk :sprettoy:

Det ser ut til at det kommer besøk i ettermiddag som skal overnatte, jeg sitter her og krysser fingre for at det kommer noe i veien for dem :sjenert: Har sånn cirka null lyst på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk jo fint med besøk likevel. Blir jo som regel veldig hyggelig, og kvelden i går var intet unntak :) Formen ble bedre utover kvelden, så jeg følte meg riktig så ovenpå.

I dag har jeg hatt hjemmekontor, passet meg veldig bra når formen er som den er. Jeg blir fort sulten nå, det går ikke mer enn to-tre timer før det romler i magen igjen. Da går det ned ei halv til en hel skive brød med noe salt pålegg. Søtt frister ikke i det hele tatt, jeg som normalt sett er en sjokoman :hakeslepp: Det føles veldig bra å ikke være konstant søtsugen.

Har glemt å fortelle at jeg har vært hos tannlegen -null hull :biggrin: Sinnsykt fornøyd med det, selv om de ikke ville ta røntgenbilde som kanskje ville vist hull som man ikke kunne se med det blotte øye. Who cares :Hehe:

Jeg har ikke ringt legen enda. Tenkte å drøye det til i neste uke, da er jeg 7 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det gikk greit både å være på besøk og å ha besøk! Men hjemmekontor i dag hørtes deilig ut, det må jeg si. :ler:

Og null hull - veldig bra! :Nikke: Bra at de passer på og ikke røntgenstråler spiren. Og det skal ærlig talt litt til for å ikke oppdage hull, det er jo ikke akkurat så ofte de oppstår inni tennene. (Skjer bare når man har hatt en litt elendig skoletannlege, det...) Tannlegen min tar uansett ikke røntgen hvert år, han synes ikke det er nødvendig. :)

Første kontroll skal jo etter "planen" være mellom uke 10 og 12, mener jeg å huske, så det er sikkert ganske passelig å ringe neste uke. :) Pleier legen din å ha lang ventetid? Legen min (eller vikaren, da) satte opp ny time for meg om nesten to måneder "for å være på den sikre siden". :hakeslepp::ler:

Det matsuget/kjempesulten hadde jeg også, forresten. Første gang i mitt liv at jeg har gått rundt og hatt kjempelyst på grove brødskiver med leverpostei og rødbeter. :fnise: Det ga seg da kvalmen kom for min del, men kjenner flere som var sånn leeenge.

God helg! :klemmer:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig å fokusere på å skrive eksamensoppgave når jeg bare tenker på spiren i magen, tankene er alle andre steder og motivasjonen for å bruke denne søndagen på skriving er lik null nada nothing :sukk: Jeg har så mye mer lyst å surfe litt på nettet etter babyutstyr (litt tidlig, ja, jeg vet :sjenert: ), surfe etter ny bolig, gå en lang tur, spille spill, se ski fra Beitostølen på tv og bare slappe av. Men nei...

Planen nå er å få overflateryddet her sånn kjapt, fyrt litt i ovnen og deretter bruke iallfall fem timer på oppgaven. Normalt sett ville jeg drukket kaffe og te i store mengder, men jeg har helt avsmak på begge deler.

Det er vel bare å slite seg selv i nakkeskinnet, gi seg selv et stort spark bak og komme i gang *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s. itla :klemmer: , hva tror du jeg har levd på siden du skrev forrige innlegg? Jo, nettopp grovbrød med leverpostei og rødbeter :fnise: Helt dilla! Lavdosert funker det fint i kampen mot kvalme ;)

Så kjekt å vite at legetimen "bør" ligge mellom uke 10-12 et sted. Da er jeg i god rute. Tror fastlegen min har relativt grei ventetid (har bare vært der en gang på fire år eller noe sånt), så da drøyer jeg til uti neste uke med å ringe og bestille time. Blir nesten litt rart, tenk på bestille time pga. graviditet? Ennå veldig uvant for meg å ta ordene i min munn, merker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ja, kjenner meg godt igjen i det at graviditeten opptar alle tanker i eksamensperioden... Jeg var jo så heldig at kvalmen slo til for fullt tre dager før siste eksamen før sommeren. :ler: Men du kommer gjennom! Helt sikkert! :Nikke:

Grovbrød med leverpostei og rødbeter er ganske enkelt :tommelsmil:! Så det så. ;)

Det var kjemperart å fortelle legen at jeg var gravid! Jeg hadde jo en time i uke 5 eller 6, som var satt opp fra før, for rutinemessig celleprøve av livmorhalsen. Skikkelig sært når hun satt der nede og kommenterte at "her har det skjedd noe, ja!" :ler: Men jeg satte opp ny time som første svangerskapskontroll, og den var vel i uke 11, mener jeg. :)

Håper skrivingen går greit i dag! :klemmer: Ikke noe moro å bruke helgene til sånt uansett, og enda mindre når man lider av et alvorlig tilfelle av "one-track mind". ;) Men jeg er helt sikker på at det blir bra. :)

Nå blir jeg stille i et par uker, tenker jeg - hvis jeg ikke får så mye KG-abstinenser at jeg setter meg til i lobbyen på hotellet. :ler: Det er slettes ikke utenkelig... Men kos deg med den lille spiren i magen, og ikke stress for mye! Gleder meg til å lese om hvordan det går når jeg kommer tilbake. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED SPIRE I MAGEN :strix:

Ikke lett å tenke på annet når man har funnet ut at man er gravid nei... Kjenner igjen det der altså :sjenert:

Imponerende at du greide ikke å fortelle noe til familien. Denne gangen fant vi ut at vi var gravide når vi var på besøk hjemme hos mine foreldre vi, så da fikk alle vite det med en gang :fnise:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

itla og Cloudberry :hug:

Ja, jeg sliter noe så innmari med å klare å fokusere på andre ting, særlig ting som krever mye tankearbeide som for eksempel den oppgaven. Jeg håper faktisk at det "roer" seg litt snart, ellers får jeg vel nesten problemer med å levere i tide ;) Har planer om en hjemmedag i morgen for å lese og skrive litt, da får jeg slå av babymodusen og koble på studenthjernen igjen.

Ellers er formen ganske fin om dagen. Får små kvalmebølger innimellom, men de døyves fint av en liten skive brød. Krisen oppstår hvis jeg blir for sulten, da kan jeg bli veldig uggen. Føler at jeg spiser som en hest for tiden, det går ikke lange tiden mellom hvert måltid. Håper virkelig dette har tenkt å stabilisere seg litt etterhvert, ellers kommer jeg til å ende opp som en flodhest.

Det nye er at jeg har begynt å få skikkelig lyst til å fortelle det til folk rundt meg. Har en kollega som for et par uker siden kunne avsløre at hun var gravid, og nå har jeg veldig lyst til å si til henne at vi nok får permisjon cirka samtidig. Tror hun kommer til å bli glad for det ja.

Uuups, nå blir jeg kasta ut her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til konsentrasjonsproblemene... Jeg sliter som bare juling når jeg er på jobb... Går og tenker på barnerom jeg... :)

Syns du er heldig som klarer å spise jeg, nå er jeg 12 uker på vei, og først nå klarer jeg og spise noe annet enn yoghurt... :O

Håper du får skrevet litt i morgen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Skade, jeg vet jeg er heldig :) Formen føles ganske grei, føler jeg har kontroll på kvalmen og jeg får iallfall i meg nok mat. Jeg bare krysser fingre og tær for at det varer! Leste jo i din bok at du for alvor begynte med kvalme/oppkast i uke 8, så det kan jo enda komme hit *vik fra meg* ;)

Nå skal jeg kravle til køys, boken og kjæresten venter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...