Gå til innhold

Saksgang hos Forbrukerrådet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer når man er "innklaget" til Forbrukerrådet? Jeg har fått brev med kopi av klagen og diverse tekster, og har gitt min respons på klagen. Dette er flere uker siden, har ikke hørt noe mer siden. Noen som vet hva som skjer videre? Synes det er fryktelig ubehagelig, så vil gjerne bli ferdig med saken...



Anonymous poster hash: 474dc...987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at du er selvstendig næringsdrivende og selger ett eller annet, og at en kunde (forbruker) har klaget på de varer/tjenester som du har levert.

Forbrukerrådet er i utgangspunktet nøytralt, og er pålagt å opptre som megler i saken. De fungerer ikke som advokat eller partsrepresentant for forbrukeren under saksbehandlingen. Alle tvister skal behandles nøytralt og på grunnlag av gjeldende lover og regler. Partene blir holdt orientert om sakens gang, blant annet får de kopi av brevene til motparten.

Målet med klagesaksbehandlingen er å komme frem til en minnelig løsning som begge parter kan godta. Dersom det ikke er mulig å komme frem til en minnelig løsning, vil saken bli avsluttet, eventuelt med råd om hva klageren bør gjøre videre.

Det er viktig å være klar over av forbrukerrådet ikke er noen domstol og de kan derfor ikke tvinge noen av partene til å godta et forslag til løsning av en tvist.

Så foreløpig kan du ta det helt med ro.



Anonymous poster hash: c0ac5...be1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er privatperson og kjøper faktisk, har blitt klaget inn av selger (også privatperson) fordi jeg ikke godtok å betale full pris for en vare som kom til meg med flere defekter som ikke ble opplyst om (i tillegg til at den var svært dårlig pakket). :(



Anonymous poster hash: 474dc...987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er privatperson og kjøper faktisk, har blitt klaget inn av selger (også privatperson) fordi jeg ikke godtok å betale full pris for en vare som kom til meg med flere defekter som ikke ble opplyst om (i tillegg til at den var svært dårlig pakket). :(

Anonymous poster hash: 474dc...987

Forbrukerrådet er som sagt en nøytral institusjon og har kun en meglerrolle, så foreløpig kan du ta det helt med ro. Du får bare vente og se hva forbrukerrådet kommer fram til.

Anonymous poster hash: c0ac5...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...