Gå til innhold

Sniker du deg unna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær ærlig!

La oss si at du er på utkikk etter et produkt som en privatperson selger (f.eks på finn.no eller facebook), du tar kontakt med selgeren fordi du ønsker å kjøpe produktet av ham. Dere avtaler tid og sted, men du ombestemmer deg.

Sier du ifra, eller fornekter du avtalen? Lar du være å gi beskjed og bare later som ingenting? Eller holder du avtaler?

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender en sms med en dårlig unnskyldning.



Anonymous poster hash: a4126...3e6
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!

Nesten hver gang jeg har forsøkt å selge noe, er det interesserte som aldri dukker opp. Det er kjedelig å stå ute og ventei 30 min før du skjønner at de ikke kommer.....

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig!

La oss si at du er på utkikk etter et produkt som en privatperson selger (f.eks på finn.no eller facebook), du tar kontakt med selgeren fordi du ønsker å kjøpe produktet av ham. Dere avtaler tid og sted, men du ombestemmer deg.

Sier du ifra, eller fornekter du avtalen? Lar du være å gi beskjed og bare later som ingenting? Eller holder du avtaler?

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

Har folkeskikk.

Anonymous poster hash: 155e0...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter opp 99% av gangene, selv om jeg i utgangspunktet har endret mening. Så sier jeg der at jeg likevel ikke er interesert etter å ha sett på produktet. Det har dog hendt at jeg har endrer mening igjen når jeg er der, og ender med å kjøpe det likevel, siden det var i bedre stand enn en fikk inntrykk av på bildene eller at en rett og slett liker selger godt.

Resterende ganger tar jeg å ringer/sender SMS med at jeg har mistet interesse eller har funnet en bedre deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!

Nesten hver gang jeg har forsøkt å selge noe, er det interesserte som aldri dukker opp. Det er kjedelig å stå ute og ventei 30 min før du skjønner at de ikke kommer.....

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

hehe, jeg har opplevd motsatt, hadde tatt toget en time for å kjøpe en sykkel og når jeg nesten er der får jeg beskjed om at den er solgt, selv om vi hadde en klar avtale om at jeg skulle komme og kjøpe den, og hun visste hvor langt unna jeg bodde.... :grine:

Anonymous poster hash: cd6bc...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til ikke å holde en avtale uten en god grunn, og uten å gi beskjed. Har selv opplevd som selger på Finn.no at kjøpere ikke dukker opp og heller ikke gir beskjed. Ikke kult når jeg har reist inn til byen i ens ærend å selge denne tingen. Ville aldri gjort det mot en annen, har da folkeskikk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Husker en gang jeg sendte melding med at jeg ikke var interesert lenger og fikk huden kjefta full :fnise:. Var plutselig et forferdelig egoistisk menneske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg sendte melding med at jeg ikke var interesert lenger og fikk huden kjefta full :fnise:. Var plutselig et forferdelig egoistisk menneske..

Men det har ikke gjort at du har sluttet å si ifra? ;)

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Men det har ikke gjort at du har sluttet å si ifra? ;)

Anonymous poster hash: a4f9f...e92

Nei, bare slutta å gå på finn. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg har avbrutt en dialog om kjøp så havnet jeg plutselig midt i en familietragedie. Sendte en melding om at jeg måtte sette alt på vent og at jeg skulle ta kontakt igjen når ting hadde roet seg etter et par dager også glemte jeg hele greia midt i det hele og vedkommende tok heller aldri kontakt så jeg håper personen skjønte at det ikke passet og solgte til noen andre.



Anonymous poster hash: b030c...60d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Sier selvsagt fra. Har jeg først avtalt noe står jeg for det, og kommer heller med en dårlig unnskyldning enn at den andre parten skal være usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en avtale en gang, skulle kjøpe en av to kommoder selger hadde på finn. Så hun ringte og lurte på hvor det ble av meg, jeg beklaget veldig og lagde ny avtale. Men da jeg kom, trodde hun at jeg skulle ha den andre kommoden, og "min" var allerede solgt. Vi kunne ikke annet enn å le, da, begge to.

Jeg har ombestemt meg noen ganger, men da sier jeg alltid fra. Har også møtt opp og sett produktet og fått kjeft for at jeg ikke likte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er ulempen med å selge ting brukt. Folk eier ikke folkeskikk. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ventet forgjeves på folk jeg har hatt avtale med.

Anonymous poster hash: daf0f...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ALLTID ifra. Nå har det bare hendt én gang at jeg har ombestemt meg, men da før vi hadde avtalt noe om tid og sted, det hadde heller ikke vært noen budrunde, og jeg sendte skriftlig beskjed til selger om at jeg valgte å trekke meg på grunn av et bedre tilbud, beklager så meget. Ellers har jeg alltid holdt avtalen, møtt opp og fått solgt/kjøpt/fått/gitt bort det jeg ønsket.



Anonymous poster hash: de31e...54e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter opp 99% av gangene, selv om jeg i utgangspunktet har endret mening.

Har du endt opp med å endre mening minst 100 ganger når du skal kjøpe noe via en annonse? I alle dager, hvor mye tid bruker du på dette?

Anonymous poster hash: 50b09...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du endt opp med å endre mening minst 100 ganger når du skal kjøpe noe via en annonse? I alle dager, hvor mye tid bruker du på dette?

Anonymous poster hash: 50b09...462

Det er bare et anslag. En trenger strengt talt ikke ha endret mening så mange ganger får å kunne gjøre prosentregning. Sant skal sies, så bruker jeg Finn og lignende sider oftere enn folk flest. Kan tjene ganske godt på det og få en god deal om en spiller kortene riktig.

Endret av Fiolinisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sjelden opplevd at kjøper ikke dukker opp. Men opplevd at de kommer til feil tid eller finner på andre ting.

Beste var vel han som mente han gjorde meg en stor tjeneste om han tok tingene gratis, for da slapp jeg å kjøre dem på dynga selv. Dette var hvitevarer som var 6 måneder gamle og knapt brukt, solgte dem til 25 % av nypris. Han fikk ikke noe!

Men har opplevd flere ganger som kjøper at vi har avtale. Når jeg har kommet eller nærmet meg så sier selger at tingen er solgt. Utrolig irriterende.

En gang var jeg den "heldige". Hadde inngått avtale om kjøp, skriftlig fra meg til selger om at jeg skulle ha tingene og avtalt pris. Selger bekreftet med at jeg fikk den og kunne kommersen og slik. Når jeg kommer klarer selger å si: nå var du heldig, har gjort avtale med flere og de kommer ikke til å få noe når de kommer. Angret på at jeg ikke bare gikk derfra, men hadde så lyst på det jeg hadde kjøpt :-/

Anonymous poster hash: e39d2...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg ikke har vært interessert likevel har det vært pga urimelig høy porto f.eks. Jeg selger bare ting som skal sendes i posten, jeg gidder ikke bruke tid på å møte folk her og der, vente, for at de så har ombestemt seg. Jeg venter med å sende til jeg har pengene på konto, eller transaksjonen er registrert i finns betalingsgaranti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ulempen med å selge ting brukt. Folk eier ikke folkeskikk. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ventet forgjeves på folk jeg har hatt avtale med.

Anonymous poster hash: daf0f...797

det er nøyaktig same ulempen å KJØPE brukte ting, de selgerne er ikke så utrolig pålitelige og høfflige de heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...