Gå til innhold

Spm om dagpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spm om dagpenger. Prøvde å snakke med NAV, men ble møtt med en nedlatende holdning og fikk ikke svar på det jeg lurte på det i det hele tatt. Følte meg bare veldig dum som ringte.

I fjor jobbet jeg rundt 120%. 80% i en stilling og 40% i en annen stilling.

I januar fikk jeg avskjed pga nedbemanning i min 80% jobb, på samme tid ble min kollega i min deltidsjobb sykemeldt så jeg fikk ta over hennes 100% stilling. Søkte derfor ikke om dagpenger etc. Nå er hun tilbake og jeg lurer på om jeg har noe krav nå i forhold til at jeg jobber kun 40%? Kan jeg søke dagpenger på gjenværende 60-80% så det blir 100%? Er i gang med å søke andre jobber og får eventuelt jobbet mer i min 40% stilling, men er avhengig av full jobb pga lån etc. Noen som vet hva jeg gjør her?

Anonymous poster hash: fc24c...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du blir sagt opp mer enn 50% av stillingen har du vel rett på dagpenger om jeg ikke tar feil.



Anonymous poster hash: ff98b...a14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du blir sagt opp mer enn 50% av stillingen har du vel rett på dagpenger om jeg ikke tar feil.

Anonymous poster hash: ff98b...a14

Ja, mistet 80% jobb, men dette var i januar, har det noe å si? På nesten akkurat samme tidspunkt ble min kollega fra deltidsjobben sykemeldt så keg meldte meg ikke inn til NAV da jeg fikk 100% stilling frem til nå. Har et intervju neste uke, men kan ikke gå uten inntekt, eller med 40% jobb med boliglån osv. I fjor tjente jeg ca 600.000,- med begge jobbene, har det noe å si?

Noen som forresten vet hvor lang prosess det er frem til jeg søker, søknaden blir behandlet og jeg mottar stønad frem til jeg får ny jobb? Hvis det viser seg at jeg får jobben jeg skal i intervju til, kan jeg stoppe søknaden min hos NAV da? Bare si jeg har fått ny jobb?

Anonymous poster hash: fc24c...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100-40=60

60>50

Så ja du kan få dagpenger

Ja, har funnet ut av at jeg får det nå :) Men lurer på om noen vet hvor lang prosessen er. Og hvis jeg får 100% jobb som jeg skal i intervju på, er det bare å ringe NAV og informere de?

Anonymous poster hash: fc24c...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener prosessen tar 2-3 uker. Dette står og på Nav sine sider på den linken noen la ut her. Du må ha papirer på at du er oppsagt fra den 80% jobben. Du har ingenting og tape om du søker. Hvis du får jobb i mellomtiden så bare informerer du Nav om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener prosessen tar 2-3 uker. Dette står og på Nav sine sider på den linken noen la ut her. Du må ha papirer på at du er oppsagt fra den 80% jobben. Du har ingenting og tape om du søker. Hvis du får jobb i mellomtiden så bare informerer du Nav om det.

Tusen takk! Jeg har skriftlig avskjed fra den andre jobben. Da søker jeg også det vi hva som skjer videre :)

Anonymous poster hash: fc24c...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hr mistet mer enn 50 prosent har du krav på dagpenger. Søk på nett



Anonymous poster hash: 38575...cf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...