Gå til innhold

"Inndra kort"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i butikk, og dette kom opp på kassaapparatet og bankgreia folk putter kortet i.

Hva betyr det, og hva skulle jeg gjort?



Anonymous poster hash: d2b8e...f99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke penger på kortet derfor skal du inndra det. Du må spørre sjefen din.



Anonymous poster hash: 37968...985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er meldt stjålet. Antar at du skulle ha inndratt det siden det stod at du skulle inndra det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle nok tatt kortet og meldt ifra om det til butikksjef.



Anonymous poster hash: bce86...90c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke penger på kortet derfor skal du inndra det. Du må spørre sjefen din. Anonymous poster hash: 37968...985

Man får ikke beskjed om å inndra kortet om det ikke er penger på det. Det må nok være noe mer alvorlig enn som så.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hva dette betyr, men om det er slik at kassa på butikken melder i fra om stjålne kort, burde jo sjefen din informert deg om det.. Tror jeg bare ville spurt sjefen din om hva dette betyr, og hva du vet skal gjøre om du kommer i en slik situasjon igjen.

Anonymous poster hash: 5df06...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet trenger ikke nødvendigvis å være registrert som stjålet. Det kan være at eieren har tastet feil kode på kortet 3 ganger, og da er kortet sperret og slik melding kan komme opp på kassa. Det er jo en sikkerhet, for hvis noen stjeler et slikt kort og ikke vet pinkoden, taster de gjerne feil flere ganger. Et låst kort pga feiltasting må man kontakte banken om, for at de skal åpne.

Du skulle ha inndratt kortet ja.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken myndighet har en butikkansatt til å inndra kort?



Anonymous poster hash: 522db...47b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet skal inndras, da det er sperret.



Anonymous poster hash: af053...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet trenger ikke nødvendigvis å være registrert som stjålet. Det kan være at eieren har tastet feil kode på kortet 3 ganger, og da er kortet sperret og slik melding kan komme opp på kassa.

Nei, den meldingen kommer ikke opp på det grunnlaget. Da kommer det opp beskjed om at man må ta kontakt med banken sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne meldingen kommer opp er kortet meldt stjålet.du skulle ha inndratt kortet,bedt kunden om leg og deretter kontaktet politiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer som LukaFrost sier. Her er det nok snakk om stjålet bankkort, å taste koden feil for mange ganger skal ikke gi en slik beskjed. Jeg jobber i bransjen, derfor vet jeg dette.

Hvorfor kontaktet du ikke sjefen når denne meldingen kom opp? Eventuelt kunne du kontaktet terminal/kasseleverandøren som ville fortalt hva feilmeldingen gjelder.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og dette kom opp på kassaapparatet og bankgreia folk putter kortet i.

Hva betyr det, og hva skulle jeg gjort?

Anonymous poster hash: d2b8e...f99

Stjålet kort og du skulle varslet sjefen din med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stjålet kort, ja.

Du skulle bedt vedkommende om legitimasjon, og inndratt kortet før du ringte til kortleverandøren. De vil nok være interessert i hvem det er som har stjålet kortet (men i dette tilfellet ville nok vedkommende ha "glemt" legitimasjon ut over kortet)

Anonymous poster hash: fbfb4...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken myndighet har en butikkansatt til å inndra kort?

Anonymous poster hash: 522db...47b

Ingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen.

Jo.

Når et kort er stjålet er man pliktig til å inndra kortet dersom man blir utsatt for at noen forsøker å betale med det.

På kassa hvor jeg jobber står det "Stjålet kort. Inndra kort" når dette skjer. Det er da ikke som om noen har lagt inn den beskjeden for moro skyld.

Når det skjer pleier jeg å be personen om legitimasjon. Hvis personen er eier av kortet, forteller jeg at det står som meldt stjålet og ber personen kontakte banken sin. Hvis personen ikke klarer å bevise at h*n er eier av kortet, blir det inndratt.

DNB og en del andre banker utbetaler finnerlønn for stjålne kort som inndras. Som kasserer vil finnerlønnen gå til deg personlig og ikke til butikken. Du trenger ikke forklare for banken hvordan du har fått tak i kortet. For Visa-kort dreier det seg om 200 kr, og noe høyere for MasterCard.

Anonymous poster hash: 3795c...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...