Gå til innhold

bytte vare uten kvittering når butikken har gjort feil.


HHH

Anbefalte innlegg

Ingen her kan bevise at de er jurist, så da kan man ikke ta råd fra noen her.

Det er nå så, men du er kun er skarve butikkansatt.

Anonymous poster hash: d8d99...6c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå så, men du er kun er skarve butikkansatt.

Anonymous poster hash: d8d99...6c3

Føler ingen skam over å være butikkansatt. Trives godt i jobben min ;) Så hyggelig for alle andre her at du gjør narr av å være butikkansatt siden det er ganske mange av de på dette forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes butikken er urimelig her. Der hvor jeg jobber er vi alltid ydmyke når vi har gjort feil, og prøver å gjøre kunden fornøyd. Å bytte størrelse, så lenge lappene henger på og tingen er i samme tilstand som da den ble kjøpt, bruker aldri å være noe problem. Dersom du ikke når frem i butikken, kan du prøve hos en annen butikk i kjeden. Husk å ta med kontoutskrift som viser at kjøpet har skjedd.



Anonymous poster hash: 610df...992
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår butikk bytter vi ikke uten kvittering, uansett. Du har et ansvar for å dobbeltsjekke at du har fått riktig vare, ditt ansvar at du beholder kvitteringen. Det er ingen rettighet å bytte varer med mindre varen var ødelagt, men da kreves også kvittering så vi vet at du har kjøpt den hos oss.

Eller kontoutskrift.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/klagefrist

Endret av La Luna
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid lurt og ta vare på kvittering en stund. I tilfelle noe blir ødelagt eller feil på varen. Så der har en faktisk et ansvar selv også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her kan bevise at de er jurist, så da kan man ikke ta råd fra noen her.

Det er et problem at veldig mange bare tror eller mener noe, uten å vite, men det betyr ikke at man ikke kan spørre om ting her. Betyr bare at antall personer som svarer uten å vite må ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal holde med utskrift fra nettbank! Jeg har hatt lignende opplevelse med kunde, men da fant jeg klokkeslettet på utskriften og fant igjen kvitteringen på kassa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par joggesko for noen dager siden. Je ba om en str. 38 i butikken, og betalte. Noen dager senere når jeg skal bruke skoene er de alt for små, jeg oppdager at de er en str 36.

Jeg hadde kastet kvitteringen med posen, rett og slett fordi jeg var sikker på at jeg ville ha skoene, hadde prøvd de i butikken og var fornøyd med de. Når jeg går tilbake til butikken for å bytte de, så går ikke det, siden jeg ikke har kvitteringen. Jeg godtok det og gikk hjem. Men etter litt nærmere ettertanke så stusser jeg litt. her er det butikken som har gjort feil og gitt meg feil størrelse, er det virkelig slik at jeg da skal betale 1500,- for et par sko jeg ikke kan bruke? Jeg skjønner jo at kvitteringen er nødvendig og jeg burde tatt vare på den, men alikvel så synes jeg ikke dette var en veldig god kundebehandling, og det må da være mulig å hjelpe en kunde litt når de i butikken faktisk i første omgang har gjort feilen?

har sendt en klage til de (litt fordi han i kassa fnøs av meg og avslo det blankt. Var ganske ubehagelig) men aner ikke hva rettighetene mine er her? Jeg kan jo på en bankutskrift vise til dato, tid, sted og hva jeg har betalt, men de i butikken mente at de må ha kvitteringen for å kunne scanne inn varen igjen.

tar gjerne imot noen innspill her (bytter nesten aldri varer, ei klager jeg spesielt mye, så litt uvant situasjon dette)

Å ta vare på kvitteringen er alltid lurt, og det er ditt ansvar. Butikken kan ikke vite at det var der du kjøpte skoa, sikkert flere som fører samme merke,

Anonymous poster hash: 40034...954

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå så, men du er kun er skarve butikkansatt.

Anonymous poster hash: d8d99...6c3

Det var da voldsomt så nedlatende du er da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her kan bevise at de er jurist, så da kan man ikke ta råd fra noen her.

Hvilken butikkjede jobber du i?

Anonymous poster hash: 6d094...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn utskriften på nettbank, print ut, ring de og oppgi tidspunkt og sum, si du trenger kopi til regnskap. Bruk så denne kvitteringen.

Hvorfor? For det er langt raskere å få kopi når selger ikke tror det vil resultere i masse "styr" :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart må du ha kvittering/kontoutskrift!

hva om du stjal et par, og så ville bytte til rett størrelse. skulle betjeningen har rettet opp i "sin" feil da også?

det er flere grunner til oppbevaring av kvittering. at noe kan gå i stykker/være feilprodusert, er ikke eneste grunn. for å kunne bevise at varen er kjøpt og betalt i den enkelte butikken, er det også nødvendig! husk at det er mennesker som spekulerer i slike svindelmetoder!



Anonymous poster hash: 6d8ea...55b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn utskriften på nettbank, print ut, ring de og oppgi tidspunkt og sum, si du trenger kopi til regnskap. Bruk så denne kvitteringen.

Hvorfor? For det er langt raskere å få kopi når selger ikke tror det vil resultere i masse "styr" :)

Den var genial. *notert i huskeboken*

Anonymous poster hash: 90060...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke sikkert den aktuelle butikken tilbyr det enda, men jeg har registrert kortet mitt slik at jeg får elektrisk kvittering på en rekke kjøp. Kjekt å ha I slike tilfeller som dette.

https://www.digipost.no/privat/avsendere

Anonymous poster hash: ac420...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i kø engang en person kom inn og ønsket å bytte en vare han hadde kjøpt. Han hadde ikke kvittering, men sa han kunne komme med kontoutskrift. Skiftlederen i butikken sa at de ikke godtok kontoutskrift for de hadde da ingen garanti for at noen ikke kom senere med kvitteringen og ba om retur på den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt riktig av butikken i dette tilfelle, og kundens ansvar å ta vare på kvittering. Man kan heller ikke forvente at alle ansatte dobbeltsjekker før de leverer ut varen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en butikk hvor vi tar returer uten kvittering, fordi vi kun selger ett merke :)

Har du kjøpt et par Nike-sko på DNA, forstår jeg godt de ikke vil ta returen på de uten kvittering, fordi Nike selges i mange forskjellige butikker, og derfor vet de ikke at skoene er kjøpt der.



Anonymous poster hash: 57dbb...74b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en butikk hvor vi tar returer uten kvittering, fordi vi kun selger ett merke :)

Har du kjøpt et par Nike-sko på DNA, forstår jeg godt de ikke vil ta returen på de uten kvittering, fordi Nike selges i mange forskjellige butikker, og derfor vet de ikke at skoene er kjøpt der.

Anonymous poster hash: 57dbb...74b

Men her er det jo ikke snakk om retur, men bytte av størrelse? Så sant de har størrelsen inne, og de hun vil lever er ubrukte, så ser jeg ikke hva som er risikoen?

Anonymous poster hash: 44802...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo ikke snakk om retur, men bytte av størrelse? Så sant de har størrelsen inne, og de hun vil lever er ubrukte, så ser jeg ikke hva som er risikoen?

Anonymous poster hash: 44802...d2f

kan være ukurant størrelse? Kan være piratkopier.

Man kan si det hadde vært bedre service åbytte. Men mman har uansett ingen rett til å kreve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...