Gå til innhold

Hvordan står det til med august-mammaene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Det håper jeg også!!! To timer igjen!!

Hvordan går det med deg Totalya? Var bare en sånn skremmeblødning eller? Håper virkelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var til legen på onsdag, og fikk høre hjertelyden! :grine2: Det var helt ubeskrivelig, for jeg har vært skikkelig nervøs for at noe skulle være galt. Jeg blør litt fortsatt, men legen turde ikke sjekke hvorfor av redsel for å gjøre det værre. Men det er heldigvis veldig lite nå, bare av og til når jeg tørker meg etter jeg har vært på do. Har fått time til ultralyd og jordmor nå, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å høre!! Var det ikke verdens beste lyd Totaya?!

Det går sikkert bra! Kanskje bare skjøre blodkar der nede eller noe sånt?! Vi satser på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det må ha vært å høre hjertelyden, Totalya! :hjerte: Noen er jo plaga med blødninger uten at det betyr at noe er galt, og nå som du har hørt hjerteslag så du får bare prøve å slå deg til ro med at den lille i magen har det bra! :kose:

Jeg prøver også å slå meg til ro med at alt er bra, men jeg klarer det ikke...har bestilt meg time hos JM denne uka for å snakke litt om alt jeg tenker på og bekymrer meg for. Kanskje hun til og med kan lytte for meg - hvis jeg spør pent...

Det skal vel ikke være noe problem å høre lyden nå, jeg vil jo være nesten 16 uker når jeg kommer til henne. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Skytte! :) Skal til JM i morgen tidlig - blir spennende! Holder på å tenke gjennom alt jeg skal spørre henne om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står bra til her - bortsett fra at jeg er så trøtt og sliten for tida...men jeg får ikke sove da, bare gjesper og gjesper... :Gjesp:

Ellers står det visst bra til med deg og den lille i dag, Skytte, etter hva jeg kunne lese i dagboka di! ;) SÅ BRA! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ja her er alt bare vel!! Og fint å høre at du også har det bra,Kverula!

Nå er det bare å glede seg til neste kontroll!! Skal til ny UL og til min JM samme dagen,den 14.mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

14. mars er jo under to uker til det! :hoppe:

Og den 15. skal jeg på ordinær UL - akkurat to uker i dag! :hoppe: GLEDER MEG!!! Kommer vel kanskje til å bli litt nervøs og bekymra i forkant, men jeg stoler på at alt står bra til.

Man finner stadig nye ting å bekymre seg for da...

Først var jeg bekymra for om det var noen inni der i det hele tatt - fikk tatt UL og beroliget meg i noen uker. Så ble jeg redd for MA og gikk i lange tiden og var sikker på at fosteret var dødt - fikk JM-time og fikk høre hjertelyden. Tenkte at NÅ kommer jeg til å bli beroliget i lang tid framover. Men neida...nå kverner det tanker i hodet mitt igjen - hva om fosteret ikke har vokst som det skal...Jeg blir gal av bekymring snart!

Syns ikke magen min har vokst så veldig, selvom jeg jo kjenner livmora mi, så er det så mange som har så store fine mager allerede etter 16 uker...

Så selvom jeg har klart å slå meg til ro med at om fosteret har en sykdom eller en skade så får jeg ikke gjort noe til eller fra i forhold til det, men det jeg nå bekymrer meg for er om det har normal vekst.

Det er jo noe jeg ikke har hatt en eneste tanke for tidligere...så det dukker stadig opp nye ting etterhvert som de gamle bekymringene forsvinner...

Det er vel sånn det kommer til å forbli! ;)

Men jeg begynner å kjenne mye til den lille krabaten i magen min, så vokst har han i hvertfall gjort! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverula, jeg skjønner hva du er bekymret for, men det er ikke bra for deg å være bekymret hele tida. Lett å si, kanskje... ;) Jeg tenker også noe av det samme, magen min er heller ikke stor og jeg er snart 18 uker på veg. Men jeg har sett krypet på UL og da var det friskt og ivrigt og ikke noe lite for alderen.. Da jeg noe senere hadde ul på nyrene, sveipet han igjen over krypet, og da var også alt fint og barnet var ivrig. I forrige uke hørte jeg hjertelyd og alt var fint, så vi må bare slå oss til ro med at alt er ok, og prøve å glede oss over graviditeten. Jeg er jo egentlig glad for at jeg ikke er blitt stor enda, vi blir sikker digre nok til slutt. :ler:

Og så leser jeg her inne om alle som kjenner noe, men jeg kjenner ikke noe særlig, og skal jeg bekymre meg over det også, blir jeg gæærn. Jeg velger å ikke tenke slike tanker og bare kose meg og glede meg til barnet kommer. Skal på ordinær ul på mandag og til jordmor dagen etter, så jeg velger heller å glede meg til det, og fortrenge bekymringstankene. Lykke til med det til deg også, og så får jeg si som kontorsøstra sa da jeg ringte for å få min første legetime; det går sikkert bra.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du har jo så rett, så rett! :Nikke: Det er jo bare dumt å bekymre seg - hva får man gjort da? :klø: Er det noe galt så er det noe galt uansett hvor mye jeg bekymrer meg - ting blir jo ikke bra av det i hvertfall...

Men så er det ikke så lett å styre da...men jeg prøver! ;)

LYKKE TIL MED UL PÅ MANDAG! SPENNENEDE!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går blødde jeg for tredje gang, nå begynner nervene å bli ganske frynsete. De to første gangene var jeg til lege dagen etter, og fikk høre hjertelyden, ble beroliget der og da, men tankene kom fort tilbake. Kommer nok til å ringe legen på mandag å tigge meg til en UL. Hører jo om andre som får dette umiddelbart etter èn blødning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Blødninger er ikke no' moro når man er gravid! :troest:

Kanskje du kan ringe legevakta nå i helga og be om UL så fort som mulig - de skal jo ta blødninger alvorlig. :Nikke:

Håper alt står bra til! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjesta

DENNE AUGUSTMAMMAEN ER STORFORNØYD I DAG! :hoppe:

Har vært på UL og alt ser bra ut - og mest sannsynlig har jeg en liten gutt i magen min! :hjerte:

LIVET ER HERLIG! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Kjempeherlig ikke sant?!

Kunne vært på UL hver uke jeg bare for å se og drømme meg bort!!

Men siden jeg ble flyttet til 31.juli så er det vel med nød og neppe at jeg kan være her nå ;) Tror ikke det blir før i august jeg da! Så jeg henger litt her likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...