Gå til innhold

Den norske kirke og utmelding.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg ut av den norske kirken for flere år siden, men jeg også har mottatt slike valg lapper ang kirkevalg. Hvis det virkelig betyr at noen har ført meg inn igjen som medlem av den norske statskirken så blir jeg skikkelig sur!

Jeg har også hørt om tilfeller der noen flytter til en annen kommune og oppdaget at de var innført i den norske statskirken, igjen!

Åh så sur jeg blir om dette er tilfelle!

For det kan da umulig være lovlig å melde inn noen som har meldt seg ut??! Hvordan finner jeg ut av dette?



Anonymous poster hash: 65f40...198
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som de gjør det unødvendig vanskelig, f.eks kan man ikke bruke elektronisk signatur og gjøre det via nettet, man må printe ut skjema og levere det / sende det i posten. Jeg har tenkt et år nå at jeg skulle meldt meg ut, men ikke makka meg til å gjort det ennå (latskap.no).

Ring inn og spør om du er medlem, las noe om noen andre som hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mottatt valgkort til kirkevalget så er du medlem.

Bare å melde seg ut igjen.

Kjenner ei som meldte seg ut ti ganger, men har inntrykk av at det har blitt bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg meldte meg ut, ba jeg dem om å skrive et bekreftelsesbrev til meg etterpå, og jeg fikk det. Har ikke sjekket igjen etter det, men det burde jeg kanskje? Anonymous poster hash: 2cb90...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til Brønnøysundregisteret, de kunne ikke opplyse meg det på telefon.. De registrerte min henvendelse om å få et skriftlig brev om jeg var medlem eller ikke.

Hvem er det som melder inn mennesker som er blitt utmeldt??



Anonymous poster hash: 65f40...198
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...