Gå til innhold

Hva gjør dere når Jehovas vitner kommer på døra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvor er respekten deres? Om man vil ut av sekta blir man jo som luft for dem, til og med for sin egen familie hvis man er riktig uheldig. De har ikke mye respekt for andres tro og meninger de heller, da.

TS

Anonymous poster hash: 0183f...3e5

Det er jo en sekt. De har ikke respekt for noe annet enn det de har lært gjennom hjernevask.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Men hvor er respekten deres? Om man vil ut av sekta blir man jo som luft for dem, til og med for sin egen familie hvis man er riktig uheldig. De har ikke mye respekt for andres tro og meninger de heller, da.

TS

Anonymous poster hash: 0183f...3e5

Hmm, ja kanskje noen er slik. Men ikke alle. Grunnen til at jeg blir provosert er at besteforeldrene mine er Jehovas Vitnere. Men det er ikke jeg, eller resten av familien og vi har sagt klart i fra at de ikke skal prakke på oss religionen, og det har de akseptert. Selv om ikke barna deres engang er Jehovas Vitnere, så har de kontakt med oss fordet, kommer og besøker oss, vi kommer til dem osv.

Forøvrig synes jeg at det ikke er en særlig grei moral det å si "buhu hun slo med, da må jeg ta hevn". Det løser ingenting. Tror nok at det holder å bare si klart ifra at dere ikke bryr dere om religionen istedet for å være frekke jævler selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har ikke vært med i Jehovas vitner før?

Kjenner også ei som er med der og har kontakt med familien selv om de ikke er med, men de har heller aldri vært med.

Synes forresten heller ikke noe om å være "frekker jævler" mot dem.

TS



Anonymous poster hash: 0183f...3e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær glad til. Nok en gang kom det noen på døra for noen dager siden, men rakk heldigvis (igjen) å søke dekning bak et skap før de så meg. De hang opp en invitasjon til et eller annet arrangement på døra. Er det noen som vet om de har en slags oversikt over hvem som har vist interesse? De gikk nemlig forbi flere av naboene, og rett hit.TS Anonymous poster hash: 0183f...3e5

De informerer hverandre om det på møtene sine,der et viktig element er at skal fortelle om hvor de har vitnet og hvem de har fått intressert. Hvis de har fått med seg noen på møte eller et arrangement er det stort pluss i boka for dem og stjerne i Himmelen. Om noen ble omvendt er det full jubel og helt fantastisk.

Hehe, du under her er jo helt på bærtur. Det er ingen som informerer om sånt på møter.

De har kart eller 'distrikter' over små deler av området i nærheten som de bruker. Én person har ansvar for dette og skal helst gjennomgå alle husene og treffe så mange som mulig på dette kartet. Vanlig prosedyre er at denne personen gjennomgår kartet 2-3 ganger og hvis h*n på første runde traff noen som virket interessert, går *n gjerne tilbake til denne personen på en av de neste rundene eller etter at det har gått litt tid. Hvis personen fortsatt virker interessert, fortsetter de gjerne å komme tilbake med jevne mellomrom.

Dette kalles gjenbesøk, og blir sett på som veldig positivt.

Personen som har kartet fører som regel noen notater slik at de har oversikt over hvem de har truffet og hvem de evt. skal gå tilbake til. Det at de gikk forbi naboene og direkte til deg (deg over) kan også bety at de har prøvd deg før og at du ikke var hjemme :)

Når personen har gjennomgått kartet, leveres det inn, og noen andre tar det ut igjen etter en stund. Slike notater følger ikke kartet, men personen, og kastes gjerne etter bruk. Unntaket er personer som ikke vil ha besøk eller steder hvor beboeren f.eks har blitt aggressiv. Da står det et lite kryss på kartet sånn at den neste personen ikke skal gå dit.

Vil også bare nevne at dette er helt vanlige offentlige kart, uten navn eller noe. Håper det oppklarte litt ;)

Anonymous poster hash: 5472e...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å rope på bikkja så fort de sier hvem de er. Da løper de i alle fall :fnise: (Verdens snilleste lille voffse, skjønner ikke at de er redde?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn så kommer de aldri til meg :laugh: og takk gud for det!!

Noe så respektløst å trampe på folk sine eiendommer og påstå at man lever et uverdig liv.



Anonymous poster hash: 41dc4...cc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig problemet? De ringer på døra, man avviser høflig og sier man ikke er interessert. De går, og man viser respekt for deres hengivenhet til å spre sin livsoppslukende tro og religion. De er da ikke ute for å plage folk, men de har en misjon og et press på seg for å forkynne sitt budskap.

Avvis dem på en grei måte, la dem gå fra døra med en viss verdighet i behold, og du er kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du under her er jo helt på bærtur. Det er ingen som informerer om sånt på møter.

De har kart eller 'distrikter' over små deler av området i nærheten som de bruker. Én person har ansvar for dette og skal helst gjennomgå alle husene og treffe så mange som mulig på dette kartet. Vanlig prosedyre er at denne personen gjennomgår kartet 2-3 ganger og hvis h*n på første runde traff noen som virket interessert, går *n gjerne tilbake til denne personen på en av de neste rundene eller etter at det har gått litt tid. Hvis personen fortsatt virker interessert, fortsetter de gjerne å komme tilbake med jevne mellomrom.

Dette kalles gjenbesøk, og blir sett på som veldig positivt.

Personen som har kartet fører som regel noen notater slik at de har oversikt over hvem de har truffet og hvem de evt. skal gå tilbake til. Det at de gikk forbi naboene og direkte til deg (deg over) kan også bety at de har prøvd deg før og at du ikke var hjemme :)

Når personen har gjennomgått kartet, leveres det inn, og noen andre tar det ut igjen etter en stund. Slike notater følger ikke kartet, men personen, og kastes gjerne etter bruk. Unntaket er personer som ikke vil ha besøk eller steder hvor beboeren f.eks har blitt aggressiv. Da står det et lite kryss på kartet sånn at den neste personen ikke skal gå dit.

Vil også bare nevne at dette er helt vanlige offentlige kart, uten navn eller noe. Håper det oppklarte litt ;)

Anonymous poster hash: 5472e...78a

Det gjorde saken bare enda mere creepy...

Vet datatilsynet om at de har sånne kart og samler den typen info?

Hva med personvernet?

Har de tillatelse fra noen til å føre sånne registere og lagre informasjon om privat personer på den måten? Og hvordan oppbevarer de informasjonen?

Rimelig betenkelig at de lager seg sånne kart, tar notater og deler den typen info om personer som ikke har gitt sitt samtykke.

Neste gang kommer de ikke inn døra hos meg, for å si det sånn. Og de vil bli konfrontert med kartene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde saken bare enda mere creepy...

Vet datatilsynet om at de har sånne kart og samler den typen info?

Hva med personvernet?

Har de tillatelse fra noen til å føre sånne registere og lagre informasjon om privat personer på den måten? Og hvordan oppbevarer de informasjonen?

Rimelig betenkelig at de lager seg sånne kart, tar notater og deler den typen info om personer som ikke har gitt sitt samtykke.

Neste gang kommer de ikke inn døra hos meg, for å si det sånn. Og de vil bli konfrontert med kartene sine.

Vel, som jeg sa er det ingen info som blir delt eller lagret. Det er personlig. Og de har ingen egne kart, det er offentlige kart som kan kjøpes i nærmeste kiosk ;)

Registre finnes det ikke noe av, og det er jo stikk motsatt av hva jeg sa, så vet ikke hvor du fikk det fra.

Anonymous poster hash: 5472e...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 07 Mar 2014 - 17:22, said:

Synes det er ubehagelig og vanskelig, ettersom de ikke sier hvem de er før langt ut i samtalen (som regel skjønner man det vel selv før de sier noe..), og ikke spør rett ut om man vil snakke med dem. Kom noen på døra her om dagen, og de var så hyggelige, fikk meg ikke til å si at jeg ikke er interessert. De startet samtalen med om jeg ville svare på noen spørsmål, og så utviklet det seg bare. Endte på en eller annen måte med at jeg gikk med på at de skulle komme tilbake for "videre samtale". :murvegg:

Nå går jeg bare og venter på at det skal komme noen hit, orker nesten ikke åpne døra når det ringer på. Hva gjør dere når de kommer på døra?

Anonymous poster hash: 0183f...3e5

inviterer dem inn på kaffe og prater uavbrutt om hvordan jeg lever det gode liv og at de bør revudere hvordan de tenker. Anonymous poster hash: aaa7c...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...