Gå til innhold

Hva gjør dere når Jehovas vitner kommer på døra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg inviterer dem inn, gir de en kopp kaffe og starter samtalen. Og da spør jeg gjerne vriene spørsmål tilbake som setter de litt på spill. Hvordan det er mulig å tru på det de trur. Også sier jeg at jeg liker å tru at enhjørningen er ekte, og at jeg har like mange gode forklaringer for det som de har for sin gud. Og slik fortsetter det til de drar kanskje litt forvirret og som et spørsmålstegn.

Jeg får aldri besøk av dem igjen i hvertfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg sier jeg alltid: Sorry meldte meg ut så fort jeg kunne. De kommer som regel ikke tilbake da ;)



Anonymous poster hash: a35c7...6f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du er oppatt med en spiritistisk seanse der en rekke spennende ånder har tatt kontakt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være frekke? De er da bare ute på 'jobb' de også, de ønsker deg ikke vondt. Klart det kan være irriterende om de ringer på mange ganger, men sjelden at de samme folka turer på samme huset flere gang på kort tid, de merker seg hvem som er interessert eller ei.

Jeg sier bare 'nei takk, men ha en fin dag videre, og lykke til på resten av turen'. Noen ganger tar jeg i mot det de deler ut, andre ganger ikke.

Koster meg ingenting å være hyggelig^^

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheRighteous

Jeg inviterer dem inn, gir de en kopp kaffe og starter samtalen. Og da spør jeg gjerne vriene spørsmål tilbake som setter de litt på spill. Hvordan det er mulig å tru på det de trur. Også sier jeg at jeg liker å tru at enhjørningen er ekte, og at jeg har like mange gode forklaringer for det som de har for sin gud. Og slik fortsetter det til de drar kanskje litt forvirret og som et spørsmålstegn.

Jeg får aldri besøk av dem igjen i hvertfall.

Seriøst? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ubehagelig og vanskelig, ettersom de ikke sier hvem de er før langt ut i samtalen (som regel skjønner man det vel selv før de sier noe..), og ikke spør rett ut om man vil snakke med dem. Kom noen på døra her om dagen, og de var så hyggelige, fikk meg ikke til å si at jeg ikke er interessert. De startet samtalen med om jeg ville svare på noen spørsmål, og så utviklet det seg bare. Endte på en eller annen måte med at jeg gikk med på at de skulle komme tilbake for "videre samtale". :murvegg: Nå går jeg bare og venter på at det skal komme noen hit, orker nesten ikke åpne døra når det ringer på. Hva gjør dere når de kommer på døra? Anonymous poster hash: 0183f...3e5

Jeg titter ut. Er det dørselgere eller religiøse (det viser) så åpnes det ikke. Døren min er uansett låst. Jeg kaster ikke bort min tid på å høre på deres tull.

Anonymous poster hash: bbd02...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? :skratte:

Ja. Er like morsomt hver gang. Dog historiene og spørsmålene til dem er jo annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var reist på ferie da jv antagelig avga oss et besøk. Siden det ikke var noen hjemme, fant de like så godt på å stikke papirene i dørsprekken slik at alle kunne se vi var bortreist. Papirene fikk de i retur i et brev uten avsender og frimerke, men med litt småstein, slik at de ble nødt til å betale portoen selv... :fnise:

Anonymous poster hash: e0124...545

Den var lur! Var jo litt dårlig gjort å la brosjyren ligge igjen...I allefall hvis det var midt i typisk ferieperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være frekke? De er da bare ute på 'jobb' de også, de ønsker deg ikke vondt. Klart det kan være irriterende om de ringer på mange ganger, men sjelden at de samme folka turer på samme huset flere gang på kort tid, de merker seg hvem som er interessert eller ei.

Jeg sier bare 'nei takk, men ha en fin dag videre, og lykke til på resten av turen'. Noen ganger tar jeg i mot det de deler ut, andre ganger ikke.

Koster meg ingenting å være hyggelig^^

Jeg gidder ikke å være hyggelig. Det provoserer meg at noen kommer på døren min og skal prøve å prakke på meg noe så personlig som livssyn. Hadde jeg vært interessert hadde jeg kommet til dem.

Vi sier "nei" og lukker døren. Jeg kjenner folk i Jehovas Vitner, vi er venner og de prøver (selvfølgelig!) ikke å misjonere når vi er sammen - de tror på sitt, og meg mitt.

Anonymous poster hash: 91bf4...6c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si i en hyggelig tone at du ikke tror på det de tror på og at du ikke er interessert. Dette kan du si selvom det tar litt tid før du skjønner hvem der og hva de vil.

Det er også bare å si at du ikke er interessert i at demoner tilbake neste gang de er på tur i nabolaget. Det har fungert finfint her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte at jeg var satanist.. Ble ikke godt mottatt. :P selv om jeg må vel evt få lov til å tro på hva jeg vil, så lenge de kan det? :klo:

Anonymous poster hash: 677c1...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

"Jeg er så homo at jeg driter regnbuer, trur ikke det er mye håp for meg, gitt" sa jeg en gang.. de har ikke kommet tilbake siden :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier:

"Nei, så hyggelig, kom inn, kom inn. Dere kan få middag, vi skal akkurat spise og i dag har vi blodpudding til middag".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å være hyggelig. Det provoserer meg at noen kommer på døren min og skal prøve å prakke på meg noe så personlig som livssyn. Hadde jeg vært interessert hadde jeg kommet til dem.

Vi sier "nei" og lukker døren. Jeg kjenner folk i Jehovas Vitner, vi er venner og de prøver (selvfølgelig!) ikke å misjonere når vi er sammen - de tror på sitt, og meg mitt.

Anonymous poster hash: 91bf4...6c8

Husk at selgere også kan ringe på, ringe til deg eller på en annen måte kontakte deg, og de er vant med at en gang i blant slår kundene til og kjøper produktet. Derfor fortsetter de å ta kontakt med mennesker. Akkurat sånn er det med Jehovas vitner også, dette er for dem en slags 'jobb', og de forsøker. De er, slik jeg har opplevd dem, hyggelige og går når de får beskjed om at mottakeren ikke er interessert.

De er på misjon, men de starter ikke å prakke på deg tro med en gang du åpner døren, de spør først. Da sier man 'nei takk' for eksempel, og da går de videre. De er folk de også, selv om de går fra dør til dør og spør om du har ledig tid/tror på Jesus:)

Akkurat som ungdommen og barna kommer rundt og selger lodd. Da sier man ja takk eller nei takk, piece of cake!

Husk, selv om du hadde tatt kontakt med dem om du hadde vært interessert, er det ikke sikkert at alle andre hadde gjort det. Kan være det finnes en person der ute som har behov for å snakke, og at den ikke vil ta kontakt selv- men blir glad om de kommer på døra.

Høflighet varer lengst, vil jeg påstå, og husk de gjør en misjon for noe de tror på- og går med en gang man sier 'nei takk'.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer an på hvor mye energi jeg har.

- "Nei takk" og lukker døra

- Sier at jeg tidligere var JV, men er nå utstøtt. Da ser man de kommer seg avgårde fortere enn svint, for det er det verste de kan komme borti.

- Ber dem inn, koker kaffe, og griller dem skikkelig på alt sprøytet de prøver å overbevise meg om. Er ikke nådig, og får dem til å bli skikkelig utilpasse. Personlig min favoritt, men krever litt tid og energi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Haha. LOL. Ikke rart nordmenn får rykte på seg for å være tilknappet og halvnevrotiske. Anonymous poster hash: 50b88...302

Mulig det, men jeg vil ikke snakke med sånne pågående svinepelser! Jeg nekter å påprakkes Jesus og faenskap!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

Jeg pleier å slå av en prat jeg. Nå er det svært sjelden de kommer på døra til meg, men det hender jeg blir stoppet på gata. Familien min kjenner et par medlemmer, og de er utrolig trivelige mennesker.

Vi pleier å snakke litt om Bibelen, Gud og Jesus, og jeg forklarer hvorfor jeg ikke er kristen.

Endret av nejve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal:

Le hånlig, og si at det var uflaks de ikke kom tidligere så jeg kunne holdt en fest ofring med 4 godt stekte jehovas vitner istedenfor bare to sammen med mine hedenske venner. Og si forklarende: Vi er kannibaler av Grimsvold ætten.



Anonymous poster hash: 512b6...64a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...