Gå til innhold

Trenger hjelp til forslag til by navn i fantasy setting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med noen gode forslag til bynavn som har et Norsk klang over seg, gjerne litt mystisk? Gjerne også kom med forslag til ulike gatenavn. Skal være en fantasi plass i Norge.

Trenger også forslag til navn til karakterer (gutt og jente navn) som er litt fengende og ikke typisk per, kari etc. Gjør ikke noe med amerikanske navn. Jeg er svært lite fantasifull når det kommer til slikt så blir glad for gode forslag;)



Anonymous poster hash: 9330f...46b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Skriver du bok, så blir du nok mest fornøyd om du klarer å finne på hendelse, stedsnavn, navnet på karakterene, og skriver boka selv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardanger forbinder jeg med typisk norsk, men assosiasjonene kommer sikkert fra reklamer :P

Her jeg bor har vi noe som heter "Trollskogen", men har en følelse av at den finnes mange steder der det finnes barneskoler og barnehager som går mye på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver en fantasy-bok, og jeg hentet inspirasjon til navn på steder fra stjernehimmelen, og stjernene er relevant for historien. Regner med du skriver på norsk nå, men hva med stedsnavn inspirert av etternavn i Norge som er stedsnavn?:) Eller kanskje de kan ha rot i naturen eller myter(Bergtrolltunet, Huldrehaugen eller Nøkkenmyra f.eks.). Kanskje du kan gå deg en tur i naturen, si navn på ting du ser høyt og muligens kombinere dem til egne navn?

Lykke til!^^,



Anonymous poster hash: 2c90f...972
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo i hva slags landskap denne byen skal ligge i, - det blir jo litt tåpelig å kalle den for Svartjuv om den ligger ved havet eller Saltvær om den ligger på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...