Gå til innhold

Denne quinden er en burugle


Gjest Salvesen

Anbefalte innlegg

Gjest Salvesen

Og hvordan vil De, som Kirsti Sparboe-ekspert, så analysere denne sangens innhold? Man gjorde seg jo opp noen tanker, det må sies. Skitne tanker...

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan vil De, som Kirsti Sparboe-ekspert, så analysere denne sangens innhold? Man gjorde seg jo opp noen tanker, det må sies. Skitne tanker...

Ingenting kunne glede meg mer, herr Salvesen, enn at det rykker i herrens analysenerve. Det er jo en slik tekst som vekker mange refleksjoner hos leseren (lytteren), og de kan nok forestille dem hvorledes den kan nærleses. (nærlyttes) Min tolkning kan selvfølgelig leses i hovedoppgaven. Ellers vil jeg understreke at sangen fødes på nytt hver gang noen vurderer den, og hvem er jeg til å være frue over andres lesemåte? (lyttemåte?)

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Ingenting kunne glede meg mer, herr Salvesen, enn at det rykker i herrens analysenerve. Det er jo en slik tekst som vekker mange refleksjoner hos leseren (lytteren), og de kan nok forestille dem hvorledes den kan nærleses. (nærlyttes) Min tolkning kan selvfølgelig leses i hovedoppgaven. Ellers vil jeg understreke at sangen fødes på nytt hver gang noen vurderer den, og hvem er jeg til å være frue over andres lesemåte? (lyttemåte?)

Undertegnede var nemlig overbevist om at det var en grisevise hun sang på. Der var sannelig litt for mange skitne eufemismer i den korte visen til at det skulle kunne være noen tilfeldighet. Vil De si dette medfører riktighet, ærverdigste magister i Kirstie Sparboe - lyrikk?

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at De skulle nevne det...

Jaså, så det synes De?

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Salvesen

Jaså, så det synes De?

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Det var litt av et sammentreff, kan De si.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et sammentreff, kan De si.

Skyld på kognitiv bias.

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er en sann menneskekjenner.

True playah. LOL

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Salvesen

Slam poetry.

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Vil ikke herr Salvesen leke?

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Jasså, De utfordrer til lyrisk duell? Slik negroidene borte i Ameriken gjør? Da gjør De sannelig klokere i å velge sverd eller pistoler, skal jeg si Dem.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, De utfordrer til lyrisk duell? Slik negoridene borte i Ameriken gjør? Da gjør De sannelig klokere i å velge sverd eller pistoler, skal jeg si Dem.

Jeg velger meg en bumerang. Og De? Benytt anledningen til å tenke over saken mens jeg nyter en røkepinne på verandaen. Eller la vær ...

Anonymous poster hash: 62f75...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. Undertegnede har studert dikt- og tekstanalyse ved NTNU.

Jarl?

Anonymous poster hash: 55c2c...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Undertegnede var nemlig overbevist om at det var en grisevise hun sang på. Der var sannelig litt for mange skitne eufemismer i den korte visen til at det skulle kunne være noen tilfeldighet. Vil De si dette medfører riktighet, ærverdigste magister i Kirstie Sparboe - lyrikk?

Jeg må meget vel erkjenne at min lesning går i samme baner som deres. Det er nok en sterk skitten under- og overtekst som peker i disse baner. Noe av det fine med Sparboe er hvor åpne tekstene er og hvor vide tolkningene kan forstås.

Hun er også filosofisk og samfunnskritisk:

Vind som skal prøve å være litt mer aktiv fremover på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...