Gå til innhold

Bøker lest i 2015


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd, hvor vi som leser bøker, kan telle hvor mange bøker, og hvilke bøker, vi har lest iløpet av 2015. Så kan vi se til slutt hvilke bøker vi har lest, og eventuelle anbefalinger til andre.

Noen som er med?

Så langt i 2015 har jeg lest ut boka Et helt halvt år av Jojo Moyes.

Supert! Jeg er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan lese ut en bok på en dag hvis den er bra nok og jeg har tid.

Ble bare ca 50 bøker i fjor, så jeg håper å slå det i år.

Har lest Når sypressene hvisker, av Yvette Manessis Corporon.

Holder på med Det forbudte barnet, av Katherine Webb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg være med! Prøver å komme i gang med å lese igjen etter å ha fullstendig mistet leselysten i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest I am Malala. Vel verdt lesingen, anbefales!

Samt Narnia, og da har jeg ikke rukket noe mer.

Anonymous poster hash: 058d7...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. "Hevneren" av Jan Erik Fjell. Helt OK krim, lettlest og spennende.

2. "Rovdyret", Jan Erik Fjell. Likte denne bedre enn Hevneren, fortsatt lettlest. God underholdning.

3. "Flaskepost fra P" - Jussi Adler-Olsen. Spennende plot og vanskelig å legge boken fra seg, men litt rotete med noen side-storyer jeg syntes var unødvendig. Men anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Går litt tregt med meg, bok nr to brukte jeg lang tid på, Indias datter. Mye blaing frem og tilbake, siden boka inneholdt mange indiske ord, og ordlista lå bakerst i boka. Boka var fin, men jeg syns at den hadde en skuffende slutt. Likevel, har den lært meg noe som jeg ikke skal avsløre her, fordi det vil avsløre bokas handling.

Et helt halvt år, Jojo moyes

Indias datter, Shilpi Somaya Gowda

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Lest Havfruen av Camilla Läckberg og Stalker av Lars Kepler; begge kjempespennende!

Og nå begynt på den nyeste til Jussi Adler-Olsen, Den Grænseløse.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Uglies av Scott Westerfeld
Matched av Ally Condie
Beautiful Creatures av K.G og M.S

Matched serien orker jeg ikke å lese ferdig, likte ikke første boken. Uglies serien er jeg usikker på, var ikke SÅ bra, men skal gi bok nummer 2 en sjanse.
Beautiful C. kommer jeg ikke til å lese ferdig, orket ikke å lese ferdig første boken, jukset å så filmen i stedet, likte ikke den heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking for Alaska - John Green

Englemakersken - Camilla Läckberg

Akkurat nå leser jeg flere bøker, litt om hverandre. An abundance of Kathrines av John Green, Hemmeligheter fra fortiden av Mary H Clark og GoT. Sistnevnte er et evighetsprosjekt, så jeg trenger litt avveksling innimellom.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år har jeg lest:

The Treachery of Beautiful Things av Ruth Frances Long. Denne begynte jeg på i 2014, men ble ferdig i år. Brukte lang tid på den fordi jeg ikke var så leselysten i en periode og fordi jeg egentlig ikke likte boka noe særlig.

Vindeltorn av Tone Almhjell. Denne boka elsket jeg, den er nok egentlig ment for et noe yngre publikum, men jeg tror den passer for alle som har elsket et dyr og mistet det.

The Fault in Our Stars av John Green. Jeg er sikkert den siste i universet som leser denne, men jeg er glad for at jeg endelig tok meg sammen og gjorde det. Skikkelig gråtebok, utrolig fin, blir nok å lese mer av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil være med! Har begynt med serien til Kepler, er nå på første bok hypnotisøren. Ellers er jeg og snart ferdig med første boka i game of thrones serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år har jeg lest:

The Treachery of Beautiful Things av Ruth Frances Long. Denne begynte jeg på i 2014, men ble ferdig i år. Brukte lang tid på den fordi jeg ikke var så leselysten i en periode og fordi jeg egentlig ikke likte boka noe særlig.

Vindeltorn av Tone Almhjell. Denne boka elsket jeg, den er nok egentlig ment for et noe yngre publikum, men jeg tror den passer for alle som har elsket et dyr og mistet det.

The Fault in Our Stars av John Green. Jeg er sikkert den siste i universet som leser denne, men jeg er glad for at jeg endelig tok meg sammen og gjorde det. Skikkelig gråtebok, utrolig fin, blir nok å lese mer av ham.

Du burde så absolutt lese resten av bøkene hans også.:) Noe av det jeg liker med John Green er at han lager gode historier, som er godt skrevet. Han er rett og slett flink med ord. Bøkene er lettleste, men formidlet på en fin måte. Jeg sliter litt med noen av bøkene jeg leser nå, for jeg har lest så mye JG i det siste, at skrivemåten i en del andre bøker rett og slett irriterer meg litt.:ler: Det er litt uvant å ikke lese bøker som er proppa med gode sitater. Den minner meg litt om en av de andre favorittforfatterne mine, Neil Gaiman, som er i en egen klasse når det gjelder gode historier som er flott skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde så absolutt lese resten av bøkene hans også. :) Noe av det jeg liker med John Green er at han lager gode historier, som er godt skrevet. Han er rett og slett flink med ord. Bøkene er lettleste, men formidlet på en fin måte. Jeg sliter litt med noen av bøkene jeg leser nå, for jeg har lest så mye JG i det siste, at skrivemåten i en del andre bøker rett og slett irriterer meg litt. :ler: Det er litt uvant å ikke lese bøker som er proppa med gode sitater. Den minner meg litt om en av de andre favorittforfatterne mine, Neil Gaiman, som er i en egen klasse når det gjelder gode historier som er flott skrevet.

Helt siden jeg leste ferdig The Fault in Our Stars har jeg lurt på om jeg skulle kjøpe denne samleboksen (med "The Fault in Our Stars" (Jeg lånte min på biblioteket, og det hadde vært kjekt å ha den lett tilgjengelig i bokhylla), "Looking for Alaska", "Paper Towns", "An Abundance of Katherines" og "Will Grayson, Will Grayson") og jeg må si at kommentaren din overbeviste meg, så nå er den bestilt! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt siden jeg leste ferdig The Fault in Our Stars har jeg lurt på om jeg skulle kjøpe denne samleboksen (med "The Fault in Our Stars" (Jeg lånte min på biblioteket, og det hadde vært kjekt å ha den lett tilgjengelig i bokhylla), "Looking for Alaska", "Paper Towns", "An Abundance of Katherines" og "Will Grayson, Will Grayson") og jeg må si at kommentaren din overbeviste meg, så nå er den bestilt! :bolledeig:

Godt kjøp!:jepp::5:

Looking for Alaska var veldig fin.:) I god JG-ånd er det rom for både fnising og sipping.;) Jeg holder nok en knapp på TFIOS, men jeg vet mange har Looking for Alaska som favoritt. Begge er bra, men det er så mange små detaljer jeg liker i TFIOS. Fra sitater, til humoren, at den føles ærlig, og, ikke minst, Augustus Waters.:fnise: Han er et sjarmtroll. An abundance of Katherines er så langt morsom, men det er JG, så jeg forventer at det kommer et eller annet trist etterhvert.;) Men konseptet er artig, gutt som bare faller for jenter som heter Katherine, og historien starter når han har blitt dumpet av Katherine nummer 19. Så ja, det lover godt.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt kjøp! :jepp::5:

Looking for Alaska var veldig fin. :) I god JG-ånd er det rom for både fnising og sipping. ;) Jeg holder nok en knapp på TFIOS, men jeg vet mange har Looking for Alaska som favoritt. Begge er bra, men det er så mange små detaljer jeg liker i TFIOS. Fra sitater, til humoren, at den føles ærlig, og, ikke minst, Augustus Waters. :fnise: Han er et sjarmtroll. An abundance of Katherines er så langt morsom, men det er JG, så jeg forventer at det kommer et eller annet trist etterhvert. ;) Men konseptet er artig, gutt som bare faller for jenter som heter Katherine, og historien starter når han har blitt dumpet av Katherine nummer 19. Så ja, det lover godt. :)

Jeg gleder meg veldig til jeg får den! Har kun hørt positive ting om både "Looking for Alaska" og "Paper Towns", de øvrige har jeg ikke hørt så mye om, men jeg gleder meg til å lese samtlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Jeg må være den eneste i universet som ikke likte The fault in our stars. Pinte meg igjennom boken. Gråt ikke av den heller, kun felt en tåre en gang av en bok, og det var da Dobby døde I harry Potter :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En sjøens helt - Skogsmatrosen av Jon Michelet. Jeg likte denne utrolig godt, var redd jeg skulle dette ut litt pga. mye snakk om skip og havfart som jeg ikke kan mye om, men klarte absolutt ikke legge den fra meg. Gleder meg til å lese videre på serien, har selvfølgelig skaffet meg Skytteren allerede.

2. Funny Girl av Nick Hornby. Ganske skuffende bok, særlig siden Nick Hornby er en av mine yndlingsforfattere. Jeg hadde høye forventninger ut i fra beskrivelsen av plottet, men alt ble bare fryktelig overfladisk, og dessuten var den jo ikke morsom. Jaja.

3. Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten (noveller) av Kjell Askildsen. Kjempegode noveller, men særlig den siste (tittelhistorien) likte jeg utrolig godt. Anbefales sterkt til de som vil ha raskt lesestoff da hele boka bare er to korte noveller, men som absolutt gir deg mye.

4. Driver for tiden og leser Yes Please av Amy Poehler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...