Gå til innhold

Studentfisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en student som er en del på farten, ønsker meg en fisk fordi det er et dyr som kan være alene noen dager. Er det en spesiell fisk som "tåler" ekstra godt å være alene? Og disse feriematgreiene som man kan legge i akvariet, for mange dager varer de? ;)

Vurderer veldig kampfisk da de er så dekoraive og fiine <3

Anonymous poster hash: 9e89b...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare så mye på det du spør om, men må bare nevne en ting:

FISKER SKAL IKKE I BOLLE!

Sånn. Dyrebutikken kommer kanskje til å si at det går bra, men tro meg. De trives ikke. Minimum 60 liter. Så vet du det :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akvarie når jeg var yngre (sånn 8-9år siden) og det var gøy første måndene, så blir det utrolig kjedelig. Man kjøper seg arbeid rett og slett, og jeg syns ikke man får så mye igjen for det. Er fint å se på, men man blir ikke knyttet til fisk som man blir til andre dyr og er ikke noe særlig selskap i dem om det er det du er ute etter. 

 

Et akvarium skal helst byttes vann på (ikke alt, men noe av vannet) hver uke, man må rense filterene og gjerne fjerne alger fra glasset. Er fort en god times arbeid hver uke. Det høres kanskje ikke så mye ut, men det blir fort et ork når det ikke er nytt og spennende lengre. 

 

Weekendforet varer i ca. 6 dager så vidt jeg husker. Da må du også ha en sånn timer på lyset så det slår seg av og på (bare sånn klokkestyrt man setter i mellom støpselet og stikkkontakten). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fisk når jeg var yngre, i bolle, og jeg syns ikke fiskene mine hadde et fint liv. Har bestemt meg for å ikke ha vanlig fiskebolle igjen.

Større akvarie er sikkert fint, jeg er ikke så veldig erfaren med det.