Gå til innhold

pepper for å oppdra en katt, slemt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min hopper ofte på kjøkkenbenkene, og jeg synes det er heslig og irriterende. Har prøvd slik get off spray, men funker ikke. 

Vann funker ikke.. 

 

Om jeg tar pepper på overflatene i noen dager, lærer han av det? Tar han skade av det? Er det slemt gjort?

 

Han er 2 år og kastrert. Håpet han ville roe seg med klatringen, men det har ikke skjedd. Hunnkatten på 8 år (begge er innekatter) gjør ikke det, kun han minste. 



Anonymous poster hash: 40b0b...5a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det selv. Hadde ingen dårlig samvittighet for det ;)

Anonymous poster hash: b5a37...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du oppdradd et barn på samme måten?

Det er i mine øyne ingen forskjell på dyr og barn når det kommer til denne måten å "oppdra" katten på, men å plage den med pepper!

Anonymous poster hash: adbd1...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i såfall være grovmalt pepper. Finmalt setter seg grusomt fast i slimhinner og på poter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Kjør på.. 

 

Og jepp, ville gjort det samme med ungen hadde jeg hatt en som ikke oppførte seg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke brukt pepper, det er jo ikke bra hvis katten slikker det i seg. Katten vil jo gjerne slikke seg ren. Bare løft ned katten hver gang den hopper opp. Kanskje du kan ordne med at katten har andre møbler å hoppe opp på. For eksempel høye skap osv. ?

Anonymous poster hash: d511e...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller brukt dobbeltsidig teip :-) Eller du kan kjøpe en sånn sak som lager lyd som reagerer på bevegelse :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skall eller saft av sitron og appelsin kan gjøre samme nytten.



Anonymous poster hash: 464b1...5c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spikermatte?

Anonymous poster hash: ce1a7...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt pepper, det er jo ikke bra hvis katten slikker det i seg. Katten vil jo gjerne slikke seg ren. Bare løft ned katten hver gang den hopper opp. Kanskje du kan ordne med at katten har andre møbler å hoppe opp på. For eksempel høye skap osv. ?

Anonymous poster hash: d511e...5c7

Jeg turte ikke å prøve det i natt. Får lese meg litt mer opp på det, og prøve det på dagtid. 

Har slik grovmalt pepper stående i skapet. 

 

Jeg er så usikker, for jeg vil ikke gjøre noe som skader katten min. 

Har løpt rundt og løftet han ned i 2 år nå, det funker ikke. 

 

Jeg har klorestativ som er ganske høyt med flere etasjer. Og han får lov til å klatre oppå kjøkkenskapene. Han hopper opp på benken, så opp på kjøleskapet også opp på skapene. Han elsker å ligge der, og han gjør ingen skade. Og dessuten så får jeg ikke tak i han heller, så det er nytteløst å få han ned derifra  :fnise:

Katter liker jo å ligge høyt og ha oversikt, så det at han er der oppe går greit. Bare han ikke sitter og ligger oppå kjøkkenbenken. 

 

ts

Anonymous poster hash: 40b0b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spikermatte?

Anonymous poster hash: ce1a7...ff7

skjerp deg

 

ts

Anonymous poster hash: 40b0b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen burde ikke ha dyr i det hele tatt eller i det minste skjønne at det er faktisk et rovdyr man har i hjemmet. De handler utifra instinktet sitt.



Anonymous poster hash: e142a...271
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen burde ikke ha dyr i det hele tatt eller i det minste skjønne at det er faktisk et rovdyr man har i hjemmet. De handler utifra instinktet sitt.

Anonymous poster hash: e142a...271

 

Jeg er ikke nazi på klatringen. Men kjøkkenbenken, der må jeg få lov til å ønske skal være et kattefri sted! Jeg lager maten min der! Og det å må skure og skrubbe vær gang jeg lager meg noe, er ufattelig slitsom og dyrt i lengden! 

Tenk deg litt om, han er i kattdoen, får avføring under labbene også går han oppe på kjøkkenbenken.. Ville du ha spist mat som har vært på den benken? didn't think so! 

 

Spisebordet og stuebordet gir jeg fader i, for jeg bruker de aldri. 

Overskapene går helt greit for meg, eller at han ligger oppå kjøleskapet. Skal ikke putte maten min der allikevel jeg. 

Han klatrer i vinduskarmen, han sover i klesskapet mitt. Han elsker å ligge i vasken på badet, katthår i vasken er ikke akkurat hyggelig, men jeg bryr meg ikke for jeg tar ikke skade av å må skylle vekk hårene før jeg bruker vasken. Han er fri til å gjøre så å si hva han vil. Jeg forventer ikke at han skal ligge på gulvet og være til pynt! 

 

Jeg er utrolig skeptisk til pepper, ser for meg at det torturerer han! Så derfor spør jeg her!

 Har prøvd vann og get off spray, men ingen av de har funket. Sprayen fikk hele leiligheten til å lukte sitron, men ellers så funket den ikke i det hele tatt. 

 

ts

 

Anonymous poster hash: 40b0b...5a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han allerede har lov å gå på kjøkkenskapene tror jeg du kommer til å slite med å holde ham fra kjøkkenbenken. :fnise:

 

Når det er sagt, så prøv heller avskremmende midler, som aluminiumsfolie (skummel lyd når de lander på benken) klesrulle-papir som du legger ut over kjøkkenbenken med tape-siden opp (ting sitter fast i pus, udigg) eller spruteflaske med vann når pus sitter på benken.

 

Pepper kan feks sette seg under det tredje øyelokket og plage katten mer enn nødvendig. I verste fall kan pepper skade kattens syn permanent, selv om det ikke nødvendigvis skjer i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Ville du oppdradd et barn på samme måten?

Det er i mine øyne ingen forskjell på dyr og barn når det kommer til denne måten å "oppdra" katten på, men å plage den med pepper!Anonymous poster hash: adbd1...5e0

Med det som bakgrunnsinformasjon vil jeg påstå at du har psykiske problemer og aldri burde få barn :) Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han allerede har lov å gå på kjøkkenskapene tror jeg du kommer til å slite med å holde ham fra kjøkkenbenken. :fnise:

 

Når det er sagt, så prøv heller avskremmende midler, som aluminiumsfolie (skummel lyd når de lander på benken) klesrulle-papir som du legger ut over kjøkkenbenken med tape-siden opp (ting sitter fast i pus, udigg) eller spruteflaske med vann når pus sitter på benken.

 

Pepper kan feks sette seg under det tredje øyelokket og plage katten mer enn nødvendig. I verste fall kan pepper skade kattens syn permanent, selv om det ikke nødvendigvis skjer i alle tilfeller.

oy, da er pepper utelukket. 

 

Får prøve folie og se om det funker. 

 

vil IKKE skade han. 

 

ts

Anonymous poster hash: 40b0b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter katten ned, må du samtidig si bestemt "NEI". Jeg ser at det er noen som løfter katten sin bort som samtidig snakker ganske mildt og gjerne litt babyspråk-aktig til den: "du skjønner at du ikke må gjøre det, pjatt pjatt". Da får jeg litt fnatt. Det er viktig at man er bestemt og kort, både i bevegelse og stemme. Ellers kan det bli tatt som kosesnakking, og katten vil jo naturligvis ikke skjønne at det var galt.



Anonymous poster hash: b8d2f...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pepper skal du ikke bruke. Jeg er negativt overrasket av at så mange er positive til det her. Skulle tro folk på et kjæledyrforum hadde hatt mer kunnskap og empati med dyr. Dårlig idé, TS.



Anonymous poster hash: b8d2f...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...