Gå til innhold

Erfaring ved å gi bort/solgt voksne katter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle jeg tatt inn en katt ville jeg vite hvorfor. Er den syk? Er den aggressiv?

 

Det er ikke noe gale med kattene, men som jeg har skrevet endel ganger så er de veldig forsiktig med nye mennesker. Trives best ute.

Men har ikke du hund eller katt fra før av?

 

Jeg hadde sett for meg at de gikk til to forskjellige eier pga jeg har forstått det slik at den ene katten trives best alene.

Anonymous poster hash: 90da4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk omplassert bort min nydelige Dennis  :hjerte: Lagde en tråd ang dette. Ja, det er matmor til Malvin her  :fnise:

Han var det rett under året, kastrert innekatt. Jeg skrev så ærlig som mulig, også "feil", som det at han var usikker på nye mennesker, men kom seg etter en liten stund.. at han lengtet ut og måtte være utekatt. 

La også til info om erfaring med hunder og barn. 

 

Hele 7 stk sendte melding i løpet av første døgnet. 

Sa ifra til nye familien at de kunne kontakte meg når som helst, dersom det ikke funket. For han kom til en barnefamilie. Så om det ikke funket så kunne de komme tilbake med han, og jeg ville finnet et annet hjem. 

 

Først tenkte jeg annonsen ble for lang. For mange skriver så kort at du får så å si null info om katten. 

Men jeg ønsket å skrive sannheten og skrive på en måte slik at folk ble kjent med han via teksten. Og da viste de hva de kunne forvente. 

 

Lurt å legge viktigste informasjonen i det første avsnittet. Alder, inne/ute-katt, kastrert (?), Medisinske problemer, om den har fått vaksine og ormkur, passer den med barn? hunder? Grunnen til at du ikke kan ha katten lengre. etc

 

Neste avsnitt kan da begynne "Dennis er en....", hvor du da beskriver hvordan han er, også feil han måtte ha.

Også kan du da legge til litt ekstra info litt under. Noen leser det første avsnittet, og om det da kun står babbel og unødvendig ting så hopper de over annonsen. For de orker ikke å lese en hel novelle med babbel for å komme til det som er viktig. Er katten den rette for de, så leser de videre. 

 

Jeg tok 2000kr for Dennis (de fikk med mat, kattedo og han var nylig kastrert og fått ormkur). 

Det var da en symbolsk sum. Om han ikke hadde vært kastrert, ikke sendt med noe som helst, så hadde jeg tatt 500kr. 

 

Jeg la han først ute for å sjekke om det i det hele tatt var håp. Var på gråten da meldingene tikket inn, for jeg hadde forventet å måtte vente i minst et halvår før noen ble interessert i han. 1 uke senere var han borte, og jeg var absolutt ikke forberedt på det. Knakk fullstendig sammen. 

Men jeg viste at det var det beste for han, og jeg viste at den dagen kom en dag, men var ikke forberedt på at det skulle skje så fort. 

 

 

 



Anonymous poster hash: 37ab3...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg var selv på utgikk etter voksen katt. Men ingen var innekatter på den tiden, og gikk da for to kattunger. Malvin er her fortsatt, og han kommer til å bli her for alltid  :hjerte:



Anonymous poster hash: 37ab3...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...