Gå til innhold

Erfaring ved å gi bort/solgt voksne katter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste.

Lurer på om det er en tapt sak eller det er et håp å finne noen nye eiere.

Problemet er vel at katten er veldig sky for nye mennesker.

Anonymous poster hash: 90da4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emnetittelen sier vel det meste.

Lurer på om det er en tapt sak eller det er et håp å finne noen nye eiere.

Problemet er vel at katten er veldig sky for nye mennesker.

Anonymous poster hash: 90da4...550

 

Nei, emnetittelen sier ikke det meste. 

 

Hvor gammel er katten? Hvor lenge har du hatt katten? Rasekatt? Hvis ikke, farge/pels-type? Innekatt? Utekatt? Kosete? Vant med barn? 

 

Og hvorfor vurderer du å selge/gi bort katten? 

Anonymous poster hash: 93ac9...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, emnetittelen sier ikke det meste.

Hvor gammel er katten? Hvor lenge har du hatt katten? Rasekatt? Hvis ikke, farge/pels-type? Innekatt? Utekatt? Kosete? Vant med barn?

Og hvorfor vurderer du å selge/gi bort katten?

Anonymous poster hash: 93ac9...562

Ja jeg fortalte kanskje ikke alt jeg kunne.

Det er skogskatter eller hva den tiden heter og de er 5 og 8 år gammel.

Har hatt de i ca 4 år.

Utekatter og er ikke vant med andre mennesker, veldig sky.

Anonymous poster hash: 90da4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd på Finn.no og tilsvarende sider.

 

På Facebook vil du kunne risikere å drukne fullstendig i "KATTEMISSHANDLER!!!"

" MAN GIR IKKE BORT LEVENDE VESNER! "

" TENK OM DINE FORELDRE HADDE GITT BORT DEG DA, KANSKJE?! " osv... 



Anonymous poster hash: 9ee8b...99c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig. Folk vil ikke ha voksne katter, bare kattunger. Også gir de bort kattene når de ikke er kattunger lenger.

 

Er de renrasede skogskatter? Har du papirer fra oppdretter på de? Isåfall kan det være ganske lett, de er som interessert i rasen vil ha de til avl (med mindre de er kastrert?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver de er utekatter... Hvorfor ikke fortsette å beholde dem da? Hvorfor skal du ha dem bort da? :klo:



Anonymous poster hash: 5b410...e8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig. Folk vil ikke ha voksne katter, bare kattunger. Også gir de bort kattene når de ikke er kattunger lenger.

 

Er de renrasede skogskatter? Har du papirer fra oppdretter på de? Isåfall kan det være ganske lett, de er som interessert i rasen vil ha de til avl (med mindre de er kastrert?)

 

Ingen seriøse oppdrettere vil kjøpe godt voksne katter for å bruke i avl (unntak er katter fra andre oppdrettere, men selv da er disse i eldste laget).

 

Det ER vanskelig å omplassere voksne katter og at de er folksky hjelper IKKE på.. Det er det samme om de er huskatt eller rasekatt, med de forutsetningene......

Anonymous poster hash: 64bba...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig. Folk vil ikke ha voksne katter, bare kattunger. Også gir de bort kattene når de ikke er kattunger lenger.

 

Er de renrasede skogskatter? Har du papirer fra oppdretter på de? Isåfall kan det være ganske lett, de er som interessert i rasen vil ha de til avl (med mindre de er kastrert?)

 

Jeg vet svært lite om kattene, har bare blitt fortalt av dyrlegen at de er skogskatter og alderen er jeg heller ikke 100%.

Får bare prøve Finn.no og se om jeg får noe respons. Selv om jeg tviler på det.

Anonymous poster hash: 90da4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes omplasseringsgrupper på facebook. Det er lettere å få dem omplasserte om de er kastrerte. Om de er veldig sky, ville jeg prøvd alt jeg kunne for å finne en annen løsning (beholde dem, ikke avlive) om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en for 2000 som var 4 år. Mange som selger voksne katter på Finn.no.

Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 09cf8...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet svært lite om kattene, har bare blitt fortalt av dyrlegen at de er skogskatter og alderen er jeg heller ikke 100%.

Får bare prøve Finn.no og se om jeg får noe respons. Selv om jeg tviler på det.

Anonymous poster hash: 90da4...550

 

 

Jeg ville isåfall anbefale deg å prøve å ta litt penger for de, folk som er villige til å betale for de er gjerne mer interessert i å ta godt vare på de.

 

 

Vanskelig å svare på et simpelt spørsmål, ser jeg

 

Det er vel overhodet ikke vår sak hvorfor hun må omplassere de, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket en voksen katt. Men skullle jeg betalt for den ville jeg forventet at den var kastrert.



Anonymous poster hash: e0118...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville foretrukket en voksen katt. Men skullle jeg betalt for den ville jeg forventet at den var kastrert.

Anonymous poster hash: e0118...f75

De er sterilisert og i fin form. Bare litt sky for nye mennesker og steder.

Anonymous poster hash: 90da4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville isåfall anbefale deg å prøve å ta litt penger for de, folk som er villige til å betale for de er gjerne mer interessert i å ta godt vare på de.

Det er vel overhodet ikke vår sak hvorfor hun må omplassere de, tenker jeg.

Skulle jeg tatt inn en katt ville jeg vite hvorfor. Er den syk? Er den aggressiv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg tatt inn en katt ville jeg vite hvorfor. Er den syk? Er den aggressiv?

 

Det hadde sikkert TS oppgitt i annonsen hun legger ut. Hun trenger ikke å sitte og dele det her. Det kan være grunner som identifiserer henne lett. Hvor vanskelig er det å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde sikkert TS oppgitt i annonsen hun legger ut. Hun trenger ikke å sitte og dele det her. Det kan være grunner som identifiserer henne lett. Hvor vanskelig er det å skjønne?

Vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å selge min røde, korthårete, vanlige huskatt for 1000,- på Finn.

Men jeg la ut hele livshistoriens hans der grunnen til omplassering var at han hadde mistet sin beste venn og som innekatt i byen så ble det veldig ensomt for han.

Ville ikke solgt han til hvem som helst.

Fikk en telefon fra et eldre ektepar som bodde på landet som hadde forelsket seg i katten og historien og de ville svært gjerne se om han kunne trives hos dem sammen med hunden deres. Vi hadde en kontrakt med en prøveperiode og om det fungerte så skulle de beholde han.

Det gikk som en drøm og han ble bestevenn med hunden, ble en utekatt, var med dem på hytteturer og ble generelt deres nye baby :)

Anonymous poster hash: 13bd2...d14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å selge min røde, korthårete, vanlige huskatt for 1000,- på Finn.

Men jeg la ut hele livshistoriens hans der grunnen til omplassering var at han hadde mistet sin beste venn og som innekatt i byen så ble det veldig ensomt for han.

Ville ikke solgt han til hvem som helst.

Fikk en telefon fra et eldre ektepar som bodde på landet som hadde forelsket seg i katten og historien og de ville svært gjerne se om han kunne trives hos dem sammen med hunden deres. Vi hadde en kontrakt med en prøveperiode og om det fungerte så skulle de beholde han.

Det gikk som en drøm og han ble bestevenn med hunden, ble en utekatt, var med dem på hytteturer og ble generelt deres nye baby :)

Anonymous poster hash: 13bd2...d14

Så herlig! ❤️

Anonymous poster hash: 0e388...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn på siden, så er det veldig, veldig mange som kaller alle langhårede katter for skogskatter. Både når de eier dem selv og når de snakker om andres katter. Selv om de ikke er i nærheten av å være rasekatter



Anonymous poster hash: 01cf0...48d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...