Gå til innhold

Lavkarbodiett for engelsksettere


mehamn83

Anbefalte innlegg

For en måneds tid siden var jeg ute og på tur med en venninne og den 5 år gamle setteren min. Venninna mi kommenterte at hunden min "virket feit" og at jeg burde sette den på diett. Hun anbefalte å droppe tørrfor og sette den på en feitere diett. Nå har vi prøvd dette i tre uker og vi merker liten forskjell bortsett fraer sporadisk og løsere avføring. Venninna mi tar ikke telefonen lenger, er dette normalt for en slik diett? Bør jeg slutte? Vet ikke helt hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke seriøst, vær så snill? 

 

Hvis det mot formodning skulle være det - ta kontakt med dyrlegen og ordne en vektnedgangsplan sammen med ham/henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!

Du vet at kosten til hunden består hovedsakelig av fett og proteiner? Det er ingenting som heter "lavkarbo" hos hund.

 

Du skal ALDRI endre kosten til en hund uten kyndig veiledning fra f.eks veterinær. Venninnen din er laaaangt fra kyndig som foreslår "lavkarbo".....



Anonymous poster hash: 4d451...295
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmfh.. Gå over på råforing.Mye bedre for helsen og ikke minst vekta til hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måneds tid siden var jeg ute og på tur med en venninne og den 5 år gamle setteren min. Venninna mi kommenterte at hunden min "virket feit" og at jeg burde sette den på diett. Hun anbefalte å droppe tørrfor og sette den på en feitere diett. Nå har vi prøvd dette i tre uker og vi merker liten forskjell bortsett fraer sporadisk og løsere avføring. Venninna mi tar ikke telefonen lenger, er dette normalt for en slik diett? Bør jeg slutte? Vet ikke helt hva jeg skal tro...

Jeg tror det vil gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hunden er feit fins det eget diettfor.

Men er ikke det veldig dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Men er ikke det veldig dyrt?

Ikke nødvendigvis, i dyrebutikker har de et bredt utvalg, og lightfor trenger ikke være dyrt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det veldig dyrt?

Hundemat er ikke dyrt! Har man ikke råd til å gi hunden det foret den trenger av et kvalitetsmerke, har man etter min mening ikke råd til å ha hund!

Veldig få kjøper kun first price til seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det veldig dyrt?

Igjen, ts.

Du bør absolutt ta med hunden til en smådyrveterinær og få kyndig dietthjelp. Ikke drive på nettet og høre på venninner som åpenbart har null peiling på fòring

Anonymous poster hash: 4d451...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settere bør uansett ikke gå på diettfor fordi det mistenkes at det kan være årsak til kloløsning. Settere går dessuten fort ned i vekt med riktig trim. Vår har gjerne gått ned til perfekt vekt etter en dag eller to der hun løper fritt.

 

Sjekk heller hva det står på forsekken. Det er gjerne forskjellige mengder man kan gi etter om hunden er svært aktiv eller i normal aktivitet.



Anonymous poster hash: 16727...fbb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det med hunden? Overlevde den?

Lol?

Til TS: Hunder skal optimalt ikke ha karbo i kosten, og hvertfall ikke raske karbo som ris, poteter, mais osv.

"Lavkarbo" er derimot absolutt å anbefale, gjerne råfôring. Evt tørrfôr/våtfôt med så mye kjøtt, fisk egg etc som mulig og lite fyllestoff.

Anonymous poster hash: c3792...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...