Gå til innhold

Terapi funker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når samtaleterapi mot tvangstanker, depresjon og angst ikke funker?

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik at bare du går i terapi vil problemet bli borte. Du må jobbe kjempehardt med deg selv, sammen med terapeuten din. Det finnes ingen quick fix. Jobb hardt, utfordre deg selv, stå i det selv de aller verste dagene, så blir det bedre etter hvert.

Og ikke glem at det er ikke farlig å falle. Det farlige er å bli liggende.

Lykke til! Jeg har trua på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når samtaleterapi mot tvangstanker, depresjon og angst ikke funker?

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

 

Helt umulig å svare på når du ikke gir mer opplysninger. Hvor lenge har du vært syk? Hvor lenge har du gått i terapi? Hva har terapien gått ut på? Hva gjør du selv for å bli bedre, bortsett fra å gå i terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at bare du går i terapi vil problemet bli borte. Du må jobbe kjempehardt med deg selv, sammen med terapeuten din. Det finnes ingen quick fix. Jobb hardt, utfordre deg selv, stå i det selv de aller verste dagene, så blir det bedre etter hvert.

Og ikke glem at det er ikke farlig å falle. Det farlige er å bli liggende.

Lykke til! Jeg har trua på deg!

Er veldig klar over at det er tøft, men har gitt opp troen.. Tusen takk likevel!

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å svare på når du ikke gir mer opplysninger. Hvor lenge har du vært syk? Hvor lenge har du gått i terapi? Hva har terapien gått ut på? Hva gjør du selv for å bli bedre, bortsett fra å gå i terapi?

Vært syk i 3 år. Gått i terapi i 1 1/2 år (sluttet en stund men skal begynne igjen nå), er jo ikke så mye å gjøre egentlig? Prøver å være fulle dager på skolen, gjøre lekser, være sosial og finne på ting for å pause tankene

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går terapien ut på? Siden du sier det ikke er så mye å gjøre? Da jeg fikk skikkelig behandling var det beintøft, det er jo meningen man skal jobbe med seg selv, følelsene og tankemønstrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva går terapien ut på? Siden du sier det ikke er så mye å gjøre? Da jeg fikk skikkelig behandling var det beintøft, det er jo meningen man skal jobbe med seg selv, følelsene og tankemønstrene.

Å snakke. Snakke om problemene, hva jeg føler og hvorfor.

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve kognitiv terapi. Jeg var i vanlig terapi i to år av samme grunn uten at det virket, men dette hjalp meg.

Anonymous poster hash: b4d86...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen form for samtaleterapi, det er mange forskjellige.

 

En annen behandler.

 

Medisiner.

 

Egeninnsats.

 

Åpenhet, så frigjør du energi du bruker på å skjule hvordan du virkelig har det.

 

Pågangsmot og utholdenhet.

 

Jobbe med tanker og handlinger også mellom timene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve kognitiv terapi. Jeg var i vanlig terapi i to år av samme grunn uten at det virket, men dette hjalp meg.

Anonymous poster hash: b4d86...b91

Kan du fortelle litt mer om det?

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen form for samtaleterapi, det er mange forskjellige.

En annen behandler.

Medisiner.

Egeninnsats.

Åpenhet, så frigjør du energi du bruker på å skjule hvordan du virkelig har det.

Pågangsmot og utholdenhet.

Jobbe med tanker og handlinger også mellom timene.

Tusen takk!

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke. Snakke om problemene, hva jeg føler og hvorfor.

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

 

Jeg har vært til forskjellige behandlere i en årrekke, og forsøkt mye forskjellig, men aldri vært borte i noen som mener man bare skal "tømme sjelen" i halvannet år. Jeg ville i første omgang ha undersøkt hva behandlere din mener skal skje videre og hva som er planen, og hvis det ikke kommer mer konkrete tiltak, ville jeg ha byttet behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til forskjellige behandlere i en årrekke, og forsøkt mye forskjellig, men aldri vært borte i noen som mener man bare skal "tømme sjelen" i halvannet år. Jeg ville i første omgang ha undersøkt hva behandlere din mener skal skje videre og hva som er planen, og hvis det ikke kommer mer konkrete tiltak, ville jeg ha byttet behandler.

Er en grunn til at jeg har byttet to ganger og sluttet i 1/2 år nå, for å si det sånn :)

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Erica

Å snakke. Snakke om problemene, hva jeg føler og hvorfor.

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Det er viktig å forstå hvorfor og bli bevisst sine egne tanker og følelser, men jeg tenker at det viktigste videre i en terapi er å se løsningsorientert fremover. Det ser det ut som at du mangler i terapien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å forstå hvorfor og bli bevisst sine egne tanker og følelser, men jeg tenker at det viktigste videre i en terapi er å se løsningsorientert fremover. Det ser det ut som at du mangler i terapien?

Gikk på BUP i over et år, fikk ikke gå der lenger fordi de mente jeg var for frisk (noe jeg IKKE!! var) og fordi jeg snakket med barnevernet og sosiallæreren på skolen ved behov i tillegg, så har ikke startet behandling igjen etter det fordi jeg følte meg litt sviktet(??)

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på BUP i over et år, fikk ikke gå der lenger fordi de mente jeg var for frisk (noe jeg IKKE!! var) og fordi jeg snakket med barnevernet og sosiallæreren på skolen ved behov i tillegg, så har ikke startet behandling igjen etter det fordi jeg følte meg litt sviktet(??)

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Feel you, føler meg også sviktet av BUP

Anonymous poster hash: 8516e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feel you, føler meg også sviktet av BUP

Anonymous poster hash: 8516e...539

High five...

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min psykolog har ved to anledninger begynt å grine når jeg har fortalt om barndommen min. Ble litt satt ut da, kan du si... Til hennes forsvar er hun nyutdannet og har mest sannsynlig ikke opplevd så mye i det virkelige liv.

Dette er en stund siden nå da. Empati mangler hun i allefall ikke. Hun har evnen til å bli dyktig tror jeg. På meg virker hun veldig usikker, ny og litt forsiktig. Tenker at jeg ville fått et langt bedre utbytte av behandlingen om hun hadde mer erfaring. Har ofte tenkt at jeg skulle ønske hun var 20 år eldre.

Anonymous poster hash: ce520...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye rart i psykiatrien. At behandleren begynner å gråte i en terapitime, er særdeles uprofesjonelt. Jeg gikk til et par behandlere før jeg fant noen som gjorde meg bedre. De andre gjorde at ting ble verre. Den ene gadd ikke å si hei til meg engang, bare satte seg ned i stolen og stirret på meg til jeg begynte å prate. Minstekravet bør være at de støtter og tar pasientens parti, er oppbyggende og løsningsorientert mtp ulike teknikker.



Anonymous poster hash: 8a796...e37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye rart i psykiatrien. At behandleren begynner å gråte i en terapitime, er særdeles uprofesjonelt. Jeg gikk til et par behandlere før jeg fant noen som gjorde meg bedre. De andre gjorde at ting ble verre. Den ene gadd ikke å si hei til meg engang, bare satte seg ned i stolen og stirret på meg til jeg begynte å prate. Minstekravet bør være at de støtter og tar pasientens parti, er oppbyggende og løsningsorientert mtp ulike teknikker.

Anonymous poster hash: 8a796...e37

Helt enig!

Anonymous poster hash: 3493a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...