Gå til innhold

Tramadol varighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Til moderator: Vær så snill og steng tråden hvis den strider mot reglene)

 

Føler meg ekstremt svimmel og kvalm og har tidligere kasta opp av pillene (er likevel helt avhengig av å ta disse, da de er de eneste som hjelper mot smerter). Noen som vet hvor lenge effekten av tramadolen sitter i kroppen? Tok pillene for et par timer siden og føler meg sløv nå. 

 

På forhånd takk :)



Anonymous poster hash: 1d23b...38c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

3 til 5 timer.

Anonymous poster hash: 70c42...19e

 

Supert, tusen takk for svaret :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg bruker Nobligan, som er et synonympreparat, og 50 mg kapsler varer i 3-5 timer. Jeg bruker også Nobligan Retard (hvor minstedosen er 100 mg og tabletter) som kan vare i 6 timer.

Du kan lese om Nobligan her (Tramadol har ikke fullstendig omtale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nobligan, som er et synonympreparat, og 50 mg kapsler varer i 3-5 timer. Jeg bruker også Nobligan Retard (hvor minstedosen er 100 mg og tabletter) som kan vare i 6 timer.

Du kan lese om Nobligan her (Tramadol har ikke fullstendig omtale).

Bruker Nobligan jeg også. :) Tok 2 piller kl. 12 i går og kastet opp rundt 6 timer senere, og totalt 4 ganger i løpet av 2 timer etter dette. Slutter på de nå tenkte jeg, da jeg ikke har behov for de nå senere når årsaken til smerten forhåpentligvis går bort når jeg får orden på smertene :) 

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvalme er normalt i oppstarten.Du kan be legen om kvalmestillende ,Afipran

Det var smart! :) Rart at legen ikke sendte med meg dette, skal huske på det neste gang jeg må ta disse typene piller igjen :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tramadol og for meg begynner den å virke litt etter 20 minutter, men etter et par timer så merker jeg ingen effekt av den lengre. Men så merker ikke jeg særlig effekt i det hele tatt da

Kan fint ta noen av dem og kun merke at de tar så vidt toppen av smertene (men ingen andre piller klarer det engang, så Tramadol er det eneste. Bortsett fra marihuana som hjelper kjempegodt, men dessverre er det ikke lov )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tramadol og for meg begynner den å virke litt etter 20 minutter, men etter et par timer så merker jeg ingen effekt av den lengre. Men så merker ikke jeg særlig effekt i det hele tatt da

Kan fint ta noen av dem og kun merke at de tar så vidt toppen av smertene (men ingen andre piller klarer det engang, så Tramadol er det eneste. Bortsett fra marihuana som hjelper kjempegodt, men dessverre er det ikke lov )

Så rart! Men de fleste mennesker reagerer forskjellig. Jeg begynner å bli ganske sløv 20 min. etter inntak og kvalm utover dagen, og medisinen virker helt til jeg kaster opp senere. Har prøvd ibux og paracet i kombinasjon, men tramadol er det eneste som hjelper bortsett fra at jeg kaster opp da :) 

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Men de fleste mennesker reagerer forskjellig. Jeg begynner å bli ganske sløv 20 min. etter inntak og kvalm utover dagen, og medisinen virker helt til jeg kaster opp senere. Har prøvd ibux og paracet i kombinasjon, men tramadol er det eneste som hjelper bortsett fra at jeg kaster opp da :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Tror kvalme er en gsnske vanlig reaksjon ja, for jeg hører mange si de blir kvalm eller kaster opp

Jeg vet ikke hva det er med min kropp, men det er nesten ingen legemidler som har noe effekt.

Ble satt på paralgin major en stund også, og da var jeg i en periode med ekstreme smerter (har fibromyalgi) og tok på det meste 7 tabletter i løpet av en dag. Merket ingen effekt i det hele tatt på smertene, men heller ingen annen effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Tror kvalme er en gsnske vanlig reaksjon ja, for jeg hører mange si de blir kvalm eller kaster opp

Jeg vet ikke hva det er med min kropp, men det er nesten ingen legemidler som har noe effekt.

Ble satt på paralgin major en stund også, og da var jeg i en periode med ekstreme smerter (har fibromyalgi) og tok på det meste 7 tabletter i løpet av en dag. Merket ingen effekt i det hele tatt på smertene, men heller ingen annen effekt

Det er slitsomt når smertene ikke lindres. Nå er jo Tramadol/Nobligan for moderate/sterke smerter. Selv har jeg fått utskrevet Ketorax og disse hjelper godt, men er jo også hakket sterkere enn Tramadol/Nobligan. Paralin Forte hjelper ikke på meg, og NSAID-preparater kan jeg ikke ta pga. vektoperasjon.

PS: Jeg har for øvrig ingen bivirkning av Nobligan, verken døsighet eller kvalme. Jeg er visst blat de heldige. Har heller ingen bivirkning med Ketorax...

Endret av Erica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh, prøvde ketorax en liten stund, men de hjalp dårligere enn tramadol faktisk. Legen min kunne ikke skjønne hvorfor.

Somadril fungerte greit, men det får jeg jo ikke brukt lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Bruker Nobligan jeg også. :) Tok 2 piller kl. 12 i går og kastet opp rundt 6 timer senere, og totalt 4 ganger i løpet av 2 timer etter dette. Slutter på de nå tenkte jeg, da jeg ikke har behov for de nå senere når årsaken til smerten forhåpentligvis går bort når jeg får orden på smertene :) 

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Jeg har ikke lest meg opp på bivirkningene, men synes det var merkelig at oppkast først skulle komme 6 timer etter inntak. En mager trøst er jo da at du i hvert fall har oppnådd smertelindringen, for 6 timer senere er medisinen langt ute av magesekken og hele systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest meg opp på bivirkningene, men synes det var merkelig at oppkast først skulle komme 6 timer etter inntak. En mager trøst er jo da at du i hvert fall har oppnådd smertelindringen, for 6 timer senere er medisinen langt ute av magesekken og hele systemet.

Ikke aner jeg hvorfor :P tok bare én pille og ble skikkelig dårlig. Kasta opp nesten hele meg, haha. Følte meg litt trøtt dagen etter, men ikke kvalm og oppkast eller noe. Tror jeg ikke tåler det eller noe :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke aner jeg hvorfor :P tok bare én pille og ble skikkelig dårlig. Kasta opp nesten hele meg, haha. Følte meg litt trøtt dagen etter, men ikke kvalm og oppkast eller noe. Tror jeg ikke tåler det eller noe :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

 

Men de hjelper hvertfall for smertene, og det er det aller viktigste :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 08 Oct 2015 - 20:54, said:

Men de hjelper hvertfall for smertene, og det er det aller viktigste :)

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Jo, det mener jeg også, og om man kan velge å la være å droppe videre medisinering etter så kort forsøk, kan en jo spørre seg om hvor reelt behovet egentlig er... Anonymous poster hash: e4f57...36a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det mener jeg også, og om man kan velge å la være å droppe videre medisinering etter så kort forsøk, kan en jo spørre seg om hvor reelt behovet egentlig er... Anonymous poster hash: e4f57...36a

Selvfølgelig :) Men i mitt tilfelle er behovet likevel reellt per nå, og på sikt vil jeg ikke trenge tramadolen lenger igjennom behandling som gjør at jeg ikke lenger vil få så store smerter som jeg har nå :) Men tør ikke å fortsette på de da jeg kastet såpass mye opp, så skal snakke med legen snart igjen :) Skal selvsagt starte på tramadolen igjen hvis behandlinga ikke fungerer. Var smart dette med kvalmestillende også, så begynner igjen hvis det blir krise.

Anonymous poster hash: 1d23b...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tramadol og for meg begynner den å virke litt etter 20 minutter, men etter et par timer så merker jeg ingen effekt av den lengre. Men så merker ikke jeg særlig effekt i det hele tatt da

Kan fint ta noen av dem og kun merke at de tar så vidt toppen av smertene (men ingen andre piller klarer det engang, så Tramadol er det eneste. Bortsett fra marihuana som hjelper kjempegodt, men dessverre er det ikke lov )

Godt mulig du har prøvd; men hva med smerteplaster? 

Anonymous poster hash: ca7f2...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt det også :sukke:

Kjedelig å ikke finne noe som fungerer. Tramadol er jo ikke anbefalt å bruke fast over en lenger periode. Men om man ikke finner noe annet som virker, hva skal man gjøre? Du har vel sikkert også prøvd Nobligan depo? Tramagetic?

 

Kroniske smerter er vanskelig og forferdelig slitsomt. 

Anonymous poster hash: ca7f2...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...