Gå til innhold

Halebein


Braah

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan kjennes deres Halebein ut? Siden når jeg kjenner etter mitt så kommer jeg over en beinhard kul der nede. Eller ikke en kul, men kan kjennes ut som det. Tilhørerer denne halebeinet/har dere denne også?

Beklager masing etc, men håper noen kan svare. Takk på forhånd!

Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Lost Dreamer

Ja den er liksom på en måte rund. Det er helt vanlig

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er liksom på en måte rund. Det er helt vanlig

Ja, den kjennes ut som en kul på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Ja, den kjennes ut som en kul på en måte?

Jada, har det jeg også. Helt normalt. Er det noe grunn til at du spørr?  Har du vondt i den eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har det jeg også. Helt normalt. Er det noe grunn til at du spørr? Har du vondt i den eller noe?

Nei ikke akkurat vondt i selve kulen. Men har hatt litt halebeinsmerter i visse stillinger et par mnd. Starta i juni og da var det veldig vondt, men nå er det betydelig bedre, selv om det ennå kjennes litt om jeg f eks sitter på en hard stol etc.

Jeg må bruke spesielsåler for skoa mine, noe jeg ikke har brukt de siste månedene. Kan det komme av det mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke akkurat vondt i selve kulen. Men har hatt litt halebeinsmerter i visse stillinger et par mnd. Starta i juni og da var det veldig vondt, men nå er det betydelig bedre, selv om det ennå kjennes litt om jeg f eks sitter på en hard stol etc.

Jeg må bruke spesielsåler for skoa mine, noe jeg ikke har brukt de siste månedene. Kan det komme av det mon tro?

Hva er årsaken til at du bruker spesialsåler da?

Anonymous poster hash: 0aab4...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer

Nei ikke akkurat vondt i selve kulen. Men har hatt litt halebeinsmerter i visse stillinger et par mnd. Starta i juni og da var det veldig vondt, men nå er det betydelig bedre, selv om det ennå kjennes litt om jeg f eks sitter på en hard stol etc.

Jeg må bruke spesielsåler for skoa mine, noe jeg ikke har brukt de siste månedene. Kan det komme av det mon tro?

Når det kommer til sålene, veit jeg virkelig ikke, men jeg gikk i omtrent 2 år med ''smerter'' i halebeinet.

 

Vet ikke om det kom av at jeg hadde slått meg hardt der bak, eller fordi kroppen min bare vokste og den slags (som legen min påsto. Han mente jeg hadde vondt fordi jeg var i den fasen hvor kroppen gjør ditten og datten) 

 

Uansett, så kunne jeg aldri sitte sånn ordentlig på rumpa de 2 åra. Jeg måtte sitte og lene meg mest mot den ene siden liksom. Gjorde utrolig vondt å sitte på noe hardt. 

 

Foreslår at du drar til legen og får hjelp der. De kan helt sikkert hjelpe deg ved å ta røntgen eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til at du bruker spesialsåler da?

Anonymous poster hash: 0aab4...0c1

Vanskelig å forklare via nettet, men er pga føtene er litt skjeve og trenger da sålene til å "få opp" foten litt Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sålene, veit jeg virkelig ikke, men jeg gikk i omtrent 2 år med ''smerter'' i halebeinet.

Vet ikke om det kom av at jeg hadde slått meg hardt der bak, eller fordi kroppen min bare vokste og den slags (som legen min påsto. Han mente jeg hadde vondt fordi jeg var i den fasen hvor kroppen gjør ditten og datten)

Uansett, så kunne jeg aldri sitte sånn ordentlig på rumpa de 2 åra. Jeg måtte sitte og lene meg mest mot den ene siden liksom. Gjorde utrolig vondt å sitte på noe hardt.

Foreslår at du drar til legen og får hjelp der. De kan helt sikkert hjelpe deg ved å ta røntgen eller lignende.

Ja tenkt på legen, men igjen så plager ikke smertene meg noe nevneverdig. Jeg kan jo sitte normalt osv. Jeg får bare litt vondt når jeg strammer rumpa og da kjenner jeg det i halebeinet, om du forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sålene, veit jeg virkelig ikke, men jeg gikk i omtrent 2 år med ''smerter'' i halebeinet.

 

Vet ikke om det kom av at jeg hadde slått meg hardt der bak, eller fordi kroppen min bare vokste og den slags (som legen min påsto. Han mente jeg hadde vondt fordi jeg var i den fasen hvor kroppen gjør ditten og datten) 

 

Uansett, så kunne jeg aldri sitte sånn ordentlig på rumpa de 2 åra. Jeg måtte sitte og lene meg mest mot den ene siden liksom. Gjorde utrolig vondt å sitte på noe hardt. 

 

Foreslår at du drar til legen og får hjelp der. De kan helt sikkert hjelpe deg ved å ta røntgen eller lignende. 

Jeg er ikke TS, men lurer på om det bare gikk over av seg selv etter 2 år? Har samme problemet nå og vurderer operasjon. 

Anonymous poster hash: 6a844...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forklare via nettet, men er pga føtene er litt skjeve og trenger da sålene til å "få opp" foten litt

Ok. Det kan hende at manglende bruk av spesialsålene har gitt belastninger på ryggsøylen, rygghvirvlene, halebein m.m.

Jeg ville tatt opp dette med legen dersom det ikke bedrer seg snart. Har du begynt med sålene igjen nå?

Anonymous poster hash: 0aab4...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

 

Jeg er ikke TS, men lurer på om det bare gikk over av seg selv etter 2 år? Har samme problemet nå og vurderer operasjon. 

Anonymous poster hash: 6a844...da9

 

Ja det gikk bare over. Sakte, men sikkert så ble smertene mindre og mindre. De var utrolig intense i førsten. Venninna mi hadde det også sånn som meg, men ho hadde bare vondt i 1 år før ho ble bedre. 

 

Nå er ikke jeg noen lege eller en person som er i rette posisjon til å fortelle deg hva du skal og ikke skal, men er ikke så veldig tilhenger av operasjon, så om du tror du holder ut, syns jeg du burde vente med operasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det kan hende at manglende bruk av spesialsålene har gitt belastninger på ryggsøylen, rygghvirvlene, halebein m.m.

Jeg ville tatt opp dette med legen dersom det ikke bedrer seg snart. Har du begynt med sålene igjen nå?

Anonymous poster hash: 0aab4...0c1

Nei bruker ikke sålene. Burde kanskje gjøre det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det gikk bare over. Sakte, men sikkert så ble smertene mindre og mindre. De var utrolig intense i førsten. Venninna mi hadde det også sånn som meg, men ho hadde bare vondt i 1 år før ho ble bedre.

Nå er ikke jeg noen lege eller en person som er i rette posisjon til å fortelle deg hva du skal og ikke skal, men er ikke så veldig tilhenger av operasjon, så om du tror du holder ut, syns jeg du burde vente med operasjon

Så det gikk bort av seg selv? Ja nettopp. Derfor jeg avventer meg legen. Hadde du vondt i halebeinet når du f eks satt deg på en spiss kant akkurat oppå beinet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Så det gikk bort av seg selv? Ja nettopp. Derfor jeg avventer meg legen. Hadde du vondt i halebeinet når du f eks satt deg på en spiss kant akkurat oppå beinet der?

Ja det gikk bort av seg selv, gjorde ingenting med det. Ja, jeg hadde veldig vondt når jeg satt på noe hardt og spist. Husker jeg ikke kunne sitte på gulvet fordi det gjorde så vondt.

 

Mitt forslag er å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gikk bort av seg selv, gjorde ingenting med det. Ja, jeg hadde veldig vondt når jeg satt på noe hardt og spist. Husker jeg ikke kunne sitte på gulvet fordi det gjorde så vondt.

Mitt forslag er å vente :)

Men hva kan smertene mine skyldes? Er vel en eller annen form for Halebein? Siden jeg får vondt når jeg sitter på en hard stol og prøver å stramme rumpa - da kjenner jeg det i halebeinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Lost Dreamer

Men hva kan smertene mine skyldes? Er vel en eller annen form for Halebein? Siden jeg får vondt når jeg sitter på en hard stol og prøver å stramme rumpa - da kjenner jeg det i halebeinet

Jammen sånn var det med meg også. Gjorde skummelt vondt å stramme rumpa og å sitte på gulv/hard stol. Legen visste ikke hva som var galt med meg, og sa jeg burde se det an, det gjorde jeg, og alt ble bra.

 

Jeg er dessverre ingen lege, så om du vil vite årsaken, må du nesten til en lege for å sjekke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen sånn var det med meg også. Gjorde skummelt vondt å stramme rumpa og å sitte på gulv/hard stol. Legen visste ikke hva som var galt med meg, og sa jeg burde se det an, det gjorde jeg, og alt ble bra.

Jeg er dessverre ingen lege, så om du vil vite årsaken, må du nesten til en lege for å sjekke det

Og det tok hele to år før du ble bra? Merket du ikke noe etter 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Og det tok hele to år før du ble bra? Merket du ikke noe etter 1 år?

Er litt usikker, siden jeg ble bra igjen for omtrent 1 år sida, men det gikk seg til gradvis. Noen dager var verre enn andre. Merka helt sikkert bedring etter et år, men husker ikke helt. 

 

Venninna mi ble bra etter 1 år, så dette kommer jo an på personen. Jeg personlig var i mye aktivitet, så jeg skada meg på en måte om og om igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, siden jeg ble bra igjen for omtrent 1 år sida, men det gikk seg til gradvis. Noen dager var verre enn andre. Merka helt sikkert bedring etter et år, men husker ikke helt.

Venninna mi ble bra etter 1 år, så dette kommer jo an på personen. Jeg personlig var i mye aktivitet, så jeg skada meg på en måte om og om igjen

Er selv mye, og mener jeg mye bedre fra juni(da det startet) og til nå. Men kjenner det fortsatt. Utrolig plagsomt i visse stillinger. Men jeg har langt ifra vondt, bare når jeg strammer.

Hvordan vondt hadde du? Hele tiden? Eller når du satt? Hvor vondt var det fra 1-10? Hos meg er det kanskje 2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...