Gå til innhold

Som jobbsøker - hvor lavt skal man satse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelorgrad og en påbegynt master (er ferdig neste år, gjør den på fulltid men ved siden av jobb) og har en stilling som daglig leder i en organisasjon som jeg har bygget opp fra start (den startet opp da jeg begynte der). Jeg har selvsagt lært utrolig mye, og er takknemlig for erfaringen (den er veldig relevant for utdannelse og yrkesplaner), men ønsker av ulike grunner ny jobb.

Jeg ønsker å jobbe innenfor offentlig forvaltning, aller helst fylkesmann/fylkeskommune, på sikt en rådgiverstilling innenfor helse/sosial. Nå som jeg søker jobber lurer jeg på hvor lavt jeg skal legge lista? Altså, jeg er fremdeles veldig fersk, og jeg jobber meg gjerne oppover. Men skal jeg søke stilling på servicetorget hos fylkesmannen (eks) med håp om å jobbe meg opp i organisasjonen, selv om dette strengt tatt er et steg ned ift. nåværende stilling? Synes dette er så vrient ...



Anonymous poster hash: 04ca3...d02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har et håp om å " lure deg" inn i en "skreddersydd "stilling på en arbeidsplass når det kommer en relevant åpning, så kan det være smart å satse litt lavt, bare for å komme inn.

Jeg har erfart dette en gang, da jeg rett og slett kom inn som vikar for en renholder en periode, for å få bedre sjanser til å finne en gartnerstilling jeg visste ville bli ledig pg nå har jeg som mål å snappe en lederstilling i barnehagen som ligger nært huset mitt i løpet av litt over ett år ( da lederen går av med pensjon) Så i steden for å pendle noen mil, for å jobbe med det jeg er utdannet som, så jobber jeg der som fagarbeider, for å ha en fot innom til den tid kommer. ( Nå skal det sies at jeg virkelig elsker å ha en periode uten planleggingsarbeid på ettermiddagen og å være " allviter og overhode" på avdelingen - det kjennes som ferie og så gir det meg rimelig godt innblikk i hvordan de i stillingene jeg vanligvis leder, tenker om ting lederne gjør og bestemmer ;)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...