Gå til innhold

Søkt på jobb jeg absolutt ikke er kvalifisert til... Flaut..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen jobbannonser er så merkelig formulert at det er ganske vanlig å misforstå krav til autorisasjon. ;)



Anonymous poster hash: f1f08...d99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ts her..det var kirurg :(

Anonymous poster hash: fddfc...2a2

Du søkte på en stilling som kirurg, men trodde ikke at det trengtes kvalifikasjoner? Enten er du utrolig dum, eller så er dette trolleri alt sammen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søkte på en stilling som kirurg, men trodde ikke at det trengtes kvalifikasjoner? Enten er du utrolig dum, eller så er dette trolleri alt sammen.

Det var ikke ts.

Anonymous poster hash: e9cfa...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det var ikke ts.

Anonymous poster hash: e9cfa...3f3

Jeg så det nå etterat jeg leste omigjen fra begynnelsen. Disse anonymkodene er virkelig ikke lett å holde styr på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her..det var kirurg :(

Anonymous poster hash: fddfc...2a2

Hahaha! Utrolig bra.

Men den virkelige TS, fortell da! :)

Anonymous poster hash: cb513...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb som sykepleier nå uten at jeg er utdannet til det, men begynner på utdanningen om ikke så lenge. Så vil ikke tro at det er sykepleier TS har søkt på. Anonymous poster hash: 03e13...8a8

Dette er komplett umulig. Det er mulig du lønnes som sykepleier, men dersom det står "sykepleier" under stillingstittel på arbeidsavtalen din så er det noen som har tabbet seg kraftig ut. Ellers er det mange arbeidsoppgaver en sykepleier har som kan gjøres av ufaglærte, så det er ikke uvanlig at en ufaglært går midlertidig i en sykepleiers stilling i mangel på kvalifisert arbeidskraft. Men vedkommende kan ikke inneha stillingstittelen sykepleier uansett.

TS: Dersom du har oppgitt fødselsdatoen din i søknaden kan arbeidsgiver lett sjekke om du har autorisasjon på nett. Jeg ville rett og slett ha sendt en epost om at du trekker søknaden din. Du behøver ikke forklare hvorfor.

Anonymous poster hash: f8065...5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at det er bioingeniør :)

Anonymous poster hash: 35a05...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være septiktankslamsugearbeider?

Anonymous poster hash: dfff8...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Utrolig bra.

Men den virkelige TS, fortell da! :)

Anonymous poster hash: cb513...dd6

Javel da, kun siden jeg er anonym. Søkte på en stilling som Optiker.

Anonymous poster hash: 6efa4...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel da, kun siden jeg er anonym. Søkte på en stilling som Optiker. Anonymous poster hash: 6efa4...ef8

Kan jo til en viss grad forstå at noen tror at optiker = brilleselger, da :) Men da har du iallefall lært noe nytt!

Anonymous poster hash: 8f1b7...1b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo til en viss grad forstå at noen tror at optiker = brilleselger, da :) Men da har du iallefall lært noe nytt!

Anonymous poster hash: 8f1b7...1b9

Akkurat den her har jeg også full forståelse for.

Ikke bli flau du, TS. Bare la være å svare, det hadde jeg gjort. Og tenk tilbake på det med et smil. Dette var en helt fair misforståelse :)

Anonymous poster hash: c6a17...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt mail om at jeg missforsto annonsen og derfor trekker søknaden, og samtidig benyttet anledningen til å beklage at jeg kastet bort firmaets tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Javel da, kun siden jeg er anonym. Søkte på en stilling som Optiker.

Anonymous poster hash: 6efa4...ef8

Du skrev at det dreide seg om et helseyrke. Blir optikere regnet som helsearbeidere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan man misforstå optiker egentlig? Du er klar over at en optiker sjekker synet ditt, ikke bare selger deg briller eller? I ditt tilfelle bør du skrive at du misforsto stillings-teksten og at du trekker søknaden din. Det er ditt beste kort, for per nå fremstiller du deg selv som en mindre begavet person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man misforstå optiker egentlig? Du er klar over at en optiker sjekker synet ditt, ikke bare selger deg briller eller? I ditt tilfelle bør du skrive at du misforsto stillings-teksten og at du trekker søknaden din. Det er ditt beste kort, for per nå fremstiller du deg selv som en mindre begavet person.

Det å "sjekke synet" kunne jo vært noe man lærte hvis man ble ansatt da, TS sier jo selv at hun ikke har så mye peiling på fagområdet så da har hun neppe vært hos mange optikere? Og det er vel ikke sånn at TS kommer til å ha enormt mye med disse menneskene å gjøre i framtida, så jeg ser ikke helt hvorfor en detaljert forklaring er et krav. Bare skriv at dette nok ikke er riktig stilling for deg likevel og ønsk dem lykke til videre.

Anonymous poster hash: 8f1b7...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man misforstå "Optiker"

Burde kanskje gå til en optiker.

Hva? Er det et tegn på dårlig syn at man ikke helt vet hva et ord betyr? Den var ny.

Anonymous poster hash: dfff8...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...