Gå til innhold

Hvor lenge sitter "ny på jobb"-følelsen i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i ny jobb på en ganske stor arbeidsplass. Det er mye å sette seg inn i og mange ulike rutiner ut fra årstid. Og så er det så mange uskrevne "regler" og rutiner og måter å gjøre ting og tang på. Jeg blir ganske forvirra til tider. Og føler at jeg spør og graver hele tiden for å være sikker på at ting blir gjort rett. Og så skjer ting fort og plutselig er jeg i situasjoner jeg ikke har vært i før og jeg føler meg litt bortkommen på en måte. Jeg vil jo så gjerne kunne alt på en gang. Er nok litt perfeksjonist.

Noen dager føles det som jeg har god oversikt og ting går lett. Men andre dager føles som jeg har tatt meg vann over hodet.

Har bare vært i stillingen i ca 1 mnd da.

Trøster meg med at forgjengeren visstnok brukte to år på å bli trygg i jobben. Men tar det virkelig så lang tid?

Hva er deres erfaringer.

Anonymous poster hash: 5fbd2...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, jeg vet hva du snakker om... jeg vet ikke hvor lang tid det tar, jeg har hatt det sånn et år nå :sjenert:

Men pass på at du spør aloe de dumme spørsmålene NÅ fordi de blir bare dummere og dummere... Jeg greide og etter et år spørre noen om hvor søppelbøtten er, det blir litt kleint når det går opp for oss begge at jeg ikke har kastet søppel på et år... :(



Anonymous poster hash: 4d753...81a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at noen forskere mente ca 6 mnd.



Anonymous poster hash: fcb0c...ce3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg vet hva du snakker om... jeg vet ikke hvor lang tid det tar, jeg har hatt det sånn et år nå :sjenert: Men pass på at du spør aloe de dumme spørsmålene NÅ fordi de blir bare dummere og dummere... Jeg greide og etter et år spørre noen om hvor søppelbøtten er, det blir litt kleint når det går opp for oss begge at jeg ikke har kastet søppel på et år... :(Anonymous poster hash: 4d753...81a

Den spurte jeg etter etter to uker. Men måtte jo innrømme at jeg kødda når vedkommende så ut som jeg kom fra en annen planet, hehe.

Anonymous poster hash: 07d68...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...