Gå til innhold

Offentlig rett og sosiologi - lurt å ha i en bachelorgrad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å avslutte en fritt sammensatt bachelorgrad som for det meste består av helsefag og samfunnsvitenskapelige emner.

Mangler nå 30 studiepoeng og vurderer å ta 15 studiepoeng med offentlig rett og 15 med sosiologi.

Er dette lurt å ha om man vil jobbe innen forvaltning og administrasjon, f.eks. i Kommunen eller NAV?

Bør jeg evt. droppe sosiologi og heller gå for 30 studiepoeng med offentlig rett?



Anonymous poster hash: aceb0...eb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bustyvel

Litt jus er alltid bra. Jeg mener at sosiologi er et svadafag, men jeg tror nesten du må velge litt med hjertet også - liker du sosiologi, så slenger du på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Kanskje best å satse på jussen da, og kanskje ta 30 studiepoeng offentlig rett fremfor bare 15. Regner med at det er et ganske omfattende fagområde, så 15 studiepoeng er kanskje litt lite...

Noen som vet?



Anonymous poster hash: aceb0...eb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt juss. Har selv en bachelor som er skreddersydd for å jobbe i navsystemet, vi hadde 20 stp juss - jeg ville gjerne hatt mer. Å lese lovverk er en helt spesiell måte å jobbe på, annerledes enn å tolke tekster og situasjoner. Evt. ville jeg tatt 15 stp juss og noe veiledningsfag/psykologi, om du ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt juss. Har selv en bachelor som er skreddersydd for å jobbe i navsystemet, vi hadde 20 stp juss - jeg ville gjerne hatt mer. Å lese lovverk er en helt spesiell måte å jobbe på, annerledes enn å tolke tekster og situasjoner. Evt. ville jeg tatt 15 stp juss og noe veiledningsfag/psykologi, om du ikke har det.

Tusen takk for tips :) Jeg har vurdert psykologi også. De fagene jeg har fra før er mest medisinske fag med hovedvekt på legemidler og sykdommer. Tenkte på å kanskje ta 30 eller 60 studiepoeng psykologi etter at jeg var ferdig med bachelorgraden.

Anonymous poster hash: aceb0...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...