Gå til innhold

Noen som har hatt eksamen i Matematikk S2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal opp i dette om en måned. Læreboka består av åtte kapitler, hvor de to siste går på sannsynlighet i ulike former. Kapittel 1-6 sitter greit, men jeg klarer viiiiirkelig ikke å vri hjernen min rundt denne sannsynlighetsregninga. Lurer dermed på om det er mulig å bestå eksamen uten å klare noe sannsynlighetsregning?
Noen som vet noe om prosenten man må ha rett for å stå på eksamen, f.eks? Jeg trenger i grunn ikke mer enn en to-er. Det er bare disse sannsynlighetskapitlene som nesten får meg til å grine fordi jeg innbiller meg at de kommer til å gjøre at jeg stryker på hele eksamen, men det burde jo være mulig å stå uten å skjønne dette? Eller?

Nerver... :(



Anonymous poster hash: dac9a...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vaskosi

Jeg skal opp i dette om en måned. Læreboka består av åtte kapitler, hvor de to siste går på sannsynlighet i ulike former. Kapittel 1-6 sitter greit, men jeg klarer viiiiirkelig ikke å vri hjernen min rundt denne sannsynlighetsregninga. Lurer dermed på om det er mulig å bestå eksamen uten å klare noe sannsynlighetsregning?

Noen som vet noe om prosenten man må ha rett for å stå på eksamen, f.eks? Jeg trenger i grunn ikke mer enn en to-er. Det er bare disse sannsynlighetskapitlene som nesten får meg til å grine fordi jeg innbiller meg at de kommer til å gjøre at jeg stryker på hele eksamen, men det burde jo være mulig å stå uten å skjønne dette? Eller?

Nerver... :(

Anonymous poster hash: dac9a...23a

Eksamenen består av litt sannsynlighetsregning, ja. På del 1 vil du nok få 2-4 oppgaver om dette, og jeg kan nesten banne på at du vil få noe av det på del 2 også. Vet ikke om det er nok til en hel oppgave på del 2 alene, men du kan aldri vite. Har du kikket på tidligere eksamener? Da kan du jo se noenlunde hvor mye sannsynlighet som pleier å dukke opp. Men ikke ta det for gitt, plutselig kommer det en stor oppgave med det, man kan aldri vite. Hater sannsynlighet selv, mange som sliter med det! Uansett - kan du de andre kapitlene godt nok kan du nok få mer enn en toer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned GeoGebra, det gjør sannsynlighetsregningen for deg.



Anonymous poster hash: 6c039...613
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg bruker GeoGebra allerede. Det gjør vel ikke regningen for meg? Jeg må fortsatt sette opp formler ut ifra en oppgavetekst og skjønne hvilke formler jeg skal bruke til hvilken sannsynlighetsregning. Så lenge formlene er satt opp klarer jeg jo utregninga, så tror ikke GeoGebra hjelper så mye der?

Dessuten kan ikke det brukes på Del 1.

Men takk for svar til begge, uansett. Har prøvd litt mer siden i går. Går jeg sakte nok frem klarer jeg nok å forstå noe av det, i alle fall.



Anonymous poster hash: dac9a...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...