Gå til innhold

Til kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jesus er viktig for dere kristne, men jødene benekter han som messias mens muslimer godtar han som messias.

På den andre siden mener muslimene at Jesus er en profet og ikke en Gud. Man finner mange kilder på at muslimenes syn på Jesus mest sannsynlig er korrekt i henhold til bibelen. Har dere noen ganger tenkt at muslimenes syn på Jesus eller jødenes syn på Jesus kan være korrekte.

Og hva mener dere om jødedommen og islam. Har møtt endel kristne som elsker jøder og jødedommen, men har en annet mening når det kommer til muslimer og islam.

Anonymous poster hash: f170a...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kristen, mener man jo at ens egen tro er den rette troen. Jeg mener at folk får tro hva de vil, selvom de tror feil :) jeg liker folk så lenge de oppfører seg pent.

Anonymous poster hash: 3174d...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus er viktig for dere kristne, men jødene benekter han som messias mens muslimer godtar han som messias.

Det er ingen messias i islam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen messias i islam.

Jo, i følge koranen så er Jesus messiah.

Anonymous poster hash: f170a...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i følge koranen så er Jesus messiah.

Hvor i Koranen står dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kristen, men tror ikke Jesus er gud, som du fikk det til å virke som man tror i hovedinnlegget...

Jeg liker både jødedommen og islam, men tror såklart på kristendommen da dette er min tro - obviously?



Anonymous poster hash: f81f7...424
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, men tror ikke Jesus er gud, som du fikk det til å virke som man tror i hovedinnlegget...

Jeg liker både jødedommen og islam, men tror såklart på kristendommen da dette er min tro - obviously?

Anonymous poster hash: f81f7...424

Jeg er kristen, og det er noe som heter "den hellige treenighet". Den hellige treenighet er Gud Faderen, Gud Sønnen, og Gud Den Hellige Ånden. Slik er det i den evangelisk-lutherske kirke, men mormonerne mener at Gud og Jesus er to forskjellige personer og vesener, så ja... Akkurat det kommer an på hvilket tros-samfunn i kristendommen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, og det er noe som heter "den hellige treenighet". Den hellige treenighet er Gud Faderen, Gud Sønnen, og Gud Den Hellige Ånden. Slik er det i den evangelisk-lutherske kirke, men mormonerne mener at Gud og Jesus er to forskjellige personer og vesener, så ja... Akkurat det kommer an på hvilket tros-samfunn i kristendommen

Og det igjen betyr at kristne er polyteistiske(tror på flere enn en gud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det igjen betyr at kristne er polyteistiske(tror på flere enn en gud).

Noen sammenligner det visst med en trekløver. En og samme gud, men i tre former. Ikke spør meg, jeg er ateist, men det er den forklaringen jeg har hørt før. Akkurat innenfor monoteismen, i så fall.

Anonymous poster hash: eb121...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sammenligner det visst med en trekløver. En og samme gud, men i tre former. Ikke spør meg, jeg er ateist, men det er den forklaringen jeg har hørt før. Akkurat innenfor monoteismen, i så fall.

Anonymous poster hash: eb121...92d

Dette er korrekt.

Jeg mener folk bør få lov til å tro akkurat hva de vil selv. Personlig tror jeg dette med at treenigheten er tre forskjellige ting, men samtidig en enhet på en måte. Som kristen må man nesten tro på Jesus selv om jeg ikke skal definere hva en kristen er eller ikke. Det står i Bibelen at man kun kommer til Gud gjennom Jesus.

Anonymous poster hash: 97f42...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må da være to forskjellige guder i gamle testamentet og nye testamentet. I gamle testamentet var jo gud en maktsyk drapsmaskin mens er plutselig mye mildere i nye testamentet... Hva sjedde??? Anger management kurs??? Er ateist og synes dette også gjør religionen lite troverdig.

Anonymous poster hash: 66751...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus er viktig for dere kristne, men jødene benekter han som messias mens muslimer godtar han som messias.

På den andre siden mener muslimene at Jesus er en profet og ikke en Gud. Man finner mange kilder på at muslimenes syn på Jesus mest sannsynlig er korrekt i henhold til bibelen. Har dere noen ganger tenkt at muslimenes syn på Jesus eller jødenes syn på Jesus kan være korrekte.

Og hva mener dere om jødedommen og islam. Har møtt endel kristne som elsker jøder og jødedommen, men har en annet mening når det kommer til muslimer og islam.

Anonymous poster hash: f170a...526

Hva med å lytte til hva Jesus selv sier om seg selv, og hva GT sier om Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lytte til hva Jesus selv sier om seg selv, og hva GT sier om Jesus.

Utfordringen er da at Islam ikke godtar guds sønn i noen menneskelig form og hevder derfor at Jesus var en profet. Ganske viktig som sådan, men ikke guds sønn (Kort sagt er argumentet noe i retning av at Gud er ufeilbarlig og siden mennesker ikke er ufeilbarlige så kan heller ikke et menneske være guds sønn)

Anonymous poster hash: b80be...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen er da at Islam ikke godtar guds sønn i noen menneskelig form og hevder derfor at Jesus var en profet. Ganske viktig som sådan, men ikke guds sønn (Kort sagt er argumentet noe i retning av at Gud er ufeilbarlig og siden mennesker ikke er ufeilbarlige så kan heller ikke et menneske være guds sønn)

Anonymous poster hash: b80be...fff

Jesus, som islam kaller en profet sier, Jeg er veien sannheten og livet og at ingen kommer til Faderen uten om ved meg. Videre sier Jesus at alle som er kommet før meg, har vært tyver og røvere.

Det virker ikke som om Jesus går god for islams lære, som angivelig er en profet innen islam??

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jesus, som islam kaller en profet sier, Jeg er veien sannheten og livet og at ingen kommer til Faderen uten om ved meg. Videre sier Jesus at alle som er kommet før meg, har vært tyver og røvere.

Det virker ikke som om Jesus går god for islams lære, som angivelig er en profet innen islam??

Ja, så vidt meg bekjent er jesus "bare" en profet innen Islam. Men det er jo egentlig ikke "bare" selv Muhammed var også kun profet, altså en av de viktigste personene i Islam. Det er ikke noe menneske som representerer noen form for manifestasjon av Gud i Islam da et ikke perfekt menneske på ingen måte kan representere gudegitte egenskaper.

Anonymous poster hash: b80be...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, som islam kaller en profet sier, Jeg er veien sannheten og livet og at ingen kommer til Faderen uten om ved meg. Videre sier Jesus at alle som er kommet før meg, har vært tyver og røvere.

Det virker ikke som om Jesus går god for islams lære, som angivelig er en profet innen islam??

Det pass er perfekt med den muslimske synet på Jesus. Ingen på hans tid kom til Gud uten å følge hans budskap som Kom direkte fra Gud . Uansett så finner man i koranen verser som benekter både treenigheten og det at Gud har sønn. Muslimer har generelt helt annet syn på Gud enn kristne.

Anonymous poster hash: f170a...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både kristen og spiritulist men praktiserer det ikke. Min tro er at både jødedom, kristendom og islam er det samme opphavet. Det er samme Gud og samme Jesus men det har utviklet seg i 3 forskjellige retninger bare over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både kristen og spiritulist men praktiserer det ikke. Min tro er at både jødedom, kristendom og islam er det samme opphavet. Det er samme Gud og samme Jesus men det har utviklet seg i 3 forskjellige retninger bare over tid.

Å være en kristen spiritist er en diger selvmotsigelse. Bibelen advarer mot spiritisme.

Jesu ord er evige og er rake motsetningen til islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...