Gå til innhold

Groteskt spørsmål om muslimer i nød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har du missforstått, Gud/Allah har sendt oss hit på jord for å teste oss, for dette livet er ikke det endelige.

En og enhver blir testet individuelt, alt Gud gjør har en mening, en mening som er for god for oss mennesker å forstå. Som en spurte her inne; hvordan vil ikke en muslimsk mor som tror på paradis ikke drepe barnet sitt i et land hvor det er krig? Kanskje det er akuratt det Gud tester? kanskje Gud tester deg og meg for å se hvordan vi reagerer, hjelper vi til nok? Kanskje han tester en dame i et fattig land som har nok brød til seg selv, ser et enda mer sulten barn forran seg, hva vil denne damen gjøre? Nei, jeg er ikke så flink til å forklare, skal heller vise deg til en hadith:

Hadith Qudsi (Divine Hadith) the Prophet, peace be upon him, said:

Allah will say on the Day of Judgment, O son of Adam, I was sick and you did not visit Me. He will say, O my Lord, how could I visit You, when you are the Lord of the Worlds. Allah will say, Did you not know that My servant so-and-so was sick and you did not visit him? Did you not know that if you had visited him, you would have found Me there? Allah will say, O son of Adam, I asked you for food and you fed Me not. He shall say, O my Lord, how could I feed you and you are the Lord of the Worlds? And Allah will say, Did you not know that My servant so-and-so was in need of food and you did not feed him? Did you not know that if you had fed him, you would have found that to have been for Me? O son of Adam, I asked you for water and you did not give Me to drink. The man shall say, O my Lord, how could I give You water, when You are the Lord of the Worlds? Allah will say, My servant so-and-so asked you for water and you did not give him to drink water. Did you not know that if you had given him to drink, you would have found that to have been for Me. (Muslim, Hadith no. 4661)

Krigen hun stakkars moren befinner seg i er jo starte av muslimer..

I Norge har vi hatt fred mer eller mindre i 1000 år, fordi vi respekterer menneskeverdet og bibelen.

"I will cast terror into the hearts of those who

disbelieve. Therefore strike off their heads

and strike off every fingertip of them."

"Allah" (Qur'an 8:12)

"Fight everyone in the way of Allah and

kill those who disbelieve in Allah."

Muhammad (Ibn Ishaq 992)

"Thou shalt love thy neighbor as thyself."

Jesus (Matthew 5:14)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Er ikke for å disse din tro", så hva er det for da?

La folk få tro på det de vil. De som ikke forstår vil aldri forstå det heller, med mindre du er en ekte muslim selv. Hvorfor ikke bare akseptere at de ser verden fra et annet perspektiv? Jeg er selv buddhist og er lei av at folk skal komme med teite argumenter på hvorfor karma, gjenfødelse og nirvana er latterlige. Lev ditt eget liv, ikke diss andres tro for det er bare unødvendig.

Anonymous poster hash: 4057a...cfe

Dere budister pusher ikke deres tro i trynet på meg heller.... Og hvis dette oppfattes som dissing så får det så være!

Når en ting skal læres bort som sannhet så skal det ha status som sannhet først. Altså for de som fremdeles ikke følger med, bevis det først og så lær det bort!!!

Buddister er vel den religionen som er av den fredeligste sorten som finnes. Det at dere tror på karma osv får være deres eget problem, ingen er perfekte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigen hun stakkars moren befinner seg i er jo starte av muslimer..

I Norge har vi hatt fred mer eller mindre i 1000 år, fordi vi respekterer menneskeverdet og bibelen.

"I will cast terror into the hearts of those who

disbelieve. Therefore strike off their heads

and strike off every fingertip of them."

"Allah" (Qur'an 8:12)

"Fight everyone in the way of Allah and

kill those who disbelieve in Allah."

Muhammad (Ibn Ishaq 992)

"Thou shalt love thy neighbor as thyself."

Jesus (Matthew 5:14)

Kun et fåtall i norge respekterer bibelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i alle dager kan hun ha hjerte til å se på at barnet sitt lider på de verst tenkelige måter? Er det noe spesielt med sterkt religiøse foreldre som gjør at de klarer å se på lidelsen deres og bare be dem holde ut til de dør og kommer til paradis? Om de uansett er i en situasjon hvor det er minimal sjanse for at de kommer ut av krise.

TS

Anonymous poster hash: e19a9...96e

De håper jo selvsagt at barnet skal overleve, og vil i så fall gjerne ha barnet sitt hos seg enn i himmelen. Jeg kjenner ikke Koranen så godt, men kan ikke tenke meg at det er akseptert der å myrde sine barn.

Anonymous poster hash: 6ff54...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun et fåtall i norge respekterer bibelen!

Norge har vært et kristent land i hundrevis av år. Les grunnloven og ta en titt på flagget vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Smilejenta for en saklig debatt med religiøse poeng til HI.

Jeg er ateist og har respekt for det som blir sagt her, for dette er troen til en muslim og gir et større innsyn i hvordan deres tankegang er.

Skjønner godt hva du spør om TS, samtidig som vi mennesker har et overlwvelsesinnstinkt som slår til i en slik situasjon.

Jeg har et nytt spørsmål til Smilejenta: Mener du vi burde ta imot 10 000 syriske flyktninger ut fra din tro over at Allah tester menneskene?

Anonymous poster hash: 5bab0...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem skal da ta seg av dem når de blir gamle? Og hva skal de da selge, når de er blakke og alle kuene ble solgt forrige gang de trengte penger?

Unger er fattigmanns rikdom. De kan selges, sendes på barnearbeid for å tjene penger til familien, og får man bare mange nok, kan de forsørge sine foreldre når de blir gamle.



Anonymous poster hash: 6c6d1...0e7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har vært et kristent land i hundrevis av år. Les grunnloven og ta en titt på flagget vårt.

Ehm, nei! Kirke og stat er to forskjellige ting i norge der stat er landet og befolkningen og kirken er en trosretning NOEN tror på!! Og grunnloven sier ingenting om kristenheten av landet vårt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal bruke meg som et eksempel så er jeg 100% sikker på at Allah (og da snakker jeg om den samme Guden som finnes i kristendommen og jødedommen) finnes. Hordan? Bare se deg rundt, en ateist tror vi er skapt gjennom evolusjon og som oftes tror de på "the big bang," hvor 2 partikler kolliderer og dermed ble alt og alle skapt. Mens jeg ser på det jeg lærer innen studiene mine (studerer innen helsefaget) og ser på det som bevis for at Gud finnes. Det spørmålet de flest ateister "tar" oss religiøse på er, "hvis Gud har skap alt og alle, hvem har skapt Gud?", men dette spørsmålet kan jo stilles ateister og, hvis 2 partikler kolliderte, hva skapte disse partiklene?

I Koranen står det faktisk at mennesket ikke vil klare å holde seg og kommer til å spørre den allmektige På dommedagen "å Allah, vis deg, lanmeg endelig få se deg, du som jeg har trodd på, men aldri sett" så vil Allah vise seg, derreter vil man spørre "Men Allah, hvem skapte deg" og bare da kommer vi til å få svaret, svaret ingen kan svare på nå.

Det at vi sier vi setter profeten Mohammed foran alt og alle er for det første ikke mulig å gjøre, da han er død. Men jeg som muslim, kunne lett ha gjort det, jeg kunne lett ha tatt en kule for profeten, og det fordi jeg elsker han så mye, hvordan og hvorfor jeg elsker han? For alt det gode han gjorde på denne jord, for alt han har vist oss, for å ha vist meg hvor vakkert det er å være et rent menneske, noe ikke min egen familie aldri kommer til å være. Vi muslimer tror at ingen er perfekte, ergo er ingen uten synd, bare vår profet og bare han og ikke noen av de andre profetene. Så jeg vet ikke hva du vil jeg skal svare utennom at jeg hvis det hadde stått mellom å dø eller beskytte profeten hvis han levde, så ville jeg gjort det. Men "problemet" er bare at han er død, og da blir det bare et metaforisk bilde det å si at vi verdsetter han mer enn alt og alle.

Og hvorfor folk i de landa der hvor mennesker sliter mest ikke er egoistiske og tar prisen av å måtte være i helvete resten av sitt liv etter livet på jorden, tror jeg kommer av at man rett g slett ikke klarer det. Rett og slett så klarer man ikke å påføre sitt eget barn så stor skade at det tar livet dens selvom man tror barnet kommer til en bedre plass. Og fordi man kanskje ikke har noe annet å verdsette utennom barnet sitt, det barnet som de har bragt frem med deres egne kropper, som bare ved å se på dem gir en glede som er ubeskrivelig?

Håper jeg klarte å svare nogenlunde på spørsmålet ditt, still gjerne fler spørsmål hvis noe virker fortsatt uklart! :)

Ps. Så er det ikke lov til å misjonerer og krever at noen skal bli muslimer, for en muslim kan bare være muslim hvis vedkommende er det i hjerte og da spiller det liten rolle å "kreve" at noen skal bli det. Også vil jeg kalle meg selv for en konservativ muslim da jeg ber 5ganger daglig :-) liker ikke at folk kaller med moderat muslim (ikke at du gjør det) bare fordi jeg ikke er for å sprenge meg selv i luften.

TS her. Hesten min har fått føll, så har vært opptatt og borte fra denne tråden litt.

Takk for at du svarer utfyllende. Tror det er viktig at muslimer forteller oss andre om islam, så vi blir litt mindre "redd" for dere. Jeg er selv ganske skeptisk ut i fra det jeg hører i media. Jeg har vært borti muslimske gutter, og de har vært helt forferdelige mennesker. De har voldtatt to av mine venninner, de kommer med nedlatende og truende kommentarer når man er i nærheten og har en veldig æreskultur som gjør dem ekstremt aggressive mot folk som har "støtt" dem.

Diskusjonen evolusjon vs. kreasjonisme tror jeg aldri man kan enes om. Det er fordi folk har forskjellige ting de anser som sterke bevis. For meg er ikke en bok bevis nok, og for religiøse er ofte ikke vitenskap riktig og nok. Dette er helt greit, så lenge folk får opplyst begge teoriene og får velge helt fritt hva de tror. Jeg er veldig imot religiøse samfunn hvor man kun lærer om og fokuserer 100% på kreasjonisme. Det er sunt å få høre forskjellige teorier og kunne reflektere selv.

Når det gjelder Mohammed har jeg mange spørsmål.

Jeg lurer på hvorfor han er det perfekte mennesket når man leser om hva han faktisk gjorde. Han var krigersk, men det kan vel kanskje bli sett på som bra fordi krig var vanlig på den tiden, og han ble sett på som en stor krigsherre? Men han var unødvendig brutal, og det er jo ikke bra, så da kan man ikke se så opp til ham som krigsherre likevel?

Et annet stort spørsmål er hvordan han kan være perfekt når han giftet seg og hadde sex med et barn. Betyr det at bokstavtro muslimer synes pedofili er greit? Hvis de ikke synes det er greit, så var jo ikke Mohammed perfekt når han hadde sex med barn.

Jeg vet at de nyere konranversene betyr mer enn de eldste, sånn som i bibelen. Men det Mohammed gjorde i de eldste versene må dere vel også ta i betraktning? Så da må jo Mohammed være perfekt gjennom hele koranen (også der han var brutal og grotesk krigsherre og hadde sex med barn).

Jeg lurer også på hvordan Mohammed hadde reagert på om en muslim tok en kule for ham. Ville han virkelig synes det var ok? Hadde han villet at et uskyldig menneske (f.eks en uskyldig liten jente) skal måtte ofre livet sitt for at han selv skulle få leve. Mente han selv at han var den viktigste personen på hele kloden?

Anonymous poster hash: e19a9...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vil forresten bare si at jeg er veldig glad for at smilejenta er her og svarer så saklig og utfyllende. Jeg håper ikke folk kritiserer så mye at hun ikke vil være i denne tråden mer, for det er hun som sitter på mange av svarene på det vi lurer på her inne.



Anonymous poster hash: e19a9...96e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, nei! Kirke og stat er to forskjellige ting i norge der stat er landet og befolkningen og kirken er en trosretning NOEN tror på!! Og grunnloven sier ingenting om kristenheten av landet vårt!!

Å fornekte en tusenår historie blir for dumt. Norge ble erklært kristent i 1020-1024 på Moster, det er noen år siden...

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hesten min har fått føll, så har vært opptatt og borte fra denne tråden litt.

Jeg lurer også på hvordan Mohammed hadde reagert på om en muslim tok en kule for ham. Ville han virkelig synes det var ok? Hadde han villet at et uskyldig menneske (f.eks en uskyldig liten jente) skal måtte ofre livet sitt for at han selv skulle få leve. Mente han selv at han var den viktigste personen på hele kloden?

Anonymous poster hash: e19a9...96e

Hvor ar du det fra at Muhammed var vennlig.

Han giftet se med 13 koner og holdt sex slaver.

(Bukhari 5:268, Qur'an 33:50)

Han lå med en 9 årig unge!

(Sahih Muslim 3309, Bukhari 58:236)

Dette er den ekte Muhammed ISIS, Al Qaida, Boko haram, Hamaz, Al Shabab, Hizbolla og Fatha forguder. Hva med å være ærlig angående islam?

Hallo!

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er sterkt troende muslim så kan man jo ikke drepe sine egne barn, det ville jo si at man hadde brutt med islams lære, den læren man setter så høyt, så spørsmålet i seg selv blir ulogisk.



Anonymous poster hash: 1cacb...85f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta

Krigen hun stakkars moren befinner seg i er jo starte av muslimer..

I Norge har vi hatt fred mer eller mindre i 1000 år, fordi vi respekterer menneskeverdet og bibelen.

"I will cast terror into the hearts of those who

disbelieve. Therefore strike off their heads

and strike off every fingertip of them."

"Allah" (Qur'an 8:12)

"Fight everyone in the way of Allah and

kill those who disbelieve in Allah."

Muhammad (Ibn Ishaq 992)

"Thou shalt love thy neighbor as thyself."

Jesus (Matthew 5:14)

Jeg ser virkelig ikke vitsen i å diskutere med en som deg, du vil aldri uansett hva, tro på noe annet enn det du selv dikter opp.

Du skriver for eksempel at Norge har hatt fred i mer eller mindre 1000 år; seriøst? Norge har ikke vært et eget land i 1000 år bare sånn til grunninfo!

Sier 2.verdenskrig deg noe i det hele tatt? Hvor det bare i lille Norge døde 5 800 sivile, 700 av dem jøder? Eller kanskje skal vi ta for oss krigen med Sverige for langt mindre enn 1000 år siden, la oss heller prøve 200 år? Forresten kom Norge og Sverige i krig med hverandre enda engang etter 5 år. Men vet du hva - Historie får du lese deg selv opp på, dette har jeg virkelig ikke tid til da jeg egentlig burde fokusere på eksamener.

Men bare for å svare tilbake med samme mynt, kanskje vil du da lære noe?;

"They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman."

(2 Chronicles 15:12-13 NAB)

"But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst.

(Deuteronomy 22:20-21 NAB)

"And the servant of the Most Merciful are those who walk upon the earth easily, and when the ignorant address them "harshly", they say "words of" peace"

(Quran 25:63)

(Forresten bare så det er sagt, så siterer jeg ikke for å svekke Bibelen, da jeg setter Bibelen like høyt som Koranen. Dette er jeg dessuten pålagt av min religion, men jeg siterer bare for å vise at man ikke kan argumentere slik du gjør.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

TS her. Hesten min har fått føll, så har vært opptatt og borte fra denne tråden litt.

Takk for at du svarer utfyllende. Tror det er viktig at muslimer forteller oss andre om islam, så vi blir litt mindre "redd" for dere. Jeg er selv ganske skeptisk ut i fra det jeg hører i media. Jeg har vært borti muslimske gutter, og de har vært helt forferdelige mennesker. De har voldtatt to av mine venninner, de kommer med nedlatende og truende kommentarer når man er i nærheten og har en veldig æreskultur som gjør dem ekstremt aggressive mot folk som har "støtt" dem.

Diskusjonen evolusjon vs. kreasjonisme tror jeg aldri man kan enes om. Det er fordi folk har forskjellige ting de anser som sterke bevis. For meg er ikke en bok bevis nok, og for religiøse er ofte ikke vitenskap riktig og nok. Dette er helt greit, så lenge folk får opplyst begge teoriene og får velge helt fritt hva de tror. Jeg er veldig imot religiøse samfunn hvor man kun lærer om og fokuserer 100% på kreasjonisme. Det er sunt å få høre forskjellige teorier og kunne reflektere selv.

Når det gjelder Mohammed har jeg mange spørsmål.

Jeg lurer på hvorfor han er det perfekte mennesket når man leser om hva han faktisk gjorde. Han var krigersk, men det kan vel kanskje bli sett på som bra fordi krig var vanlig på den tiden, og han ble sett på som en stor krigsherre? Men han var unødvendig brutal, og det er jo ikke bra, så da kan man ikke se så opp til ham som krigsherre likevel?

Et annet stort spørsmål er hvordan han kan være perfekt når han giftet seg og hadde sex med et barn. Betyr det at bokstavtro muslimer synes pedofili er greit? Hvis de ikke synes det er greit, så var jo ikke Mohammed perfekt når han hadde sex med barn.

Jeg vet at de nyere konranversene betyr mer enn de eldste, sånn som i bibelen. Men det Mohammed gjorde i de eldste versene må dere vel også ta i betraktning? Så da må jo Mohammed være perfekt gjennom hele koranen (også der han var brutal og grotesk krigsherre og hadde sex med barn).

Jeg lurer også på hvordan Mohammed hadde reagert på om en muslim tok en kule for ham. Ville han virkelig synes det var ok? Hadde han villet at et uskyldig menneske (f.eks en uskyldig liten jente) skal måtte ofre livet sitt for at han selv skulle få leve. Mente han selv at han var den viktigste personen på hele kloden?

Anonymous poster hash: e19a9...96e

Hei, først vil jeg gratulerer med føll! :blomst:

Jeg synes også det er viktig å fortelle andre om religionen sin, ikke for å prøve å konvertere vedkommende, men for å skape en forståelse for religionen, som igjen fører til at man blir som du sier, mindre "redde". Nå er jeg født i Norge og oppvokst i Norge, men reiser stadig ned til hjemlandet til hun mor, da vi ikke har noen familie her i Norge. Vi har dessuten også fått besøk av onkler og tanter samt barna deres, ville bare påpeke at alle har reist tilbake, da man har fått en forestilling om at absolutt alle utlendinger som kommer på visum ikke reiser tilbake, noe som igjen har gjort det vanskeligere å få visum per dags dato.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar meg selv i å bli redd av utlendinger selv etter å ha lest i media, men ironien er jo at jeg er en "utlending" selv. Men denne "redselen" går rask over og er egentlig ikke særlig reell. Men det jeg har forstått etter å ha bevisst gått inn for det, er at jeg veldig lett ser i en artikkel om det er en utlending eller ikke som har stått bak et lovbrudd det skrives om i media. Vi kan for eksempel ta for oss overgrepssakene som skrives om i media i disse dager. - kan jeg stille deg noen spørsmål?

* Tenker du noe over at disse personene er etnisk norske?

- Jeg vil tippe; egentlig ikke.

* Tenker du noe om hvilken religion de har, eller om de er ateister?

- Jeg vil igjen tro; nei.

* Hadde vedkommende vært av utlandsk opprinnelse, tror du det ville det stått "den norsk-pakistanske mannen har sittet fengslet med brev- og besøksrestirksjoner etter at han ble varetektsfengslet bak lukkede dører i Bergen tingrett i slutten av mars."

- Jeg vil mene; ja, dette hadde klart nådd media at han er muslim.

Og så tilbake til det jeg ville fram til, er media med på å skape denne "frykten" du viser til? Hvorfor skrives det ikke om religionen til disse overgrepsmennene? Er ikke dette relevant? Er det bare relevant hvis han er muslim? Du ser sammenhengen? Hadde han vært muslim ville ikke alle de som allerede er "redde" Islam, blitt enda mer redde? hvorfor blir man da ikke automatisk mer redde etniske nordmenn? Det jeg prøver å si er at denne frykten din er irrasjonell, for disse overgrepene ville uasnett ha skjedd selv om mannen hadde vært muslim, men det er han jo ikke - det må jo bare bety at det er mannens feil og ikke religionens? (håper du svarer på dette spørsmålet, og hvis det evt. skulle være uklart hva jeg spør om så håper jeg inderlig du spør om jeg kan spesifisere spørsmålet mitt enda mer :)!)

Vi er jo begge medlemmer av kvinneguiden, voldtekt og overgrep står det mye om her inne i hvert fall hvis man går inn på "samliv"-forumet. Voldtekt skjer flest ganger av noen man kjenner og på fest, det er en myte at man bare blir voldtatt i en bakgate hvis man går ut etter klokken 21.00. Dette kan også bekreftes hvis man leser gjennom tråder i "samliv"-forumet. Min bror for eksempel er gift med en etnisk norsk dame, hun bærer ikke på hijab eller er tvunget til noe, min bror ber dog 5 ganger daglig og er det folk ville kalt en "moderat" muslim da han har en lederjobb og er ganske "vestlig", men greia er at, verken han eller jeg er "moderate" muslimer, vi er muslimer, kall meg gjerne ekstremist, men ikke moderat, for jeg ber 5 ganger daglig, jeg tror fra hjertet at det finnes et liv etter døden og jeg tror at Allah er den allmektige. Ved å kalle oss "moderate" muslimer føler jeg at vi bidrar til denne "redselen" av Islam, for man skaper et aksept på at "ok, jeg godtar den moderate delen av religionen, men ikke den ekstreme" som jeg vil oversette med den "virkelige" Islam. Jeg prøver jo å representere den "virkelige" Islam og da må jeg jo bli kalt ekstremist og ikke "moderat"?

Forresten så er min bror det et av de snilleste og kjekkeste mennesket jeg vet om, han var så populær på skolen at selv om jeg er et par år yngre enn han, så ble venniner av han venn med meg bare for å få et glimt av fyren når de var på besøk. Han ventet dog på den rette jenta og giftet seg med henne. Og du kan ikke forestille meg hvor sårt det er å høre at de eneste muslimske guttene du har vært borti har klart å gjøre noe så fælt mot helt uskyldige jenter. Men jeg håper du en dag vil forstå at disse guttene, slik som de overgrepsmennene jeg skrev i tidligere avsnitt, ville ha voldtatt selv om de hadde vært kristne eller ateister. Dette sier jeg fordi #1 voldtekt har ingen religion. #2 religionen de visstnok tilhører (jeg skriver visstnok fordi jeg som muslim kan ikke kalle andre muslimer for ikke-muslim uansett hvor mye jeg skulle ønske, da det bare er Gud som kan dømme og ikke jeg), gang på gang sier at man skal respektere kvinner, at paradis ligger under en mors føtter, etc. Vi kan jo ta for oss 2 andre muslimske gutter som for eksempel min bror og min mann, de ville aldri ha kunnet gjort noe slikt; kan disse da gjøre opp for din redsel av muslimske gutter? (vær så snill, bare sånn teoretisk sett i hvert fall? :engel: )

Så kommer vi til spørsmålene om proften Mohammed. Først vil jeg bare spørre hva du mener med at han var så unødvendig brutal? Han kriget bare kriger som til og med på den tiden ble sett på som selvforsvar. Det du reffererer til er krigene for et par 1000 år siden, men du refferer ikke til alt det gode han stod for. Dette var en mann som ble profet i en alder av 40 år, dette fordi Gud hadde sett hvor bra ting han gjorde og derfor valgte å gjøre denne helt vanlig mannen til en proften. Eksempeler er da han ble utsatt for daglig trakasering og hetsing av sin kvinnelig nabo som til og med tømte søppel utenfor hans hjem. da det en gang ikke stod noe søppel utenfor profetens hjem, spurte han andre naboer hvor denne naboen er, de svarte med at hun var blitt syk og han spurte deretter om han kunne besøke henne. Alle ble overrasket og lurte på hvorfor han ville besøke henne som hver eneste dag hadde gjort urett mot ham. Uansett så dro han på sykebesøk og viste nestekjærlighet som er viktig i Islam. Og hva lærer vi muslimer av vår profet bare i denne ene handlingen? jo vi lærer at man skal respektere naboer uansett om naboen er snill eller slem, om naboen er dame eller mann. Vi lærer at man skal respektere de som ikke respekterer en selv. man lærer at det er viktig med å tilgi, og kunne se bort i fra ting, man lærer hva nestekjærlighet virkelig dreier seg om. Nå forhastet jeg meg gjennom historier, og klarer ikke å gjenfortelle den så vakkert som det står i koranen, men bare dette er et eksempel på en hendelse som lærer oss så mye. Og mange fler slike hendelser finner man om profeten Mohammed. Derfor ser jeg på han som et perfekt menneske, for jeg kjenner meg godt nok til å si at det ville jeg aldri ha gjort selv om jeg skulle ønske, for så sterk og tøff er jeg ikke, dessverre. Ergo er han mer perfekt enn meg, men det er også det Islam sier; at ingen er perfekte! muslimer er ikke perfekte heller.

Profeten Mohammed hadde aldri sex med kona Aisha som han giftet seg med da hun var barn. Koranen og Bibelen er begge produkt av sin tid. Man må ta i betrakning at dette var en tid hvor alle og enhver lovet bort sine døtre, til og med i den vestlige verdenen. Profeten hadde aldri samleie med Aisha hvis jeg husker korrekt, eller så var det slik at han ventet til hun ble eldre, for det er eksempler i Koranen hvor han lar Aisha forsette å leke med dukkene sine og lot henne ha venniner på besøk. Og det er spesifisert at han ikke behandlet Aisha som de andre konene sine, hun hadde ikke noe ansvar og fikk være seg selv til hun vokste opp. Faren til Aisha var en veldig god venn av profeten, og han hadde flere ganger sagt at hans datter måtte bli profeten kone, proften hadde avslått dette 2 ganger tidligere før han sa ja. Igjen må vi ta i betrakning at dette var helt normalt på den tiden. David har jo i følge bibelen 7 koner, og det er spekulert i om han hadde fler, ingen som sier noe på dette synes jeg er rart.

I Koranen som i Bibelen, er det er mange historier og lignelser som tilhører den perioden, men som er adoptert av fundamentalister (da tenker jeg på fundamentalister som blir brukt om ekstremisme generelt, om politiske ideologier som er fiendtlig innstilt til omgivelsene og er villig til å bruke vold og terror for å fremme sine mål.). Så jeg vil tro at - avsnittene som snakker om denne typen vold var spesifikke for en periode på krig der historiene fant sted, og de bør ikke tolkes til å bety vold som ment. Koranen er jo veldig klar på at " tar du et menneskes liv, betraktes det som du har tatt livet av hele menneskeheten" så "rettferdighet" eller ikke, er det å ta et annet liv helt i strid med det Allah sier. Og DET blir vanskelig å bortforklare hvis du spør en som har tenkt til å sprenge seg selv i lufte for Allah sin skyld. (dette er en handlig som egentlig bare beviser hvor lite disse selvmordsbomberne kan om Islam.)

Det med hvordan profeten hadde tatt det om en en uskyldig jente hadde tatt en kule for han, tror jeg ville være likt med hvordan min far ville syntes om jeg tok en kule for han. For på lik linje som jeg ville tatt en kule for profeten ville jeg også lett ha tatt en kule for min far, men om min far ville vært enig i avgjølsen min er en annen sak. Tvert i mot så var han ydmyk og så ikke på seg selv som noen spesiell, og dette er så spesielt med han, han var så god tvers gjennom, som sagt ble han jo ikke en profet før han fylte 40.

Det jeg vil mest med dette innlegget er at du skal sette ting opp mot hverandre.

For eksempel så kan du ta det med at det står i Koranen som sagt tidligere, at det å ta et menneskes liv er som å ta livet av hele menneskeheten. > hvordan skal en som sprenger seg forklare dette?

sett det opp mot: "And kill them wherever you overtake them and expel them from wherever they have expelled you, and fitnah is worse than killing. And do not fight them at al-Masjid al-Haram until they fight you there. But if they fight you, then kill them." (Quran 2:191) —> Jeg vil forklare dette med at dette var en tid hvor krig og overta hverandres land og område var dagligdags rundt om kring i verden. Ble man bekjempet måtte man forsvare seg, slik det står spesifisert i denne surahen "but if they fight you, then kill them". Også må man ta i betrakning av hva anent sier Koranen? Jo, den sier at man først skal prøve med ord, hvis det ikke løser seg med ord, så skal man xx(glemt det, kan komme tilbake til dette hvis dette er interressant), hvis det ikke løser seg med xx, så skal man sloss. Altså så er det å sloss siste utvei. OG det er her jeg tenker at folk missforstår, og SÆRLIG muslimer med helt forvridde tankegang. Når Koranen sier "if they fight you, then kill them" så mener ikke Islam at når frp prøver å sende ut flere asylsøkere at de da "fighter" muslimer, men det var da ment til muslimer på den tiden, hvis det var noen som kom for å kjempe deg så måtte du forsvare seg. ….. ga dette siste avsnittet noen mening? Eller har klokken tatt knekken på meg og får meg bare til å skrive veldig usammenhendende? hehe, klokken er 4 om morgenen skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigen hun stakkars moren befinner seg i er jo starte av muslimer..

I Norge har vi hatt fred mer eller mindre i 1000 år, fordi vi respekterer menneskeverdet og bibelen.

"I will cast terror into the hearts of those who

disbelieve. Therefore strike off their heads

and strike off every fingertip of them."

"Allah" (Qur'an 8:12)

"Fight everyone in the way of Allah and

kill those who disbelieve in Allah."

Muhammad (Ibn Ishaq 992)

"Thou shalt love thy neighbor as thyself."

Jesus (Matthew 5:14)

Det finnes utallige flere verser som omhandler drap og krig i bibelen. Forskjellen mellom bibelen og koranen er at de versene ble sendt ned til spesifikke situasjoner.

Anonymous poster hash: 378b2...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krigen hun stakkars moren befinner seg i er jo starte av muslimer..

I Norge har vi hatt fred mer eller mindre i 1000 år, fordi vi respekterer menneskeverdet og bibelen.

"I will cast terror into the hearts of those who

disbelieve. Therefore strike off their heads

and strike off every fingertip of them."

"Allah" (Qur'an 8:12)

"Fight everyone in the way of Allah and

kill those who disbelieve in Allah."

Muhammad (Ibn Ishaq 992)

"Thou shalt love thy neighbor as thyself."

Jesus (Matthew 5:14)

Det finnes utallige flere verser som omhandler drap og krig i bibelen. Forskjellen mellom bibelen og koranen er at de versene ble sendt ned til spesifikke situasjoner.

Anonymous poster hash: 378b2...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utallige flere verser som omhandler drap og krig i bibelen. Forskjellen mellom bibelen og koranen er at de versene ble sendt ned til spesifikke situasjoner.

Anonymous poster hash: 378b2...fe2

Hva sikter du til?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Bibelen som blir nevnt ovenfor, de kristne følger Ny Testamentet, og det i Gamle Testamentet som ikke går imot det som står i Ny Testamentet, for å si det forenklet. Så det som står i Gamle Testamenetet som er av voldelig natur har ingenting med kristendommen å gjøre for da hadde de kristne gått imot Jesus kjærlighetsbudskap.

Anonymous poster hash: 1cacb...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sikter du til?

Jeg sikter til at islam har klarer regler når det kommer til de versene og dem har skrevet utallige bøker som forklarer den. Sammenlignet med bibelen der versene gjelder fortsatt den dag i dag. Alle "krigversene" i koranen kom i en periode der muslimer ble drept og ble brukt som selvforsvar. Muslimer sier selv at de versene ike gjelder idag.

Anonymous poster hash: 378b2...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...