Gå til innhold

"Kristent par søker leilighet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da kan de vel heller skrive det, enn å opplyse om at de er kristne.

MÅLET med all markedsføring, (og dette er markedsføring) er å bygge opp ett sett med ideer inni hodet ditt som kjøper, som ikke nødvendigvis er korrekt.

Så hvis jeg sier jeg er kristen, prøver jeg å få deg til å forvente en hel haug med ideer som er stereotypiske (innlegget du svarte) UTEN å måtte forplikte seg til å faktisk ikke drikke ikke alkohol, ikke ha fester, ikke høyre på høy musikk, ikke bråke, ikke røyke og betale når de skal. (Hvilket egentlig ikke definerer at du er kristen, men at du er død.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

MÅLET med all markedsføring, (og dette er markedsføring) er å bygge opp ett sett med ideer inni hodet ditt som kjøper, som ikke nødvendigvis er korrekt.

Så hvis jeg sier jeg er kristen, prøver jeg å få deg til å forvente en hel haug med ideer som er stereotypiske (innlegget du svarte) UTEN å måtte forplikte seg til å faktisk ikke drikke ikke alkohol, ikke ha fester, ikke høyre på høy musikk, ikke bråke, ikke røyke og betale når de skal. (Hvilket egentlig ikke definerer at du er kristen, men at du er død.)

Det var da voldsomt.

Så hvis man ikke har interesse for alkohol, høy musikk eller bråk og betaler i tide, så er man død i dine øyne. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kristent vennepar som drikker mye mer enn meg, og de spiller vanligvis kjempehøy musikk. Han er nemlig lydmann, haha, og har det flotte anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være motsatt også, at de tenker at dersom utleier er en intolerant person som liker å rakke ned på andre av ulik årsak, er utleier fra starten av forberedt på at de er kristne, og kan derfor bare overse deres søknad. Jeg har mange ganger opplevd å komme på visning der utleier har gitt uttrykk både det ene og det andre av intoleranser, og jeg gjorde ofte det samme for å unngå å bli invitert på visning til slike mennesker. Anonymous poster hash: 920a0...246

Åja, ok, så det er altså ment som en slags disclaimer som skal forhindre at man får svar fra utleiere som er aggressive antiteister? Da skjønner jeg litt bedre, selv om aggressive antiteister ikke akkurat er en fryktelig utbredt rase.

Uansett, jeg er hverken kristen eller religiøs av noen annen art, og jeg er heller ikke aggressiv antiteist, men har på ingen måte noe mot å leie ut til noen av disse gruppene. Og jeg skjønner som sagt ikke hvorfor sånt skal være relevant. Jeg ønsker å få en leieboer som betaler leien punktlig og som ikke raserer leiligheten, men utover det har jeg ingen preferanser. De trenger ikke å stemme på et bestemt parti, de trenger ikke å ha samme interesser eller musikksmak som meg, ei heller samme verdisyn. De skal ikke bli venner eller kjærester, nemlig, men bare være noen som liker å bo i leiligheten og som oppfører seg som folk.

Anonymous poster hash: 53a83...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er katolikker, setter de sin egen frelse i stor fare siden hovmod regnes som en av dødssyndene. Protestanter, derimot, er sikret frelse gjennom sin tro. Derfor synes jeg bare du skal leie ut til selverklærte kristne hvis de er katolikker. Da er det nemlig synd på dem. Det er ikke sikkert de får noe hyggelig sted å bo etter døden.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i en annonse som det opplyser at de er kristne, så ville jeg anta at det er fordi kristne ikke driver med "fyll og fanteri". Ting som inkluderer alkohol kan jo ofte medføre en del bråk og støy og at folk på festen herper gjenstander i leiligheten.

Men på andre områder ville jeg ikke automatisk gått ut fra at disse var så himla mye mere prektige enn andre, bare pga kristendommen. Blant annet stoler jeg ikke mer på at kristne betaler leia i tide enn noen hvilken som helst andre. At man er kristen gjør en vel ikke til noen bedre betaler, skulle jeg tro.

Men jeg ville altså definitivt gått ut fra at med et kristent par som leietagere, ville man sannsynligvis fått rolige og beherskede folk i kåken. Ikke noe fyll og bråk. Kanskje bedehus-samlinger.... :P

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

De tror vel at alt blir tilgitt. Da er det ikke så nøye om husleia blir betalt.

Kanskje de har bråkete vekkelsesmøter med tungetale og greier, og mener at utleier må være tolerant overfor dette. Eller at de er sånn irriterende gladkristne som skal frelse folk til enhver tid.

Mulig de har misforstått og tror at alt som fungerer i USA, fungerer i Norge. Der er det nok en stor fordel å annonsere at de er kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utleiere leier kun ut til kristne. Som student i Oslo valgte jeg til slutt å si at jeg er kristen (det er jeg ikke) for å få leid.



Anonymous poster hash: 77a42...5ea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva for slags svar forventer sånne folk, egentlig? "Hei, jeg stemmer på x parti, bekjenner meg til y religion, og er veldig mot dødsstraff. Har dere lyst til å komme på visning?"

Anonymous poster hash: 53a83...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleminto

Det har jeg lagt merke til også! Jeg leier ut 3 leiligheter og leier aldri ut til de som opplyser trossamfunn. Når det opplyses tenker jeg ekstremisme og at de ikke vil passe sammen med de andre leilighetene,og at de vil klage på musikk og annet liv fra de andre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg leid ut en leilighet så hadde det bare vært positivt for meg hvis jeg leste at søkerne var kristne.

Har inntrykk av at praktiserende norske kristne er veldig rolige og ordentlige av seg.

Anonymous poster hash: 0718b...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk noen eldre ektepar med en kjellerleilighet de leier ut som søker kristne leietakere. Jeg synes også det er pussig, og skulle jeg selv leid ut hadde det vært negativt om en potensiell leietaker gjorde et poeng ut av at h*n var kristen, men det er i hvert fall ikke så veldig uvanlig.



Anonymous poster hash: 65081...ff1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, ok, så det er altså ment som en slags disclaimer som skal forhindre at man får svar fra utleiere som er aggressive antiteister? Da skjønner jeg litt bedre, selv om aggressive antiteister ikke akkurat er en fryktelig utbredt rase.

Anonymous poster hash: 53a83...9ce

Det kan være det!

Det var i alle fall grunnen til at jeg ofte skrev at jeg var hundeallergiker.

Da visste jeg at jeg ikke ville få tilbud fra utleiere som som hadde leid ut til hund tidligere, eller som hadde hund selv. Samtidig ville jeg fange oppmerksomheten til de som ikke ville leie ut til hund.

Det var også en gang jeg skrev i søknaden at jeg hadde mange venner med ulike nasjonaliteter. Dette skrev jeg fordi jeg var lei av en utleier som klaget til meg over at jeg hadde så mange "svartinger" på besøk. Jeg regnet da med at "rasebevisste" utleiere ikke ville vurdere meg som leietaker.

Anonymous poster hash: 920a0...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenker det samme. Kanskje de føler at de har bedre sjanse hos kristne, eller at de føler at de gir et inntrykk av å være skikkelige mennesker om de representerer sin livstro? :)

Altså, at det blir lite festing, røyking og bråk.

Kanskje de vil slippe å leie hos noen som ikke respekterer deres tro?

Anonymous poster hash: 0dd7a...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at de tror de er mer attraktive på leiemarkedet, at alle tror at kristne er jo så stnille og greie og drikker ikke og er fulle av nestekjærlighet hele tiden... Jaddasann... Når folk skriver slike ting kommer de ihvertfall bakerst i køen hos meg. Anonymous poster hash: adf9e...538

Min teori er at de tror de er mer attraktive på leiemarkedet, at alle tror at kristne er jo så stnille og greie og drikker ikke og er fulle av nestekjærlighet hele tiden... Jaddasann... Når folk skriver slike ting kommer de ihvertfall bakerst i køen hos meg. Anonymous poster hash: adf9e...538

Oi, du er ikke dømmende i det heletatt nei. Fysj

Anonymous poster hash: 0b681...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De tror vel at alt blir tilgitt. Da er det ikke så nøye om husleia blir betalt.

Kanskje de har bråkete vekkelsesmøter med tungetale og greier, og mener at utleier må være tolerant overfor dette. Eller at de er sånn irriterende gladkristne som skal frelse folk til enhver tid.

Mulig de har misforstått og tror at alt som fungerer i USA, fungerer i Norge. Der er det nok en stor fordel å annonsere at de er kristne.

Er det mulig..

Anonymous poster hash: 0b681...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lagt merke til også! Jeg leier ut 3 leiligheter og leier aldri ut til de som opplyser trossamfunn. Når det opplyses tenker jeg ekstremisme og at de ikke vil passe sammen med de andre leilighetene,og at de vil klage på musikk og annet liv fra de andre..

Da overanalyserer du noe voldsomt gitt!

Anonymous poster hash: 0b681...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at de tror de er mer attraktive på leiemarkedet, at alle tror at kristne er jo så stnille og greie og drikker ikke og er fulle av nestekjærlighet hele tiden... Jaddasann... Når folk skriver slike ting kommer de ihvertfall bakerst i køen hos meg. Anonymous poster hash: adf9e...538

Jeg tror de ønsker å havne bakerst i køen hos sånne som deg. Det er derfor de opplyser om sin tro.

Ingen vil leie hos noen som er så fordomsfull.

Anonymous poster hash: 0dd7a...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleminto

Da overanalyserer du noe voldsomt gitt!

Anonymous poster hash: 0b681...c4c

Nei jeg leier ut til folk jeg tror passer sammen, nå er det kun studenter som har omtrent samme døgnrytme og eksamensperiode. Setter aldri ulike trosamfunn sammen om jeg vet om det, ta en titt i verden og de på krig sult og sott- kun realistisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...