Gå til innhold

Droppe barnedåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nevøen min skal døpes ..og jeg og resten av familien er invitert ..

Jeg hadde egentlig regnet med å bli spurt om å bli fadder - siden min svigerinne s søsken var det til barn nr 1, men de har valgt samme fadder .. Kjenner at jeg er litt skuffet og føler plutselig litt mindre behov for å være tante.. Dessuten har jeg et travelt løp de neste helgene.. Så jeg må enten velge bort dåp ,96 årsdag..og utdrikningslag til en veldig god venninne hvis jeg skal ha en helg sammen med kjæresten..

Ville dere bli fornærmet om det var dåpen til deres barn som ble nedprioritert av en tante?

Anonymous poster hash: 33ccc...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Føler et mindre behov for å være tante"? Det er faktisk ikke noe du velger, det er noe du er. Hvis noen av søskene mine hadde droppet å komme i dåpen til mitt nå oppdiktede barn for så trivielle grunner som det over, så hadde jeg følt et mindre behov for å være søster og i famile med vedkomne.

 

Edit; Skrivefeil.

Endret av Sooool
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, man dropper ikke dåpen til tantebarnet sitt bare fordi man ikke får være fadder! JA, det blir garantert såre følelser og sure miner om du dropper dåpen! 



Anonymous poster hash: 17bd6...8df
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo heldigvis bestemme deg for å ha et godt forhold til tantebarnet uavhengig av faddertittelen står på papiret. Det er ikke tittelen barn bryr seg om, men voksne som er tilstede for de.. Og det kan du være uavhengig om du er fadder eller ikke :)

 

Du tror du rammer foreldrene ved å "trekke deg unna og furte" for å ikke få være fadder, men det er bare barna det går ut over.. Tenk på det, og vær heller en supertante :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å vurdere å droppe dåpen til en niese for å ha en helg sammen med kjæresten. Han er der jo etterpå også, og forholdet deres burde tåle en periode med mindre tid sammen. Også ganske spesielt å vurdere å droppe dåpen for å furte over at du ikke fikk bli fadder. Med en slik holdning har du jo vist at de tok rett valg. For hva skjer når du blir fornærmet for noe annet? Da har du plutselig mindre behov for å være fadder.......



Anonymous poster hash: 11716...de4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen av smålighet.

Barnet ser på bilder fra dåpen "Mamma hvorfor var ikke "tante" i dåpen min? " "nei kjære deg. Siden hun ikke ble valgt som fadder følte hun ikke for å være tante for deg, og droppet dåpen".

Verden er større enn deg. Skjerp deg!

Anonymous poster hash: ff362...894

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke logikken, du straffer jo barnet for noe foreldrene gjør? Virker som om det som egentlig er viktigst for deg er å få være litt demonstrativ...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville blitt FRYKTELIG fornærmet om ikke min søster kom i dåpen til mitt barn pga noe så smålig....

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer jeg, Ts!

Indirekte så sier de jo at hennes søsken verdsettes mer enn din brors søsken.

Kanskje ikke bra å droppe dåpen heller, men jeg skjønner at du gjør deg tankene.

Hadde jeg også gjort.

Endret av Frk.34
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være der fordi du er tante til barnet. Du er ikke der for foreldrenes del. Du er der for barnets skyld.

 

Det er da ikke niesen din sin skyld at du ikke ble fadder. Synes du høres utrolig selvsentrert ut.



Anonymous poster hash: c2811...269
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være der fordi du er tante til barnet. Du er ikke der for foreldrenes del. Du er der for barnets skyld.

Det er da ikke niesen din sin skyld at du ikke ble fadder. Synes du høres utrolig selvsentrert ut.

Anonymous poster hash: c2811...269

Barnet er vel den av alle som minst reflekterer over at folk ikke kommer..

Anonymous poster hash: 33ccc...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du reagerer jeg, Ts!

Indirekte så sier de jo at hennes søsken verdsettes mer enn din brors søsken.

Kanskje ikke bra å droppe dåpen heller, men jeg skjønner at du gjør deg tankene.

Hadde jeg også gjort.

 

Enig, men likevel smålig. Dog har TS lov til å komme med stikk til svigerinne nu og da pga det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel utdrikningslag og 96års dag gjerne på lørdag og ikke søndag som dåp så du får jo god tid med kjæresten selvom dere ikke kan nikose hele helgen. Og syns det er utrolig smålig tenkt av deg, hvis det plager deg: spør foreldrene, det er helt sikkert er gjennomtenkt valg!

Anonymous poster hash: 75994...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer jeg, Ts!

Indirekte så sier de jo at hennes søsken verdsettes mer enn din brors søsken.

Kanskje ikke bra å droppe dåpen heller, men jeg skjønner at du gjør deg tankene.

Hadde jeg også gjort.

 

Hvorfor droppe dåpen til et lite barn, og hvorfor si at man føler et mindre behov for å være tante. Enig med det en tidligere bruker skrev, så lenge man tenker slik så har foreldrene valgt rett. Man kan faktisk være fadder med slike holdninger.

En ting er å bli skuffet, en annen ting er å avskrive et spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Toppen av smålighet.

Barnet ser på bilder fra dåpen "Mamma hvorfor var ikke "tante" i dåpen min? " "nei kjære deg. Siden hun ikke ble valgt som fadder følte hun ikke for å være tante for deg, og droppet dåpen".

Verden er større enn deg. Skjerp deg!

Anonymous poster hash: ff362...894

Hvis moren hadde svart det,så er hun hakket verre enn Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig. Jeg er ikke fadder til noen av mine tantebarn og det kunne aldri falt meg inn å droppe dåp og/eller andre viktige merkedager på grunn av det. Jeg er ikke noe mindre tante av den grunn, og de er mine øyenstener. 



Anonymous poster hash: 33402...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde hatt en grunn så kunne jeg forstått det.

Har du ikke alvorlige grunner til å utebli så ville jeg nok dratt.

Med alvorlige nok grunner tenker jeg feks på incest som kan splitte en hel familie og spekulasjoner kan da for uinnvidde oppstå.

Spekulasjonene om hvorfor disse uteblir blir for dem det gjelder det enkleste å takle.

Anonymous poster hash: 1e7a0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dukket opp. Kjenner meg så igjen i slike situasjoner. Så dere andre mener at hun heller skal droppe noen som lever sine siste år (ikke slemt ment, man kan leve lenger enn 96 år;)) eller droppet en venninne fordi hun må dra i nevøens dåp. Det er jo bare å si at det ikke passer. Kjenner jeg blir irritert over at det ikke går ann å ha et ok forhold til sin tante fordi man ikke er i dåpen. '

 

Føler med deg TS. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til:) Klem til deg



Anonymous poster hash: 480ee...a1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...