Gå til innhold

Er det min skyld at han var utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså noen trenger sex for at forholdet skal fungere, og for å ikke bli nedfor. Når kvinner nekter sex eller sjelden vil ha sex og driver med i dag har du ikke fortjent sex du må gjøre noe for å fortjene det, da skjønner jeg godt at de går til andre for å få sex. Skjønner ikke at det går an å være for sliten for sex. For sliten for å vise kjærlighet og elske med kjæresten? WTF! 

 

Ellers er jeg i mot utroskap. Skjønner ikke at de som har et godt forhold og har mye sex er utro! 

 

Han kunne i det minste sagt i fra til deg før han gikk til andre.

 

Nå har vel aldri du som kronisk arbedisledig vært strukket så tynt som det en god del småbarnsforeldre blir etter månedsvis med for lite søvn, masse husarbeid og null egentid. Når man da har en partner som gir en lang faen i felles baby og husets behov fordi de heller vil bruke all fritid på seg selv så er det ikke rart at man mister respekten og ikke klarer å tenne på et "mannfolk" som oppfører seg som en egoistisk tenåring.

 

Virker som om mannen din allerede er ferdig med deg, TS. Og godt er det, han tar uansett ikke del i familielivet så hvorfor skal han få bonusene av det? Èn mindre å rydde og vaske etter, og babyen aner jo uansett ikke hvem han er siden han aldri gidder å ta seg av ungen sin. Win-win for deg.

Anonymous poster hash: 13116...600

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kun en person sitt ansvar å skape et godt forhold? Såvidt jeg ser var han mest opptatt av å pleie sine egne interesser mens hun satt sliten hjemme alene med ungen. Det er jo egentlig hun som hadde fortjent å ha et sidesprang, når jeg tenker meg om...

Hva har hun gjort for å skape et godt forhold? Slik jeg ser det nekter hun mannen sex samt ikke gjør noe for at han skal trives hjemme sammen med henne.

 

Når mannen ikke vil være hjemme med dama så gjør dama en dårlig jobb som kone. Ingen menn ønsker å bli redusert til en gjøgler som må underholde kona.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er definitivt ikke din skyld. Han er en dritt. Ikke nok med at han er utro, han er også patetisk nok til å gi deg skylda for det.

 

Han gir ikke henne skylda for det. Han åpner seg om problemer i forholdet. Hadde det vært noe bedre å sagt at han bare pulte henne selv om alt var bra hjemme? 

Anonymous poster hash: 3313f...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust! Bruker klassikeren det er din skyld jeg er utro fordi du gir meg for lite sex! Rett og slett en idiot og overhode ikke din skyld!

 

Det må på et eller annet tidspunkt slå dere kvinner at forhold til menn krever noe fra deres side også Det er hovedsaklig dere som får drømmen deres oppfylt i et samboerskap, unger og hus. At dere tror det bare er å dyrke dette å glemme at dere faktisk er to i forholdet, der han ikke får på langt nær like mye ut av det livet dere har gått og sikla på siden dere var småunger,vil resultere i at drømmen etterhvert blir knust og at han finner en løsning på problemet bak ryggen deres. 

Anonymous poster hash: 3313f...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN har valgt å kun tenke på seg selv og dyrke sin fritid, slik at DU TS har blitt sittende igjen alene med alt ansvaret - utslitt. Kun mor og husmor, ingen overskudd til å være deg selv, kvinne og kjæreste. Hvem blir kåt av å være utslitt? Utslitt pga at mannen man skal tenne på kun tenker på at han selv skal få leve livet like fritt som før han fikk barn? Dere er TO stykker som må gi avkall på fritid, og sørge for at dere BEGGE to får dyrke dere selv, egentid, egne interesser, og hverandre. Selvsagt har han overskudd til sex. Han har fritid, han får holde på med interesser. Og han er mann. Menn har som regel overskudd til sex uansett. Jeg tror ikke det er skjønnsdiskriminerende å si det. Jeg tror det bare er slik.

 

Uansett. Om han synes dere har for lite sex, så må han ta det opp. Høre hva DU synes, og om du er villig til å bygge opp igjen det lidenskapelige forholdet mellom dere igjen. Finne løsninger hvor dere begge må gjøre noe, ofre noe.

 

Velger man å ha sex med noen andre (uten lov), så betyr det som regel slutten på forholdet. En må ihvertfall være forberedt på det. Så om man velger å være utro, så tar man valget samtidig som en vet at dette kan koste forholdet - familien. Man velger at et ONS betyr mer enn familien. Og så legger han skylden på TS? Ojojoj, høres ikke ut som noe særlig å samle på :/

 

Nei, med mindre han ble voldtatt, så er det kun han selv han kan skylde på!



Anonymous poster hash: eab01...cfb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

 

Nå har vel aldri du som kronisk arbedisledig vært strukket så tynt som det en god del småbarnsforeldre blir etter månedsvis med for lite søvn, masse husarbeid og null egentid. Når man da har en partner som gir en lang faen i felles baby og husets behov fordi de heller vil bruke all fritid på seg selv så er det ikke rart at man mister respekten og ikke klarer å tenne på et "mannfolk" som oppfører seg som en egoistisk tenåring.

 

Virker som om mannen din allerede er ferdig med deg, TS. Og godt er det, han tar uansett ikke del i familielivet så hvorfor skal han få bonusene av det? Èn mindre å rydde og vaske etter, og babyen aner jo uansett ikke hvem han er siden han aldri gidder å ta seg av ungen sin. Win-win for deg.

Anonymous poster hash: 13116...600

 

Kanskje ikke så dumt å være uten barn når det ødelegger forhold. Typen vil ikke hjelpe til i hjemmet og dama vil ikke ha sex. Det er jo et forhold som er dømt til å gå rett til helvete. Synes synd på barn som blir født og må oppleve foreldrenes idiotiske oppførsel. Foreldre tenker jo kun på seg selv. Han tenker at han må ha sex, og hun tenker at hun er så jævla sliten. 

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for utroskap, men når den ene parten bestemmer at partneren ikke skal ha et sexlivet, må man nesten takke seg selv om partneren har sex med andre.

Det er vondt å bli avvist gang på gang, så jeg skjønner godt at han valgte å få nåde dekket behovet for sex, samt bekreftelse, fra en annen kvinne.

Javisst er det travelt med små barn, et hus som skal holdes I orden og jobb, men det varer ikke for alltid. Å prioritere sex er en investering for forholdet.

Anonymous poster hash: a1b23...52d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trekkes det jammen meg mange konklusjoner utifra lite informasjon.

Fakta (eller hvertfall utsagn):

  • Hun er veldig sliten. (hvor sliten er veldig sliten)
  • Han jobber mye (hvor mye er mye, og er det fordi han vil eller fordi han må?)
  • Lite sex i det siste (hva er lite sex; fra 5 dager i uken til 1 dag i uken - eller fra en dag i uken til en gang i måneden?), og hvor lenge har "i det siste" vart?
  • Han har vært utro på jobbreise (bekreftet av beskyldning av skyld)
  • Hun krever mye av han (ifølge hans utsagn gjengitt av henne)
  • Han er ganske opptatt av egne interesser (ifølge TS, hva betyr det egentlig)

Tolkninger:

  • Han hjelper ikke hjemme (han bare jobber og bruker all annen tid på egeninteresser)
  • De snakker ikke sammen (han har ikke fortalt om sex-behov; hun har ikke bedt om hjelp hjemme som sliten)
  • Hun er en oppofrende mor som gjør alt hjemme og for barnet/barna. (Det står ikke at han ikke bidrar hjemme, bare at han jobber mye og er opptatt av egeninteresser. Hva med TS sine interesser, dersom de er hus/hjem og barn så er hun kanskje like opptatt av sine egeninteresser?)
  • Han er en dritt (har vært utro - og i tillegg legger skyld på TS!)

Og som vanlig, er det kun vinklingen fra den ene siden som er belyst.

Da er det naturlig at TS trolig fremstilles bedre, og han værre en om det var han som startet tråden.

 

Utroskap er ikke bra, men at det automatisk medfører "dump" er en uting.

At han har lagt skylden på henne for utroskapen, kan skyldes en refleks ift at ting har bygget seg opp mellom de to, og han har hatt behov for å forsvare ugjærningen.

De har tilsynelatende ikke snakket sammen om sine utfordringer i forkant, og begeret har rent over for begge.

Familieterapi med nøytral tredjepart burde forsøkes, ikke minst for barnas skyld.



Anonymous poster hash: 540cb...5bf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har hun gjort for å skape et godt forhold? Slik jeg ser det nekter hun mannen sex samt ikke gjør noe for at han skal trives hjemme sammen med henne.

 

Når mannen ikke vil være hjemme med dama så gjør dama en dårlig jobb som kone. Ingen menn ønsker å bli redusert til en gjøgler som må underholde kona.

 

Nekte mannen sex? Hva er det for noe? Er sex noe man får? Hun forteller at hun har hatt lite lyst på sex, ikke at hun har nektet ham sex. Det er en stor forskjell, og det er temmelig umodent å snakke om å "bli nektet sex".

 

 Det er veldig rart at du automatisk antar at det er kun kona det er noe galt med. Tror du ikke han har gjort en ganske rævva jobb som mann og far også da? (Eller er det å være totalt fraværende og ganske egoistisk det samme som å være en god ektemann?)Jeg forstår situasjonen slik som at det å få barn ikke ble som noen av dem tenkte. Moren er sliten og får all jobben med barnet og huset. Faren forstår ikke dette og, skjønner ikke den dårlige stemninga og velger å bruke tid på seg selv framfor familien han selv har valgt. Til slutt er han så umoden at han velger å være utro i stedet for å ta opp problemene med kona og komme fram til en løsning. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Men de må ha ei dame å pule på. Damer er også utrovi samme grad. Dumt av deg å gjøre dette til en kjønnskamp

Hadde du visst hvem jeg er og hva jeg står for så hadde du ikke sagt det :)

Nå er det nå slik en gang at det er menn som er mest utro,lev med det og ikke ta det personlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke din feil. 

Han er et eget (voksent) individ som kan ta sine egne avgjørelser. 

Hva du ønsker, vil og gjør har ikke noe med at han er utro. God klem til deg.



Anonymous poster hash: f4c43...f4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må på et eller annet tidspunkt slå dere kvinner at forhold til menn krever noe fra deres side også Det er hovedsaklig dere som får drømmen deres oppfylt i et samboerskap, unger og hus. At dere tror det bare er å dyrke dette å glemme at dere faktisk er to i forholdet, der han ikke får på langt nær like mye ut av det livet dere har gått og sikla på siden dere var småunger,vil resultere i at drømmen etterhvert blir knust og at han finner en løsning på problemet bak ryggen deres.

Anonymous poster hash: 3313f...7b7

Uansett om så skulle Være sant så unnskylder ikke det utroskap etter min mening. På et eller annet tidspunkt må både kvinner og menn heller være tøff nok til å tre ut av det forholdet de er I h is de er ulykkelig istedenfor å være utro. Det krever at man gir og tar og det må gå begge veier så klart, men er aldri den andre parten sin skyld at den ene parten velger å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Småbarnsperiode og jeg er veldig sliten.Han jobber mye og er ganske opptatt av egne interesser.Jeg ønsker han mer hjemme sammen med oss som familie.Lite sex har det kansje vært i det siste,men føler meg som sagt sliten.Har også blitt sur til tider hvor han har vært mye fraværende.Har oppdaget at han på en jobbreise har vært utro med ei dame.Han hadde altså tatt av seg ringen på fingeren å "sjekket " henne opp. Ikke vil han prate om dette. Hold på å bli gal!Vet ikke om jeg holder ut. Han har sagt at det er min skyld at han var utro pga lite sex og jeg krever for mye av han.

Anonymous poster hash: c19b5...3e4

Jeg reagerer på at han ikke vil snakke om det.Han klarer å gjøre tre gedigne brølere på en gang: være utro,skylde på deg,og på toppen er han så arrogant at han ikke vil snakke om det?

Fin taktikk.

Han mener at han har følt seg skjøvet bort sikkert,og det kan han ha rett i å føle.

Men da går en ikke bort og er utro,for hvorfor gjøre "ille"til"mye verre"?

Han er selv rettferdig,og det er utrolig lite sjarmerende.Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsperiode og jeg er veldig sliten.Han jobber mye og er ganske opptatt av egne interesser.Jeg ønsker han mer hjemme sammen med oss som familie.Lite sex har det kansje vært i det siste,men føler meg som sagt sliten.Har også blitt sur til tider hvor han har vært mye fraværende.Har oppdaget at han på en jobbreise har vært utro med ei dame.Han hadde altså tatt av seg ringen på fingeren å "sjekket " henne opp. Ikke vil han prate om dette. Hold på å bli gal!Vet ikke om jeg holder ut. Han har sagt at det er min skyld at han var utro pga lite sex og jeg krever for mye av han.

Anonymous poster hash: c19b5...3e4

Hjelper  å snakke sammen. Men men trenger en ting og det er sex får de ikke det er de som regel utro sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 0cf4e...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om så skulle Være sant så unnskylder ikke det utroskap etter min mening. På et eller annet tidspunkt må både kvinner og menn heller være tøff nok til å tre ut av det forholdet de er I h is de er ulykkelig istedenfor å være utro. Det krever at man gir og tar og det må gå begge veier så klart, men er aldri den andre parten sin skyld at den ene parten velger å være utro.

 

Ælig talt, det er barn involvert. Man kan ikke bare bryte opp et forhold sånn uten videre. Utroskap kunne vært en god løsning om det ikke ble oppdaget, fordi det kunne gitt den parten som savnet sex mest overskudd og glede i hverdagen igjen, så hadde han også hatt mer å gi. Jeg var også en gang utro mot min kone like etter fødsel fordi hun ikke var seg selv og bare brydde seg om ungen. Hun var ikke deprimert eller noe, bare oppslukt av det å bli mor. I følge deg skulle jeg gått fra henne i stedet for å tatt saken i egne hender, som har ført til at vi fortsatt er sammen og lever et fint familieliv med flotte veloppdragne unger. Man kan si hva man vil om det moralske, men når det faktisk er til alles beste så er det egentlig greit. 

Anonymous poster hash: 769f9...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ælig talt, det er barn involvert. Man kan ikke bare bryte opp et forhold sånn uten videre. Utroskap kunne vært en god løsning om det ikke ble oppdaget, fordi det kunne gitt den parten som savnet sex mest overskudd og glede i hverdagen igjen, så hadde han også hatt mer å gi. Jeg var også en gang utro mot min kone like etter fødsel fordi hun ikke var seg selv og bare brydde seg om ungen. Hun var ikke deprimert eller noe, bare oppslukt av det å bli mor. I følge deg skulle jeg gått fra henne i stedet for å tatt saken i egne hender, som har ført til at vi fortsatt er sammen og lever et fint familieliv med flotte veloppdragne unger. Man kan si hva man vil om det moralske, men når det faktisk er til alles beste så er det egentlig greit.

Anonymous poster hash: 769f9...eb4

Så du mener du er unnskyldt ditt utroskap fordi hun var oppslukt av å bli mor? Har selv barn og jeg ville ikke levd i uvitende om utroskap og jeg hadde ikke blitt værende i et forhold etter utroskap. Men det er mitt ståsted til temaet. Hva andre velger å gjøre er opp til dem og det dømmer jeg ikke. Men jeg er helt imot at man skal kunne unnskylde seg med at det er den andre parten sin skyld at man er utro. Det er et eget valg den som er utro tar. Det eventuelle poitive som kommer av at den andre parten ikke vet det er jo fordi de lever i uvisshet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper å snakke sammen. Men men trenger en ting og det er sex får de ikke det er de som regel utro sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 0cf4e...01f

Selv om mannen "trenger" sex unnskylder ikke det utroskap. Kvinner og trenger sex. Iallefall jeg. Men det er ingen unnskyldning for meg å være utro når samboeren min er vekkreist og ikke kan gi meg det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er alltid den utro parts "feil", da det aldri er noe man er presset til, men et valg.

 

Når det er sagt skylder man familien en viss effort for å fikse det hele, og ikke bare gå. Det inkluderer samtaler rundt hva som skjedde og hvordan det kan unngås.

 

Dersom du har sagt nei til sex har du satt en stopper for parforholdet. Den naturlige reaksjonen er at dere prater om dette. Når han tar opp problemer med deg, hvordan reagerer du vanligvis? Er du mottakelig for kritikk eller går du rett i angrep? Dette er relevante spm.



Anonymous poster hash: ceedb...5fd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du visst hvem jeg er og hva jeg står for så hadde du ikke sagt det :)

Nå er det nå slik en gang at det er menn som er mest utro,lev med det og ikke ta det personlig

Sier du det. Javel, men hvem er jeg,og hva står jeg for.

Dine kilder til fin påstand er interessant. Ellers bryr jeg meg svært lite om fremheving av egen status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...