Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Heksa som har plaget meg i 2 år(!!!) flytter ut i juli!!!!!!! :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:  Det er nesten ikke til å tro at dagen endelig kommer snart!! Hun har reist fra ildfaste former med matrester i som har MUGNET på kjøkkenbenken! Hun vasker aldri når det er ehnnes uke (og når hun først vasker så er det oftest mer skittent enn utgangspunktet...), hun kjøper aldri dopapir eller noe, hun oppfører seg heslig mot ALLE som er på besøk og bare... AAH JAAA ENDELIG blir jeg fri!!! :bolledeig:

 

 

Ps: skal sies at jeg er glad for å ha bodd med henne, for jeg har lært meg å takle drittunger. Men skal bli godt å bli kvitt henne allikevel! : :herremann:

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart 30 år og bor med to party svensker. Jeg hater det så sykt. Er det andre på min alder som bor i kollektiv? Jeg dør snart, men boligmarkedet er for dyrt for meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett søppel, gamle matrester og skitne kopper og kar utenfor rommet han, da får han seg kanskje en vekker. 

Slik passiv aggressiv oppførsel er så unødvendig, og litt barnslig. SNAKK MED PERSONEN DET GJELDER! Ikke gå rundt og vær så feig og skriv masse lapper, og hint.

 

SNAKK I STEDEN!!!!! herregud

Anonymous poster hash: e651b...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik passiv aggressiv oppførsel er så unødvendig, og litt barnslig. SNAKK MED PERSONEN DET GJELDER! Ikke gå rundt og vær så feig og skriv masse lapper, og hint.

SNAKK I STEDEN!!!!! herregud

Anonymous poster hash: e651b...9d1

Har du bodd i kollektiv..? Det finnes personer der ute som bare ikke tar inn noe av det man sier. De gidder ikke rett og slett. Da må det være lov å være litt frekk og sette søppel etc et sted hvor vedkommende er nødt til å ta det.

Disse menneskene ser på fellesareal som sin søppelplass, og evner ikke å forstå at det kommer noen og skal bruke kjøkken/bad/stue etter dem.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en liten hybelblokk med 10 andre mennesker. I byen jeg bor i er de nazi ang kildesortering og vi har fått maange klager fra søppelbilen om at restavfallsdunkene flyter over så fugler og rotter hakker opp søpla og flyter over. Søppelbilen henter restavfall 1 gang i mnd og det er noen av de andre her som tydeligvis kaster all søppel i samme søppelpose. Og så bruker de svarte digre søppelsekker. Jeg er så nøye med sorteringen min(kaster matavfall, papir, glass og plast hver for seg..) at jeg bare kaster kanskje 2 små poser med restavfall i mnd, mens noen av de andre her kan finne på å fylle opp igjen over halve restavfallsdunken med en diiiger søppelsekk allerede dagen etter at søppelbilen har vært her!! Så det ser jo ut som en søppeldynge utpå her.. Vi har fått beskjed så mange ganger, men det synker bare ikke inn.. Hun ene flyttet ut i forrige uke, da hadde søppelbilen tømt søpla for 3 dager siden. Hvor gjorde hun av alt søppelet fra flyttingen? Jo, i restavfallsdunkene. ALLE var overfylte så lokkene stod til værs. Hvor skulle liksom vi andre tømme søpla resten av mnd tenkte hun? Enkelte driter så jævlig i alle andre;(!!!

Anonymous poster hash: 2eb8f...bc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slik passiv aggressiv oppførsel er så unødvendig, og litt barnslig. SNAKK MED PERSONEN DET GJELDER! Ikke gå rundt og vær så feig og skriv masse lapper, og hint.

 

SNAKK I STEDEN!!!!! herregud

Anonymous poster hash: e651b...9d1

 

 

 

Kan tenke meg at de har prøvd å snakke!  Slikt virker dårlig på griser.   Hadde satt skitten hans utenfor døra tvert.  Griseri hører til hos griser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bor ikke i kollektiv, men har bodd (og bor tidvis) med broren min når han kommer hjem fra universitetet. Jeg bor hjemme i huset til pappa for å spare penger, så jeg kan liksom ikke kaste han ut heller.

 

Uansett, disse tingene har plaget meg ekstremt.

 

*vasker aldri etter seg

*kaster aldri ting i søpla (eks hvis han har laget mat)

*lager mat kl 6 om morningen, fordi han har en ekstremt forvrengt døgnrytme

*spiller og snakker høylytt med spillkompisene sine på nett sånn at jeg ikke får sove

*hører aldri når jeg snakker til han

*tisser på doskåla (!)... er det SÅ vanskelig å dra opp det ekstra dosetet før du tisser???

*alltid grisete når jeg kommer hjem fra skolen

 

Det er grusomt å bo med mennesker som ikke er verken hygieniske, hensynsfulle eller ryddige. I feel your pain, dere... det er GRUSOMT.



Anonymous poster hash: 04f3d...ac2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Slik passiv aggressiv oppførsel er så unødvendig, og litt barnslig. SNAKK MED PERSONEN DET GJELDER! Ikke gå rundt og vær så feig og skriv masse lapper, og hint.

 

SNAKK I STEDEN!!!!! herregud

Anonymous poster hash: e651b...9d1

 

En jeg kjenner hadde en ordentlig rotete jente han bodde med. Hun vasket aldri opp etter seg eller ryddet, og lagde tårn av tallerkener på kjøkkenbenken. Han hadde sagt ifra flere ganger, men det var først da han helte en del ketchup på en tallerken og satte den på benken i et par uker hun tok hintet. 

 

Ellers synes jeg ikke lappeskriving er en dårlig idé. Det er en fin idé som tar opp problemet spesifikt. Problemet med å ta det opp med mange direkte er at mange hopper inn i en forsvarsposisjon og blir ganske aggressive. Slik er en av de jeg bor med. Hun deltar aldri på kjøkkenmøter (selv om vi har de kun på grunn av henne), vasker aldri, rydder aldri opp, tar maten min, bruker mine ting (uten å spørre), bruker min fryseplass etc. og blir ganske motbydelig dersom jeg prater med henne. "JEG KAN VELGE SELV OM JEG KOMMER PÅ KJØKKENMØTER ELLER IKKE!!!!!!!" mens hun går på rommet sitt og slamrer med døra. Det er ikke så lett, og man kan ikke tenke at alle vil reagere på tilsnakk slik som en selv. 

Anonymous poster hash: 03a26...532

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bor sammen med ei som bruker stekovnen til å varme stua. Hun setter altså på ovnen på maks, og åpner døren. Strømregningen denne vinteren kom, selvfølgelig(!), på over 2000 kroner for en 40 kvm leilighet.......



Anonymous poster hash: e041e...d2a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bor sammen med ei som bruker stekovnen til å varme stua. Hun setter altså på ovnen på maks, og åpner døren. Strømregningen denne vinteren kom, selvfølgelig(!), på over 2000 kroner for en 40 kvm leilighet.......

Anonymous poster hash: e041e...d2a

 

Hvaaa??? :skratte: Herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bor sammen med ei som bruker stekovnen til å varme stua. Hun setter altså på ovnen på maks, og åpner døren. Strømregningen denne vinteren kom, selvfølgelig(!), på over 2000 kroner for en 40 kvm leilighet.......

Anonymous poster hash: e041e...d2a

 

Hah! Den var ny.... Vet du noe om hvorfor har man ikke bare gått til innkjøp av en ovn, om jeg tørr spørre? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg bor sammen med ei som bruker stekovnen til å varme stua. Hun setter altså på ovnen på maks, og åpner døren. Strømregningen denne vinteren kom, selvfølgelig(!), på over 2000 kroner for en 40 kvm leilighet.......

Anonymous poster hash: e041e...d2a

 

Herregud, noen folk ass! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff 😳 vil helst ikke lese mer her nå. Flytter inn i kollektiv nå neste mandag... Jeg har bodd i kollektiv før, trivdes kjempe godt, men her hadde vi jo alt for oss selv, bad/ kjøkken osv... Jeg foretrekker heller et rotehue enn en som har støv på hjernen..

Har vært på folkehøyskole, og der ble jeg plassert dør i dør med ei sinna rødtopp som skulle legge seg 23.00 SHARP, om klokken var 2 over og noen var på besøk hos meg banket hun på døren. Jeg er da nattmenneske, hun - overhodet ikke. Spilte jeg gitar banket hun på fordi hun skulle ha middagssøvn. Var det noen som hadde glemt å vaske koppene sine, kunne hun sjelle ut alle på husmøtene. Til og med lærerne var redd for hun 🙈 hjelpe meg. Vi på huset kunne ikke en gang sitte i gangen å snakke uten at hun kom ut og kjeftet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 år og bor med to party svensker. Jeg hater det så sykt. Er det andre på min alder som bor i kollektiv? Jeg dør snart, men boligmarkedet er for dyrt for meg :/

Jeg er 28 og bor i kollektiv. Jeg bor heldigvis med folk som er kule å bo med, selv om jeg skulle ænske jeg hadde råd til mitt eget.

Anonymous poster hash: 89e6f...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hah! Den var ny.... Vet du noe om hvorfor har man ikke bare gått til innkjøp av en ovn, om jeg tørr spørre? :P

Det kommer nok av fenomenet latskap tenker jeg meg....   :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 år og bor med to party svensker. Jeg hater det så sykt. Er det andre på min alder som bor i kollektiv? Jeg dør snart, men boligmarkedet er for dyrt for meg :/

Ja, det finnes. Bodde selv i kollektiv en periode da jeg var over 30 sammen med andre voksne ferdig utdannede folk i full jobb. Det er ikke så uvanlig sånn som boligmarkedet er nå. Trivdes godt gjorde jeg også :)

Anonymous poster hash: 1aa40...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ene fyren jeg bodde med flyttet ut i fjor, kontrakten var gått ut så han hadde ikke noe ansvar for å skaffe nye leietakere. Likevel gjorde han det og sørget for at tidenes aspergergutt flyttet inn. Fyren har null sosiale antenner pluss er spydig. Er lite trivelig å ha ha han i kollektivet.



Anonymous poster hash: 89e6f...3e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 år og bor med to party svensker. Jeg hater det så sykt. Er det andre på min alder som bor i kollektiv? Jeg dør snart, men boligmarkedet er for dyrt for meg :/

 

Det går an å bo i kollektiv med folk man faktisk takler. Jeg anbefaler deg å lete veldig kritisk, gå på visninger der du møter de du skal bo med. Jeg bodde i kollektiv med noen veldig greie folk, de var i slutten av tjueårene og ferdig med fest hver helg. Så ikke gi opp, selv om du ikke har råd til å leie alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...