Gå til innhold

Hvem bryr seg


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får så vondt av det programmet når jeg ser at det er så mange som bare går sin vei, tror de fleste velger å se en annen vei fordi de er redde for å gripe inn. men det er viktig å bry seg, man kan gjøre en forskjell :)



Anonymous poster hash: 205b7...6eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg gikk glipp av noe, men forstod ikke helt at det var sikkert i den situasjonen med kunden og hun med downssyndrom, at det var på grunn av det at kunden reagerte?

Fikk ikke med meg alt, så fikk kanskje ikke med meg noe helt vesentlig der. Har mange ganger reagert på hygiene selv, uten å bli så frekk forøvrig, og har ingenting da med den ansattes utseende å gjøre såklart.

Anonymous poster hash: f5204...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg gikk glipp av noe, men forstod ikke helt at det var sikkert i den situasjonen med kunden og hun med downssyndrom, at det var på grunn av det at kunden reagerte?

Fikk ikke med meg alt, så fikk kanskje ikke med meg noe helt vesentlig der. Har mange ganger reagert på hygiene selv, uten å bli så frekk forøvrig, og har ingenting da med den ansattes utseende å gjøre såklart.

Anonymous poster hash: f5204...4dc

Skjønner ikke helt hva det var du ikke skjønte? Det er en ganske vanlig fordom mot utvilingshemmede at de generellt er grisete. Hun snakket jo for det første til henne som om hun var et barn, fant på feil som f.eks at lompe lå feil og var ganske frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det var du ikke skjønte? Det er en ganske vanlig fordom mot utvilingshemmede at de generellt er grisete. Hun snakket jo for det første til henne som om hun var et barn, fant på feil som f.eks at lompe lå feil og var ganske frekk.

Ja, hun var helt klart forferdelig frekk, fikk bare ikke med meg at det var sikkert at det fremstod som om det var pga at den ansatte der var funksjonshemmet eller om hun hadde vært sånn mot hvem som helst som gjorde noe feil (i hennes øyne).

Anonymous poster hash: f5204...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun var helt klart forferdelig frekk, fikk bare ikke med meg at det var sikkert at det fremstod som om det var pga at den ansatte der var funksjonshemmet eller om hun hadde vært sånn mot hvem som helst som gjorde noe feil (i hennes øyne).

Anonymous poster hash: f5204...4dc

Det var vel rett og slett nevnte standard fordom som gjorde at det var tydelig at det var fordommer mot utviklingshemmede. Og den barnslige tonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel rett og slett nevnte standard fordom som gjorde at det var tydelig at det var fordommer mot utviklingshemmede. Og den barnslige tonen.

Ser reprise fra starten av programmet nå og det kom mer tydelig fram enn sist jeg ikke så hele programmet. :)

Anonymous poster hash: f5204...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den hundemishandlingscenen var utrolig dårlig iscenesatt. Klynkingen hørtes falsk ut og de forbipasserende kunne jo lett titte inn i buret og se den bamsen som ikke beveget seg. En livredd hund hadde vel vært mer "all over the place" vil jeg tro. Men klart, man kan ikke kan bruke en levende hund heller.

Anonymous poster hash: 9dff7...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene triller når jeg så på det med dyremishandlingen. Ja det er icenesatt og klynkingen falsk, men det gjør vondt å se alikevell. Tenk hvor mange som faktisk gjør sånn mot dyr :(  Opplevde selv for 5 mnd siden at min egen katt ble skutt med luftgevær av noen ukjente mennesker. Stakkar pusen min hadde så vondt og hadde bæsjet på seg av redsel. Måtte avlive :trist:  Dyremishandling gjør meg så forbanna at jeg har ikke ord.. Gjør vondt langt inni hjerterota når jeg ser slik.. Bra noen brydde seg på hvem bryr seg ihvertfall.

:(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene triller når jeg så på det med dyremishandlingen. Ja det er icenesatt og klynkingen falsk, men det gjør vondt å se alikevell. Tenk hvor mange som faktisk gjør sånn mot dyr :(  Opplevde selv for 5 mnd siden at min egen katt ble skutt med luftgevær av noen ukjente mennesker. Stakkar pusen min hadde så vondt og hadde bæsjet på seg av redsel. Måtte avlive :trist:  Dyremishandling gjør meg så forbanna at jeg har ikke ord.. Gjør vondt langt inni hjerterota når jeg ser slik.. Bra noen brydde seg på hvem bryr seg ihvertfall.

:(

 

Samme reaksjon her også.Orker nesten ikke å se det,selv om det er iscenesatt.Kjenner det koker inni meg når jeg leser hva som skjedde med pusen din.Helt forferdelig!

:klem: til deg.

 

Hvem bryr seg er forøvrig et veldig bra programkonsept.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Utrolig at så mange gikk med på å hjelpe "spaneren".Hadde trodd folk var mer skeptisk.Han kunne jo vært leiemorder for alt de vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...