Gå til innhold

Diktaturet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Hvem tror dere er den mest sansynlige til å gjøre opprør? Jeg regner med at den som gjør sterkest motstand er den som vinner, men finner ikke noe om reglene for konkurransen.

Anonymous poster hash: 5ef66...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjedelig og grått reality program. 1/10, orket ikke se mer enn første epidose.



Anonymous poster hash: 367b7...224
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett to episoder, liker det fordi det er uglamt og spiller på folks frykt.  Misliker Kent. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett to episoder, liker det fordi det er uglamt og spiller på folks frykt.  Misliker Kent. 

 

Helt enig! :-)

 

August tror jeg det blir interessant å følge med videre på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Kent er så uspiselig at jeg nesten tror han er plassert der for å være muldvarp  :fnise:

Han prøver jo å få med seg de andre på opprør allerede i episode 2. 

Reglene for konkurransen er det ingen som vet. Det er litt av poenget. 

 

Ellers irriterer det meg at deltakerne ikke har fått logopedtimer. "Jeg er skju-to år" "Jeg er skju-fire år" osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien veldig godt til nå. Gleder meg til neste episode. Liker heller ikke Kent, helt usmakelig fyr.

Litt morsomt at hverken deltagerne eller seerne vet hvordan man vinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Kent. Han er den beste der. Fordrar ikke "jeg-skal-på-anti-rasistisk-markering"-frøkna, kommunisten og hun som svever mellom dimensjoner. Herregud for en gjeng de har samlet. 



Anonymous poster hash: f5c2d...259
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er en av de som blir sendt ut (som Hege ble) som vinner? De har gått i mot diktaturet og gjort opprør, men er de som sterkest har ønsket demokrati. Syk twist da i så fall. Kent misliker jeg også. Hvert fall når han hele tiden skal forklare at han skjønner mest av spillet der inne. Er ikke sikkert at det er meningen at man skal forbli passiv i diktaturet, men å gjøre alt for å skape revolusjon og demokrati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så teit når de jubla som gale for pizza og snop når de ikke hadde vært der mer enn 48 timer. Skulle trodd det var måneder siden de hadde sett en seigmann!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er en av de som blir sendt ut (som Hege ble) som vinner? De har gått i mot diktaturet og gjort opprør, men er de som sterkest har ønsket demokrati. Syk twist da i så fall. Kent misliker jeg også. Hvert fall når han hele tiden skal forklare at han skjønner mest av spillet der inne. Er ikke sikkert at det er meningen at man skal forbli passiv i diktaturet, men å gjøre alt for å skape revolusjon og demokrati.

Det er min teori også.

Anonymous poster hash: 5ef66...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Det er jo litt vanskelig å vite hvordan "det skal være" når en ikke vet hvordan en vinner blir utkåret.

 

Uansett, så synes jeg det er morsomt å se og litt lærerikt. Et stort minus at det bare er åtte dager, men lengre enn det ville kanskje være vanskelig å gjennomføre - men dagene går fort og deltagerne rekker ikke å gjøre så mye sprell.

 

Jeg har litt sansen for Kent, selv om vi politisk er milevis fra hverandre. Han viser iallefall att han har en større forståelse. De andre deltagerne kommer ikke så mye fram, men det er vel naturlig i og med at de mest bare "dilter etter" - akkurat som en stor del av befolkningen forøvrig nok også ville ha gjort.

 

Jeg skal se alle episodene før jeg bestemmer meg for om jeg virkelig liker serien eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo bevisst samlet en snurrig gjeng. Ei spirituell, ei kunstnerdame, en ung Ynge Hågensen, en drøy FrP'er, og ei som virker i overkant politisk korrekt (Hege). Usj, Kent er en selvgod kvalmsekk som elsker å fremheve at han liksom vet bedre. Foreløpig liker jeg egentlig Maria best - selv om hun bare gjør som hun blir bedt om, og sånn sett er et lett "offer" for diktaturet.

 

Jeg ble sittende å lure litt på hva som ville skjedd om de alle sammen bare streiket og ble sittende i sofaen under portforbudet og ignorere alt. Alle kunne jo ikke blitt eliminert - hadde ikke blitt særlig bra tv av det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo faktisk ganske godt av ironien i at den "hardbarka" kommunisten August var den som syns det var verst med uniformen og arbeidet, og generelt sett hele greia, da mye av det er en gandke kommunistisk tankegang.

For øvrig så syns jeg det er hysterisk morsomt hvir naive de er. "Nei, asså, kan jo ikke være sånn. Det er jo bare å styrte diktaturet lzm". I et ordentlig diktatur hadde de jo fått ei kule i panna, de hadde ikke bare blitt snytt for muligheten til 100 000. Og når de da sier at de hat fått en dyp forståelse for hvordan de i diktatur har det, så knakk jeg sammen. Blir litt parodi for min del.

Endret av Adipose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også at det er gøy at marxisten er den som helt klart hadde likt dårligst å havne i et skikkelig diktatur. De fleste landene som trekkes fram som eksempler på grusomme diktaturer, er land som han stemmer for at vi skal etterfølge. 

 

Skjønner forresten ikke hvorfor så mange misliker Kent. Ja, han er en skrue for seg, men han er helt klart den mest intelligente der, og jeg synes ikke at han har gjort noe feil eller slemt (unntatt å sladre på Jamela). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er gøy at marxisten er den som helt klart hadde likt dårligst å havne i et skikkelig diktatur. De fleste landene som trekkes fram som eksempler på grusomme diktaturer, er land som han stemmer for at vi skal etterfølge. 

 

Skjønner forresten ikke hvorfor så mange misliker Kent. Ja, han er en skrue for seg, men han er helt klart den mest intelligente der, og jeg synes ikke at han har gjort noe feil eller slemt (unntatt å sladre på Jamela). 

 

 

Åh, han er ûberslesk!!  Grøsser bare han åpner kjeften.   Alt han sier er liksom så jævla viktig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kent er så uspiselig at jeg nesten tror han er plassert der for å være muldvarp  :fnise:

Han prøver jo å få med seg de andre på opprør allerede i episode 2. 

Reglene for konkurransen er det ingen som vet. Det er litt av poenget. 

 

Ellers irriterer det meg at deltakerne ikke har fått logopedtimer. "Jeg er skju-to år" "Jeg er skju-fire år" osv osv. 

Eller "Hvem er diktaturen?" Ingen vet hvem han diktaturen er"  :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, han er ûberslesk!!  Grøsser bare han åpner kjeften.   Alt han sier er liksom så jævla viktig!

Okay, så en episode til, og da virket han mindre sympatisk. Liker egentlig Maria og han gameren best nå. Ler fortsatt høyt av "kommunisten". Nå er han den eneste som vil stå opp mot kommunistregimet (og hater særlig arbeidet og konformiteten). Oh the irony! Det er jo sånn han stemmer for at vi alle skal leve.

99% av alle jeg har møtt som er til venstre for SV på den politiske skalaen er sånne typer. Kunnskapsløse (nesten farlige) hyklere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit, ler så jeg griner hver gang August kommer på skjermen og hater det kommunistiske diktaturet han er i.

Bortsett fra det har jeg ingen store problemer med alle som er igjen. Den mest uspiselige av dem alle er jo ute. Frykter bare at det er de som blir kastet ut av diktaturet som får muligheten til å vinne, da blir jeg skikkelig snurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så en episode til, og da virket han mindre sympatisk. Liker egentlig Maria og han gameren best nå. Ler fortsatt høyt av "kommunisten". Nå er han den eneste som vil stå opp mot kommunistregimet (og hater særlig arbeidet og konformiteten). Oh the irony! Det er jo sånn han stemmer for at vi alle skal leve.

99% av alle jeg har møtt som er til venstre for SV på den politiske skalaen er sånne typer. Kunnskapsløse (nesten farlige) hyklere. 

 

Har ikke hørt August si noe om at han stemmer for at vi skal leve sånn som de gjør i Diktaturet. Hvilket parti er det han stemmer på som vil ha fremmedgjøring på arbeidsplassen og bortfall av all individualitet i samfunnet? Hvorfor tror du han stemmer på noe han ikke vil ha?

 

Maria og han gameren og de andre to nikkedukkene er jo bare grå masse. Kent derimot er riktignok ikke like anonym i all sin ubekjedne ufordragelighet.

Anonymous poster hash: b1b3a...6eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke hørt August si noe om at han stemmer for at vi skal leve sånn som de gjør i Diktaturet. Hvilket parti er det han stemmer på som vil ha fremmedgjøring på arbeidsplassen og bortfall av all individualitet i samfunnet? Hvorfor tror du han stemmer på noe han ikke vil ha?

 

Maria og han gameren og de andre to nikkedukkene er jo bare grå masse. Kent derimot er riktignok ikke like anonym i all sin ubekjedne ufordragelighet.

Anonymous poster hash: b1b3a...6eb

 

Han sier jo i første episode at han er kommunist. Serien tar inspirasjon fra kommunistiske diktaturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...